Workhorse avduker ny elektrisk varebil med 1000 kubikkfots lasteboks

Mar 8, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Den langvarige kommersielle EV-utvikleren Workhorse har dukket opp igjen etter et par års pause fra offentligheten med en ny elektrisk trinnbil kalt W56. Den nye 1000+ kubikkfots lasteboksen gjorde sin offisielle debut under NTEAs Work Truck Week i Indianapolis, Indiana, i morges. Sjekk det ut.

Workhorse Group Inc. ($WKHS) er kanskje ikke et navn du har hørt på en stund, men det er mer enn sannsynlig et navn du kjenner igjen som en tidlig aktør innen EV-teknologi. Selskapets historie går tilbake til chassisproduksjonen på slutten av 1990-tallet.

I 2013 overtok AMP EVs chassismerket Workhorse for å fokusere på produksjon av elektriske kjøretøy. Etter den offisielle navneendringen til Workhorse Group, introduserte selskapet en helelektrisk pickup kalt W-15 tilbake i 2016. I 2019 var Workhorse i samtaler med GM om å kjøpe produksjonsanlegget sitt i Lordstown, Ohio.

Etter en eierandel på 10 % i en ny EV-oppstart du kanskje har hørt om kalt Lordstown Motors, delte Workhorse designdetaljer for W-15 pickupen sin under en lisensavtale som muliggjorde det som skulle bli Lordstown Endurance – et EV-kjøretøy og produsent med sin egen liste over problemer.

I 2021 sto Workhorse overfor store kontroverser etter undersøkelser fra både det amerikanske justisdepartementet og SEC angående omsatte verdipapirer i selskapet. Rapportene uttalte at ledere i selskapet solgte selskapets aksjer verdt 60 millioner dollar etter å ha lært at budet om å levere elbiler til den fornyede USPS-flåten var i trøbbel.

Ordren ble til slutt tildelt Oshkosh Defense. Workhorse sendte opprinnelig inn en formell klage til US Court of Federal Claims, og protesterte mot den tildelte kontrakten til Oshkosh, men la ned klagen i september 2021. Da hadde nåværende administrerende direktør Rick Dauch nylig blitt utnevnt og ønsket å fokusere på andre forretningsmuligheter. En uke senere stoppet Dauch Workhorses begrensede elektriske varebilproduksjon på ubestemt tid, med henvisning til manglende tillit til deres pålitelighet.

Presserommet hos Workhorse Group har vært uhyggelig stille siden den gang, men vi har lært at Dauch og hans fornyede team i løpet av de siste 18 månedene har jobbet med å lansere en ny æra for det tvilsomme merket, som begynner med en ny helelektrisk step van kalt W56.

Arbeidshest
Den nye elektriske varebilen W56 / Kreditt: Workhorse Group

Workhorses nye varebil demonstrerer “EV-kaliber som kommer”

Workhorse avduket trinnbilen W56 foran en folkemengde på Indian Convention Center i morges. Selskapet delte at ved å utnytte sine tidligere design og millioner av miles med service på veier, var det i stand til å designe W56 som sin første spesialbygde chassisplattform reist fra grunnen av på fabrikken i Union City, Indiana. Administrerende direktør Rick Dauch var der og snakket med arbeidet som gikk inn i den nye klasse 5/6 trinnvarebilen:

W56 markerer det første offisielle kjøretøyet designet og produsert under vårt fornyede team og er kulminasjonen av mange timer med hardt arbeid kombinert med prosessforbedringer implementert de siste 18 månedene. Dette kjøretøyet inneholder den omfattende erfaringen på veiene til våre eldre kjøretøyer og forbedrer disse modellene med et nytt spesialdesignet chassis, som viser kaliberet til lastebiler som vi vil produsere i årene som kommer. Når vi fullfører de siste trinnene i overgangen fra en teknologistart-up til en banebrytende kommersiell EV OEM, ser vi frem til å starte produksjonen og foreta innledende leveranser senere i år.

Workhorse delte at den nye varebilen med nullutslipp ble designet for å møte kravene til ulike jobber som bruker nyttekjøretøy, og sa at den vil være tilgjengelig i en rekke konfigurasjoner for å støtte de ulike forretningsapplikasjonene. W56 har en lasteboks med over 1000 kubikkfot plass og en nyttelastkapasitet på opptil 10 000 pund.

Som en lokal arbeids-/leveringsbil vil Workhorse W56 tilby opptil 150 miles rekkevidde på en enkelt lading; den ble også designet med leveringssjåfører for siste mil i tankene. Den elektriske varebilen har senket step-in og bredere kabindør for enklere bevegelse inn og ut av den ergonomisk utformede kabinen.

Produksjonen av trinnbilen W56 forventes å begynne i tredje kvartal i år, men Workhorse delte at kundedemonstrasjons-EV-er skulle være klare til utplassering i løpet av de kommende ukene.

FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.

[ad_2]

Se Kilden