[ad_1]
Nyheter: 2023 Genesis Electrified GV70 AWD
First Genesis bygget i USA er en EV
Genesis, luksusdivisjonen til Hyundai Motor Group, begynte denne uken å produsere sin første modell i USA på den vidstrakte HMG-fabrikken i Montgomery, Alabama. De 3800 teammedlemmene, som Hyundai kaller dem, bygger den helt nye 2023 Genesis Electrified GV70 som slutter seg til elektriske modeller av GV60 EV og Elektrifisert G80, som begge er samlet i Sør-Korea.
2023 Electrified GV70 vil spille en viktig rolle i løpet av de neste årene for Genesis. Den bensindrevne GV70 er den bestselgende Genesis-modellen, så tillegget av en helelektrisk versjon av denne populære SUV-en vil få plass i mange garasjer når GV70-eiere går over til elektrisk fremdrift.
Begge GV70 deler en plattform som er spesielt designet for en bensinmotor og elektriske motorer. Mange elektriske kjøretøyer, for eksempel GV60, er bygget på en skateboard-plattform som kun er elektrisk, og som er fleksible for å kunne dimensjoneres for å imøtekomme forskjellige kjøretøystiler og størrelser. Genesis-ingeniører var i stand til å bruke samme GV70-plattform for begge kraftverkene uten å ofre innvendig plass for mennesker eller last.
Genesis viste en pre-produksjon 2023 Electrified GV70 på Los Angeles Auto Show i 2022. Det biljournalister så på Montgomery-fabrikken var fullproduksjonsmodeller, inkludert å se dem komme nedover linjen i forskjellige stadier under monteringsprosessen.
Strøm og oppstart
2023 Electrified GV70 kommer kun med firehjulsdrift (AWD) med to 160 kilowatt (kW) elektriske motorer, en foran og en bak, som kjører av et 77,4 kWh litium-ion-batteri. Vi hadde mulighet for en kort prøvekjøring, men har ikke lov til å frigi noen kjøreinntrykk. Men hvis du har kjørt Genesis GV60, har du en ganske god ide om hva du kan forvente med GV70. Blunk blunk.
Lading på 800-voltssystemet skal muliggjøre en 10 % til 80 % batterilading på 18 minutter på en 350 kW DC hurtiglader.
Se etter Clean Fleet-rapporter omfattende gjennomgang, inkludert kjøreinntrykk, 21. mars. Så du ikke går glipp av nye historier og anmeldelser av kjøretøy, sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev øverst til høyre på siden.
Bygget i Amerika
Genesis kan ikke understreke nok viktigheten og milepælen det er for merkevaren deres å nå bygge en bil i Amerika som skal selges i Amerika. Morselskapet Hyundai har bygget biler og SUV-er i Amerika for det amerikanske markedet på Montgomery-fabrikken i nesten to tiår, men Genesis har stolt på at alle kjøretøyene skal importeres fra Sør-Korea. Building in America hjelper GV70 EV til å være kvalifisert for sentrale føderale kjøpsinsentiver, gir bedre kontroll over produksjonen, reduserer transportutfordringer og skaper en følelse av stolthet for teammedlemmer. Den siste er ingen liten ting.
Robert Burns, administrerende direktør og visepresident for Hyundai Motor Manufacturing Alabama fortalte oss at teammedlemmene ved fabrikken vet at dette er gode jobber som lønner seg godt, med Hyundai som tilbyr en fremtid for vekst. «Hvert teammedlem, når de blir ansatt, er opplært i fire forskjellige jobber for linjen de er tildelt, en prosess som kan ta opptil 90 dager å bli dyktig. De vil deretter rotere til disse jobbene annenhver time i løpet av dagen, slik at de kan holde seg friske, bruke forskjellige muskler og teknikker.” Et teammedlem (et komplett team kan være opptil åtte personer) kan bli en teamleder, og deretter en gruppeleder som kan flere linjer.»
