Tesla patenterer virtualisering og maskinlæringsprogramvare for å forbedre FSD

Feb 26, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Tesla har søkt om et sett med patenter som er satt til å forbedre virtualisering, gjenkjenning og Full Self Driving betydelig.

Tesla har jobbet utrettelig for å forbedre full selvkjørende teknologi i årets to første måneder. Senest sendte Tesla sin viktigste forbedring til ansatte, v11.3. Likevel, med ny patentert teknologi, vil programvaren fortsette å forbedre seg dramatisk i år. De to patentene, med fokus på virtualisering og maskinlæring, dukket opp i US Patent Office-databasen sent i forrige uke.

Det første patentet, “Vision-Based Machine Learning Model for Autonomous Driving with Justable Virtual Camera,” er sannsynligvis ganske enkelt en omarbeiding av et tidligere system, men endret for å passe til Teslas nye visuelle autonome kjøresystem. Det andre patentet, “Vision-Based Machine Learning Model for Aggregation of Static Objects and Systems for Autonomous Driving,” fokuserer mer på å forbedre virtualiseringen sett på skjermen mens du er i kjøretøyet.

Det første patentets sammendrag beskriver et system som ligner på det som allerede er tilgjengelig i Tesla-kjøretøyer, men som er tilpasset for å fjerne ikke-visuelle sensorer. Imidlertid inkluderer det et ekstra “justerbart virtuelt kamera”, som potensielt indikerer at Tesla jobber for å gi sjåfører mer kontroll over å se ut av bilen med kamerasystemet eller forbedret virtualiseringsinteraksjon.

“Systemer og metoder for en visjonsbasert maskinlæringsmodell for autonom kjøring med justerbart virtuelt kamera. Et eksempel på en metode inkluderer å skaffe bilder fra en mengde bildesensorer plassert rundt et kjøretøy. Funksjoner knyttet til bildene bestemmes, med funksjonene som sendes ut basert på en foroverpassering gjennom en første del av en maskinlæringsmodell. Funksjonene projiseres inn i et vektorrom assosiert med et virtuelt kamera i en bestemt høyde. De projiserte funksjonene er aggregert med andre projiserte funksjoner knyttet til tidligere bilder.”

Det andre, betydelig mer omfattende patentet er beskrevet i sitt abstrakte, med fokus på “aggregation av statiske objekter” av kjøretøyet:

“Systemer og metoder for en visjonsbasert maskinlæringsmodell for aggregering av statiske objekter og systemer for autonom kjøring. Et eksempel på en metode inkluderer å få bilder fra bildesensorer plassert rundt et kjøretøy. Funksjoner knyttet til bildene bestemmes, med funksjonene som sendes ut basert på en foroverpassering gjennom en maskinlæringsmodell. Funksjonene projiseres inn i et vektorrom assosiert med et fugleperspektiv basert på maskinlæringsmodellen.”

Om noe viser de nye patentene fra Tesla hvor dedikert den er til sitt eneste visuelle system. Ingen steder i noen av patentene adresserer bilprodusenten andre sensorinnganger, noe som ser ut til å stemme overens med nylige funn som viser kommende kjøretøy uten ultralydsensorer.

Videre, med Teslas økende fokus på å gjøre kjøretøy mer AI-kompatible, samsvarer implementering av forbedret maskinlæring også designmålene.

Det er fortsatt uklart om disse forbedringene har blitt implementert i kommende programvareversjoner eller allerede har blitt plassert i biler via nylige programvareoppdateringer. Likevel indikerer de at selskapet gjør kontinuerlig fremgang i jakten.

Etter hvert som flere og flere bilprodusenter deltar i konkurransen om autonom kjøring, blir Teslas ledelse stadig tydeligere. Og selv om mange har hånet selskapet for dets dedikasjon til AI over bare kjøretøy, viser denne investeringen seg å være fantastisk. Forhåpentligvis vil det resultere i en stadig bedre Tesla-kjøreopplevelse de neste årene.

Hva synes du om artikkelen? Har du kommentarer, spørsmål eller bekymringer? Send meg en e-post på [email protected]. Du kan også nå meg på Twitter @WilliamWritin. Har du nyhetstips, send oss ​​en e-post på [email protected]!

Tesla patenterer virtualisering og maskinlæringsprogramvare for å forbedre FSD








[ad_2]

Se Kilden