[ad_1]
Volkswagen har avslørt ID.7 som navnet på den neste modellen i sin ID-elbilfamilie, og denne uken på CES i Las Vegas viser den en “digital kamuflasje”-prototype av ID.7 i forkant av en produksjonsbundet avsløring senere i år.
Basert på konseptbilen ID.Aero som VW allerede hadde bekreftet var bundet til USA, er ID.7 en stor sedan med et avsmalnende, coupélignende tak og vekt på aerodynamikk. Med en lengde på 194,5 tommer er den omtrent like lang som en Tesla Model S og bygget på en lang akselavstand på 116,9 tommer. Men med en høyde på 60,2 tommer er den litt høyere enn de fleste andre eksisterende sedaner, elektriske eller ikke – for å få plass til en romslig hytte over batteripakken.
Volkswagen ga ingen informasjon om ID.7-konseptets tekniske spesifikasjoner, men det er bygget på Volkswagens MEB-plattform som allerede underbygger ID.4 samt flere andre modeller som tilbys i Kina og Europa.
Volkswagen ID.7
I Aero kan den i sin lengste akselavstand – som den kommende ID.Buzz – tilby en batteripakke med omtrent 90 kwh brukbar energi, lover «en rekkevidde på opptil omtrent 700 kilometer». Det er på den europeiske WLTP-syklusen; VW er ennå ikke villig til å foreslå hva det vil utgjøre på EPA-syklusen, men vi mistenker at det vil bety i nærheten av 350 miles i minst én versjon. VW har ennå ikke bekreftet drivkonfigurasjonen, selv om vi forventer både bakmotor- og dobbelmotorversjoner.
Selv om denne spesialversjonen for CES kan ligne på produksjonsbilen, kan det faktisk være litt utfordrende å se noen av de nærliggende konturdetaljene til ID.7 i et skikkelig lys. I tillegg til å bli presentert i «smart kamuflasje», bærer konseptet 40-lags perlemorslakk som skaper sine egne lys- og dybdeeffekter på kjøretøyets overflate – gjennom faktiske elektroluminescerende lag som er ledende og kan elektrifiseres til fremhevet
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Volkswagen ID.7
Utover det tildekkede interiøret, forhåndsviser VW det som ser ut til å være en ikke altfor fjern grensesnittoppgradering inne i ID.7. Et “nytt skjermkonsept” øker berøringsskjermen til 15,0 tommer, bringer inn opplyste berøringslysbilder og legger til en augmented reality head-up-skjerm. Klimakontroller er nå integrert i det øverste nivået av infotainmentgrensesnittet, og et intelligent ventilasjonssystem kan forebyggende varme eller avkjøle kjøretøyet, og registrere når sjåføren nærmer seg.
Den produksjonsbundne ID.7 skal selges i Kina, Europa og Amerika, og den vil komme i salg i USA i 2024. Volkswagen sier at ID.7 vil bli produsert ved fabrikken i Emden, Tyskland, fra og med i
[ad_2]
Se Kilden