Disse jobbrotasjonene koreograferes tett mens en bil kommer nedover linjen hvert 52. sekund, ved å bruke “Just in Time” og “Just in Sequence” produksjon. Just in Time har deler som leveres fra en leverandør innen en time etter at de må være på samlebåndet, og Just in Sequence har de delene som kommer av lastebilene ved lastekaia i nøyaktig rekkefølge en bil kommer ned. linje. Det er en fascinerende prosess å se.
Genesis: An All-Electric Future
Genesis har forpliktet seg til at den etter 2025 ikke vil komme ut uten nye forbrenningsmotormodeller, for så å innen 2030 kun selge batteridrevne biler og SUV-er. Tedros Mengiste, visepresident, Genesis salgsoperasjoner, sier “Genesis er et ungt merke, bare syv år gammelt, og bevissthet i luksusområdet vil ta tid.” Men han fortsatte: “kundene venter” på Electrified GV70, da bensin GV70 er den bestselgende Genesis-modellen.
Yanny Po, leder for produktplanlegging, fortalte oss i en paneldiskusjon på fabrikken i Montgomery, Alabama, at Electrified GV70 markedsføres på grunn av sin design, stil og distinkte utseende. Filosofien om kvalitet og forventninger må oppfylles, ettersom Genesis er en ukjent enhet for store deler av bilkjøpspublikummet. Dette strekker seg inn i forhandlerne – det er tre frittstående Genesis-forhandlere i landet, med mange flere på nett i 2023 – hvor de engasjerer kunder med fordypning og utdanning.
Sønn Ham på koreansk oversettes til “Honored Guest”, som er hvordan Genesis vurderer sine nåværende og fremtidige kunder. Dette strekker seg til betjentsalgs- og serviceprogrammene der Genesis vil bringe Electrified GV70 til ditt hjem eller forretningssted for en prøvetur eller service.
Pris og tilgjengelighet
Den helt nye 2023 Genesis Electrified GV70, som ankommer forhandlere i slutten av mars, vil i utgangspunktet være tilgjengelig i åtte stater – Arizona, California, Connecticut, Nevada, New Jersey, New York, Utah og Washington.
Electrified GV70 kommer i to utstyrsnivåer. All grunnpris inkluderer den obligatoriske destinasjonsavgiften på $1125, og kvalifiserer for den føderale skattefradraget på $7500 og eventuelle statlige rabatter.
Avansert: $66 975
Prestisje: $73.775
Bygge fremtiden
Hyundai Motor Group (Genesis, Hyundai og Kia) har laget en investering på 10 milliarder dollar å bygge elektriske kjøretøy som skal selges i Nord-Amerika. Dette inkluderer å produsere batteriene for hele det elektriske utvalget som begynner i 2030.
Jarrad Pellat, senior manager, Genesis PR og kommunikasjon, sa, “ikke i utgangspunktet, men Electrified GV70 vil være kjernen i USAs line-up,” og “vil være et veldig viktig kjøretøy for Genesis.” Pellat sa videre: «Det amerikanske markedet er veldig viktig for oss, og vi gjør massive investeringer i dette landet. Dette er en stor milepæl, som merkevare, at vi nå produserer en EV-versjon av vår mest populære modell for dette landet.»
Det er en ekte spenning hos Genesis for hva som er planlagt og hva selskapet ser på som et voksende forhold til en luksusbilkjøper. Pellat sa: “Mange mennesker går inn i elbiler for aller første gang og er nysgjerrige, men også nølende. Folk begynner å tro at de vil ta steget og blir fascinert når de begynner å forstå fordelene ved å eie en elbil.»
Når Ren flåterapport får setetid i den helt nye Electrified GV70 vil vi rapportere i detalj om alle aspekter av interiøret, underholdningssystemet, førersikkerhetssystemer og ytelsen. I mellomtiden kan du se at GV70 blir laget.
Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.
Historie av John Faulkner. Bilder av John Faulkner og Genesis.
[ad_2]
Se Kilden