Aico arrangerer webinar om A Spotlight on Damp and Mold med The Housing Ombudsman

Apr 19, 2023 | Diverse

Aico arrangerer webinar om A Spotlight on Damp and Mold med The Housing Ombudsman

Aico har nylig ønsket Boligombudstjenesten velkommen til et nettbasert arrangement med fokus på fukt og mugg i boligsektoren og beste praksis for å holde beboerne trygge.

Rapporten «A Spotlight on Damp and Mold: It’s not lifestyle», publisert i oktober 2021, plasserte ansvaret for å løse boliger av dårlig kvalitet i hendene på sosiale utleiere. Rapporten ga 26 anbefalinger til utleiere for å vurdere deres tilnærming til å løse tilfeller av fukt og mugg. I februar 2023 publiserte Boligombudet en oppfølgingsrapport for å gi innsikt i utleieres svar på 2021-rapporten. Denne nye rapporten inkluderte en rekke handlinger som utleiere har tatt som et resultat, inkludert forbedring av måleutstyr, bruk av sensorteknologi, apper som vender mot beboere og bruk av et online dashbord, for eksempel HomeLINK Connected Solution.

Etter rapportene ønsket HomeLINKs leder for bærekraft og etikk, Sam Collier, Victoria King velkommen, leder for sektorlæring og utvikling for Housing Ombudsman Service og Mark England, leder for innovasjon, bærekraft og innkjøp for kystlinjeboliger. Panelet ønsket også Alan Park, Compliance and Systemic Investigations Manager ved Housing Ombudsman Service velkommen til en engasjerende og tankevekkende Q and A-sesjon.

Med over 500 deltakere åpnet Sam Collier arrangementet og ga en oversikt og tidslinje over den økte innsatsen for å forhindre fukt- og muggtilfeller fra sektoren som helhet, og fremhevet arbeidet som ennå ikke er gjort. Victoria King presenterte rapporten «It’s not lifestyle» ett år senere, og fremhevet behovet for en endring i kulturen og Boligombudsmannens anbefalinger. Victoria ble fulgt av Mark England, som delte Coastline Housings tilnærming til rapporten, og fremhevet bruken av data og en proaktiv tilnærming.

HomeLINKs leder for bærekraft og etikk, Sam Collier, som var vert for sesjonen, kommenterte «Aico bestemte seg for å være vertskap for Housing Ombudsman Service (HOS) på dette webinaret, da vi mener at vi alle har en rolle å spille for å takle fukt og mugg i sektoren. Vi vet at kundene våre står overfor en stor oppgave for å forbedre tilstanden til boligmassen deres, og denne begivenheten ga et utmerket innblikk i hvilke skritt de kan ta for å gjøre fremskritt på dette området. Det er flott å se HOS gi anbefalinger rundt innovative verktøy som sensorer, dashbord og beboerapper for å forbedre dataene utleiere har om tilstanden til eiendommene deres, slik at de kan ta bedre informerte beslutninger og forbedre helsen til hjemmene deres og velvære av innbyggerne deres. Eksemplet gitt av Coastline Housing viste virkningen disse tilnærmingene allerede har, og forhåpentligvis kan en annen utleiere følge etter.”

Victoria King, Sector Learning and Development Lead for Boligombudsmannen la til «I fukt- og muggrapporten vår sa vi at utleiere må ha et vedvarende fokus på kultur og atferd for å sikre at problemer ikke blir avvist. Denne begivenheten hjelper sektoren til å gjøre det, og vi fremhevet våre anbefalinger igjen, inkludert behovet for at utleiere utvikler en fukt- og muggstrategi og at utleiere implementerer en proaktiv kommunikasjonsstrategi. Selv om vi vet at dette nå er en prioritet for mange utleiere, spesielt for de som deltar på arrangementer som dette, oppfordrer vi seniorledere til å gå raskere og lenger i sin innsats for å gjøre det som er rett av innbyggerne deres.»

Dette arrangementet var det første i en miniserie som ble arrangert av markedslederen på fukt og mugg. I neste webinar på 10. maithHomeLINKs produktsjef, Jordan Toulson, vil ta en grundig titt på en casestudie rundt fukt og mugg, hvilken tilnærming utleieren har tatt og hvordan teknologien kan støtte. For å melde deg på neste arrangement, klikk her

For å se hele dette webinaret på forespørsel, vennligst abonner på Aico TV her

Stol på oss for elektrohjelp i Agder!

Det er et elektrikerfirma i Agder som leverer elektrotjenester i Kristiansand, Sogndalen, Sgen, Mandal, Lillesand, Grimstad, og Arendal. Alle typer oppdrag kan håndteres av oss. Ved hjelp av vårt team kan du bytte ut et sikringsskap, fikse elektriske systemer, installere energisparende smarthussystemer og mye mer. Du kan kontakte oss dersom du trenger hjelp fra en god elektriker.

Kilde

Er jacuzzi og boblebad det samme?

Er jacuzzi og boblebad det samme?

Er jacuzzi og boblebad det samme? Boblebad er badekar med utvidet funksjonalitet der vannet sirkulerer kontinuerlig, også kalt massasjebad eller jacuzzi. Men er disse begrepene helt like, eller er det noen forskjeller? La oss ta en nærmere titt. Hva er et boblebad? Et...

Hvor mye koster en elektriker i timen?

Hvor mye koster en elektriker i timen?

Hvor mye koster en elektriker i timen? Som regel tar elektrikeren betalt per time, men noen ganger kan de også tilby fastpris for enkelte tjenester. Timeprisen kan variere mellom elektrikerfirmaer, men det er vanlig å ta et sted mellom 700 og 1.100 kroner i timen....

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig Å rehabiliterere strømanlegget i en enebolig kan være en krevende, men viktig oppgave. Et gammelt og utdatert strømanlegg kan være farlig, og det å oppgradere det er essensielt for å sikre et trygt og pålitelig elektrisk system...