Snapcycle Eagle (Dual Suspension Folding Fat Tire E-Bike) anmeldelse

May 23, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

For noen uker siden sendte Snapcycle meg en ganske unik e-sykkel for å teste (full avsløring: selskapet lot meg beholde den, og jeg ga den til broren min for videre testing). Ikke bare er det en mappe, men den har et dobbelt fjæringssystem for å håndtere alt fra tøft terreng til urbane fortauskanter med letthet. I denne artikkelen skal jeg dekke noen av opp- og nedturene vi fant for Snapcycle Eagle for testing.

Snapcycle Eagle spesifikasjoner og funksjoner

Før jeg går inn på kjøreinntrykk, vil jeg gi leserne en idé om hva denne sykkelens spesifikasjoner er, slik at de kan sammenligne den med andre sykler. Du kan finne alle detaljer her på nettsiden, men jeg skal gå gjennom de viktige tingene.

Kraftmessig er den utstyrt med en baknavmotor på 750 watt, men husk at vi kun ser på den kontinuerlige effektvurderingen. For korte utbrudd (toppeffekt) kan sykkelen gi ut over 1000 watt, noe som gir litt bedre akselerasjon enn mange motorer som bare gjør 750 maksimalt. Dette mates av et 48V 15Ah (720 Wh) Samsung litiumbatteri, som Snapcycle sier vil gi deg opptil 30 miles på gass eller 45 miles hvis du anstrenger deg selv gjennom pedalene.

En tung e-sykkel (68 lb) med den typen kraft og hastighet må stoppe, så Snapcycle inkluderte ikke bare skivebremser, men hydrauliske skivebremser. Og etter turen må du lade den opp igjen, og en inkludert hurtiglader på 3 ampere kan lade batteriet mens du er i sykkelen eller løsnet fra det.

Den foldebare aluminiumsrammen er en del av det som skiller denne sykkelen, men den har også et annet terrengtriks i ermet: en bakoppheng. Så, begge sykkelens 4-tommers fete dekk (som kan gi deg en ganske myk tur alene hvis du ikke blåser for mye i dem) har en viss fjæring mellom deg og dem.

Dette er et ganske anstendig sett med spesifikasjoner for $1,699, men når dette skrives, er det til salgs for $1299, noe som gjør det til en virkelig stjele.

Men hvordan fungerer det?

Hvis ridning handlet om tall, kunne vi stoppet artikkelen her, men en viktig del av å få verdi for pengene er hvordan sykkelen kjører. Så jeg skal gi deg den kvalitative informasjonen også.

Først, la oss snakke montering. Det er stort sett ingen montering sammenlignet med de fleste e-sykler, fordi sykkelen er brettet sammen og pakket i stedet for å sendes med mye arbeid igjen. Ta ut sykkelen, ta av emballasjen, sett inn batteriet, fest fendere/slamskjermer (hvis ønskelig), og sett i gang. Easy-peasy. Personlig ville jeg tatt det ekstra trinnet med å legge til Slime-forseglingsmiddel til rørene, men det er en av de vanskeligere tingene du vil gjøre for å gjøre den klar (fordi resten er ganske enkelt).

Mens sykler med dobbel fjæring høres hardcore ut og rigget for seriøse og ekstreme eventyr, er sykkelen tydeligvis ikke bygd for robust misbruk. Ingen sykkel i prisklassen under $2000 kommer til å takle mye tortur på stier, spesielt hvis den veier så mye som en e-sykkel vanligvis gjør. Så ikke kjør dette på de verste terrengsykkelløypene der ute som en racer og bli sint når den trenger arbeid.

Så jeg startet med noe enkelt og syklet rundt i en underavdeling i noen minutter (som er det mange gjør med fettdekksykler i virkeligheten). The Eagle gjorde en god jobb med alt fra glatt fortau til xeriscaping i hagen din til å hoppe fortauskanter. Det doble fjæringsoppsettet sørget for en veldig komfortabel tur, selv når du slipper en fortauskant og lar den smelle. Så hvis det var det du hadde i tankene for dobbel fjæring, vil denne sykkelen gjøre den jobben veldig bra.

Deretter sendte jeg broren min avgårde med sykkelen for å prøve den på noen middels terrengsykkelstier og jeepveier, slik at vi kunne se om ekte terrengbruk er for mye for sykkelen. Vi fant ut at sykkelen har noen begrensninger, men ingenting gikk i stykker.

Snapcycle Eagle e-bike

For det første, på stier over nybegynnernivå, er det begrensende å ha bare 20″ hjul. Broren min sa at de ble litt “squirrely” på hardere støt og vaskebrett hvis det dreier seg. Han krasjet den ikke, men den var definitivt mindre komfortabel og stabil enn en 26″ fettsykkel på de samme stiene (som egentlig er 27,5-29″ med all den gummien). Så hvis du ønsker å gjøre mer seriøse terrengutforskninger, må du huske på den begrensningen når du handler, fordi du kanskje vil ha en sykkel i full størrelse.

En annen begrensning med sykkelen er at lengre bratte stigninger ikke er noe du kan forvente å erobre på gasskraft alene. Når toppeffekten går ut og sykkelen må rygge tilbake til de nominelle 750 watt, må du gi sykkelen litt hjelp med dine egne muskler for å komme seg til toppen. Dette er ikke et problem hvis du er der ute og prøver å trene, men du kan ikke alltid behandle den som en miniatyrsykkel. Så hvis du får denne sykkelen, vil du fortsatt ønske å skifte til et lavt gir på forhånd og være klar til å hjelpe sykkelen med å klatre.

Men bortsett fra disse to begrensningene, gjør Eagle en anstendig jobb utenfor fortauet og til og med i noe semi-utfordrende terreng med små fall, steiner osv.

Off-Road-rollen som denne sykkelen skinner i

Etter min egen testing og snakk om det med broren min, må jeg si at jeg tror denne sykkelen er ideell for noen som er mer interessert i å utforske enn å kjøre racing eller ha god tid på Strava (som ville være juks, ikke sant?).

Snapcycle Eagle e-bike

For eksempel, hvis du er ute og utforsker i et kjøretøy som kan håndtere grusveier, men ikke seriøs off-roading, er det en ideell “skyttelfartøy” av slag. Når du når grensene for hva crossoveren eller 2WD-pickupen din kan gjøre, gjør sykkelens evne til å folde seg sammen til en liten størrelse den ideell for å sitte bak uten å ta opp en haug med lasteplass. Du kan til og med passe tingen i noen sedanbagasjerom. På det tidspunktet får du ørnen ut, folder den ut, slår den på og fortsetter for å nå destinasjonene dine uten for mye problemer.

Hvis du kommer til det punktet hvor selv Eagle ikke kan håndtere terrenget, er den mye lettere enn en grussykkel, så du kan gå den gjennom store utfordringer eller til og med ta sykkelen opp og bære den noen få fot etter behov for å komme deg til kjørebar sti eller vei igjen. Utvaskninger, kløfter og andre hindringer som vil stoppe deg på en terrengsykkel eller et 2WD-kjøretøy er ikke et uoverkommelig hinder for din Eagle.

Så hvis det er den type ridning du har i tankene, bør Eagle sannsynligvis lande i oppkjørselen din.

Snapcycle Eagle e-bike

Bilder av Cody Sensiba (brukt med tillatelse).


Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Tidligere Tesla-batteriekspert leder Lyten inn i ny litium-svovelbatteri-æra — Podcast:



Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!


Annonse





[ad_2]

Se Kilden