[ad_1]
Tilbake i januar ble vi Baja bundet i en Chevy Astro Van fra 2003 omgjort til en bobil for å leve litt utenfor nettet. Vi trengte en måte å holde mat og drikke ved riktig temperatur praktisk og enkelt, siden det var vinter, regnet og ønsket å surfe inn, hvis mulig. Som sådan var vi med på alt som skulle gjøre denne reisen enklere. Gå inn i Dometic! Ikke bare lagrer deres kjølere mat og drikke, men deres drevne kjølere er fancy og robust.
Dometic Ice Box Intro
Jeg har lenge vært bobil, og jeg er vant til at tunge poser med is, soppende våtmatkartonger og utette kjølere er pari for friluftsopplevelser. Men ikke denne gangen. Dometic sendte oss en bear-of-a 94-liters CFX3 95DZ Dual Zone-drevet 12 volts kjøler for å prøvekjøre på bilturen til og gjennom Baja, Mexico. Kjøleren ankom trygt, klar til å kobles til – ingen montering nødvendig. Jeg lettet over instruksjonene (fordi vi fortsatt var dypt inne i varebilmodifikasjoner da Dometic ankom, og jeg kunne ikke tenke forbi om vi i det hele tatt ville komme oss på veien på det tidspunktet). Det hele var ganske enkelt og brukervennlig å komme i gang. Når den er koblet til, faller den drevne kjølerens to indre soner (ett kjøleskap og en fryser) raskt ned til de innstilte temperaturene.
Kule poeng og fallgruver
Dometic CFX3 elektriske kjøler er et BEAST. Selv tom er den tung. Det er egentlig ikke bygget for å flyttes mye rundt (vi lærte). Jeg mener, det står rett i produktbeskrivelsen på produktsiden «Dometics største, dual-zone bil kjøleskap, så det er absolutt ikke ment å flyttes rundt ofte. Vi vet nå; og hadde planlagt å holde den på ett sted, men best lagt planer… Siden vi var i en relativt liten varebil, måtte vi flytte kjøleren ofte for å gjøre den tilgjengelig, noe som ikke var ideelt. Hadde vi vært i en større plass, kunne vi ha forlatt kjøleren på et forankret sted, og tyngden ville ikke vært noe problem.
Men, Mann, var alt som kjøleskap og fryser plass fin! Den elektriske kjøleren har både kjøleskap og fryser, som kan komme ned til -7°F. For så massiv og robust som denne tingen er, er den like stille som en elbil. Den har en høyytelses kompressor med støy- og vibrasjonsreduksjon, så den er sjokkerende lydløs, noe som var flott, gitt sengeplattformen vår støttet helt opp til kjøleren, så hodet mitt var rett ved siden av den søte gamle CFX3 hver natt.
Dometic skryter av at produktene er robuste, og de leverer sikkert her. Håndtakene, lokket, interiøret og eksteriøret er alle veldig godt laget og tydelig av materialer av høy kvalitet. Men fordi kjøleren var på et trangt sted bak førersetet, spratt lokket av hver gang førersetet ble justert eller skjøvet tilbake, men det var definitivt en brukerfeil, med tanke på at vi hadde det stappet inn på for liten plass. Til tross for problemer med lokket, tetter tingen som en mester, noe som betyr at kulden forblir inne og tingene våre forblir ferske.
En ulempe vi opplevde med den elektriske kjøleren var at den zappet vår bærbare kraftstasjon ganske raskt. Vi slo av CFX3 hver natt, siden det var kjølig nok om kveldene, men selv om det gikk i dagslys, løp ned kraftstasjonen raskere enn vi ønsker å se. Selv om folkene på Dometic minnet meg på (da vi kom tilbake fra turen) om at CFX3-er har 12V-strøm. Noen batteribanker vil invertere strøm til 110 (husplugg), og hvis du har kjøleskapet som bruker det, vil kjøleskapet konvertere det tilbake til 12V, noe som resulterer i omtrent 20 % effektivitetstap. Så det er mulig vi hadde feil innstilling der. Vi var litt forvirret på denne turen, det var varebilens (kalt “Pinto” på grunn av dens pinto-bean-tonede eksteriør) jomfrutur, så vi lærte mye når det kommer til varebillivet for fremtidige ekspedisjoner.
Tilbake til proffene – grensesnittet er superenkelt, elegant og brukervennlig. Den CFX3-drevne kjøleren har også en Bluetooth-tilkobling, som betyr at du kan styre kjøleskapet med telefonen din. Hva sa du?! Fremtiden egentlig er nå! Appen lar deg også overvåke ytelsen til den elektriske kjøleren. I tillegg kan CFX3 drives av AC (110-240), DC (12 volt / 24 volt) eller solenergi (vi brukte solenergi for å lade opp kraftstasjonen, men fikk ikke en sjanse til å prøve å drive kjøleren direkte med solenergi, siden vi ikke var på ett sted lenge nok til å prøve det).
Den kjølte takeawayen
Fordeler – CFX3 er veldig godt laget, solid, smart og intuitiv (både appen og skjermgrensesnittet) og fungerer veldig bra for å holde mat og drikke kald og fersk (eller frossen! Den besto istesten – isen vår forble is! ). Ulemper – den er tung og spiser opp kraften tilsynelatende raskt. Den er ideell for eventyr utenfor nettet med et kjøretøy som lar den elektriske kjøleren for det meste stå stille, siden vekten ikke gjør det lett å flytte den rundt. Totalt sett ble jeg virkelig imponert over den elektriske kjøleren Dometic CFX3. Å ha perfekt avkjølt vin på stranden i Baja var en opplevelse uten sidestykke. Gleder meg til å komme tilbake dit!
Dometic leverte CFX3 95DZ Dual Zone Powered 12 Volt Cooler (94L) gratis til CleanTechnica med det formål å skrive denne produktanmeldelsen.
Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.
Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…
Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!
Takk skal du ha!
[ad_2]
Se Kilden