Et BigChange jobbstyringssystem hjelper elektroentreprenøren Stirling Electrical Services med å forbedre effektiviteten og transformere forretningsytelsen. Stirling Electrical, et selskap for elektriske og sikkerhetssystemer, som utfører husholdnings- og kommersielt arbeid over hele Skottland, erstattet en rekke frakoblede systemer med alt-i-ett-løsningen fra BigChange.
Ved å bruke en BigChange-mobilapp synkronisert i sanntid med back-office-systemet, har Stirling Electrical redusert mengden papirarbeid den produserer og behandler med rundt 80 prosent, forbedret driftseffektiviteten med 20 prosent og vinner flere anbud.
«I vårt første tiår var vi helt papirbaserte, men i 2007, etter ti års virksomhet, gjorde vi, det som var på den tiden, en betydelig investering i felttjenesteprogramvare fra Amerika. Dette var et stort skritt og noen få selskaper av vår type og størrelse tok,» kommenterte Scott McLean, eier og direktør for Stirling Electrical Services og deres sikkerhetssystemavdeling Stirling Alarms. «Vi begynte også å bruke frittstående kjøretøysporings- og navigasjonsutstyr omtrent samtidig.
“Disse systemene økte produktiviteten og reduserte administrasjonen, men bare delvis. Vi produserte fortsatt manuelt papirjobbark som, når de var ferdige, trengte skanning for historisk rapportering, og sporingen og navigasjonen “snakket” ikke med hverandre eller andre administrasjonsprosesser. BigChange er flott ettersom den gjør alt vi trenger i en enkelt pakke og er klar til å gå rett ut av esken.”
Stirling Electrical Services ble etablert i 1996 og er et selskap for elektriske og sikkerhetssystemer som opererer lokalt i og rundt Stirling, og nasjonalt over hele Skottland. Med et team av kvalifiserte ingeniører, elektrikere og lærlinger, tilbyr Stirling Electrical feilsøking, installasjon, vedlikehold, inspeksjon og testing, mens erfarne kontormedarbeidere er til stede for å håndtere innledende jobbforespørsler frem til jobbgjennomføringsrapportering. Lover en “profesjonell effektiv tjeneste”. Stirling Electrical har senere etablert en merkevarealarmtjeneste, inkludert CCTV, brann- og røykdeteksjon, nødlys og dørtilgang, samt installering av ladepunkter for elektriske kjøretøy.
Stirling Electrical valgte jobbadministrasjonsplattformen BigChange, som inkluderer administrasjon av kunderelasjoner (CRM), jobbplanlegging, live-sporing, ressursstyring, jobbfinansiering og business intelligence, etter en anbefaling fra en annen BigChange-bruker. Siden implementeringen har Stirling Electrical fullautomatisert produksjon, ferdigstillelse og arkivering av jobbkort og trenger ikke lenger å skrive ut, fylle ut og skanne. Dette betyr at informasjon er tilgjengelig i sanntid og er tilgjengelig når og når det kreves for å svare på kundeforespørsler eller gjennomgå nettstedshistorikk.
“Det største med BigChange er synligheten det gir oss. All informasjonen vi trenger er umiddelbart tilgjengelig slik at vi kan administrere alt mer dynamisk og holde kundene bedre informert,” sa McLean. “Vi har også vunnet anbud fordi BigChange lar oss krysse av for flere bokser og er så lett å tilpasse at vi er sikre på at vi kan gjøre alt som blir bedt av oss.”
Integrert kjøretøysporing og navigasjon kombinert med intelligent og responsiv planlegging har ytterligere økt den daglige produktiviteten, og enkle ting som at ingeniører ikke lenger trenger å “ringe inn” på begynnelsen av dagen eller slutten av en jobb, utgjør en reell forskjell for arbeidet som kan gjennomføres hver dag.
Muligheten til automatisk å fange opp informasjon på stedet, inkludert datostemplede fotografier og “no-touch”-signaturer, introdusert for å støtte Covid-restriksjoner, sammen med andre prosesser, aktivert av BigChange, hjelper også Stirling Electrical med å sikre tilleggskontrakter med offentlige organisasjoner som f.eks. Borettslag.
“Selv om vi allerede har gjort betydelige forbedringer i administrasjons- og rapporteringsprosessene våre ved å bruke BigChange, er det alltid mer som kan gjøres,” fortsatte McLean. «Fremover kan vi oppnå ytterligere effektivitetsgevinster ved å integrere med regnskaps- og finansrapporteringsfunksjonene våre, og vi håper å implementere online bookingportalen for noen av våre større kunder.
“Ettersom BigChange er tilpasningsdyktig og modifiserbar, har støtten fra kontoadministrasjonen og Roadcrew-støtteteamene, så vel som det bredere BigChange-fellesskapet, vært en av de største styrkene til systemet, siden vi vet at det alltid er noen tilgjengelig for å tilby råd eller assistanse hvis vi trenger det.”
Finn ut mer om BigChange her
Vi er din lokale elektriker i Agder når du trenger hjelp!
I Kristiansand, samt i Agder byer, leverer vi elektrotjenester. Trenger du bistand til elektriske anlegg, smarthusløsninger, eller skifte av varmtvannsbeholdere, kan vi hjelpe. Du kan kontakte oss i Sogndalen, Søgne, Mandal, Arendal, Lillesand, Grimstad, samt enkelte andre steder i Agder. Takk for at du tok kontakt med oss.