[ad_1]
Prisene på brukt elbil har falt dramatisk, og Tesla Model 3 leder an. Aptera er den første som bruker åpen kildekode-basert Openpilot for sjåførassistentteknologi. LG planlegger en mastodont anlegg i Arizona. Og Hyundai forhåndsviste det nye utseendet til 2024 Sonata Hybrid.
Hyundai har avslørt designen til 2024 Sonata – Hybrid inkludert – og det er mer enn en enkel ansiktsløftning. Et nytt ansikt passer bedre til bilens aerodynamiske profil, som bærer over, og inne gir giret til en girspak på rattstammen som hjelper til med å maksimere plassen. Resten av bilens detaljer vil bli avslørt senere denne uken.
Apteras trehjulede solcellebil vil være det første fabrikkkjøretøyet som bruker Openpilot-programvare for førerassistanse, samt Aptera-spesifikk kode som vil tillate stoppskilt og rødt lys og en “naviger på Openpilot”-funksjonen. Det kan fungere godt som en følgesvenn på motorveien, gitt selskapets beslutning om å legge til DC hurtiglading til 400-mile Launch Edition.
LG Energy Solution annonserte en batterifabrikk på 5,5 milliarder dollar i Arizona – den største batteriproduksjonsinvesteringen i USA til nå, ifølge selskapet. Anlegget vil lage sylindriske celler for elbiler, samt LFP-poseceller bundet til energilagringssystemer.
Og mens prisene på brukte biler av alle slag har falt kraftig de siste månedene, har Tesla Model 3 ledet nedturen for brukte elbiler. Modell 3-prisene er ned 21,5 % siden september 2022, rapporterte iSeeCars – den største nedgangen i en studie av noteringspriser for brukte kjøretøy. Det ser ut til å være baksiden av en økning i elbilpriser som nådde et febernivå på slutten av 2021 og begynnelsen av 2022.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter
[ad_2]
Se Kilden