Blaupunkt sammenleggbar e-sykkel tilfører sus til nullutslippssaus

Apr 17, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Nå som alle lager e-sykler, har potensielle kjøpere et fantastisk utvalg av alternativer å velge mellom. Så hvordan velge? Å vurdere dine behov og budsjett er en god måte å starte på, men det slår bare noen få sjetonger av blokken. Når du beveger deg til begjærstadiet, er det der magien skjer. Med det, la oss ta en tur på denne skarpe sammenleggbare el-sykkelen fra Blaupunkt.

En sammenleggbar el-sykkel med skarpt utseende fra Blaupunkt

Enhver e-sykkel som skiller seg ut i trafikken får en stor tommel opp fra meg. Blaupunkt introduserte tre versjoner av sin 20-tommers sammenleggbare e-sykkel med standarddekk til USA i fjor, og de passer alle regningen. De kommer i en basisfarge av svart med tre kontrasterende fargevalg som skyter en solid, iøynefallende sikksakk-strek langs sykkelens lengde.

Den knalloransje Fiene-stripen gir best synlighet. For syklister som foretrekker mindre blits, kommer Fiete med en dyp blå strek, og Henri har en lys grå.

Fargevalgene gjenspeiler røttene til Blaupunkt-merket, som begynte som en tysk produsent av stilige, suppede stasjonære radioer på begynnelsen av 1900-tallet. Selskapet fikk også et rykte for toppkvalitets hodetelefoner og bilradioer etter hvert som tiårene gikk.

Blaupunkts rekord for innovasjon på bilradiofeltet er spesielt karakteristisk. I siste fjerdedel av 1900-tallet introduserte Blaupunkt et trafikkinformasjons- og ruteveiledningssystem, og et første i sitt slag trafikknavigasjonssystem for masseproduksjon.

Selskapet krysset inn i det 21. århundre med introduksjonen av et nettlenket navigasjonssystem i 2002, men det var problemer. Et eierskifte og en konkurs i 2016 så ut til å sette en stopper for den kjente Blaupunkt blå prikken, men så skjedde en omstart og her er de med rundt 15 modeller som tilbys i Europa, inkludert fettdekk og lastesykler.

Hva jeg liker med Blaupunkt E-Bike før jeg kjørte den

CleanTechnica gikk glipp av Blaupunkt-nyhetene da den lanserte de tre standarddekk-e-syklene i USA i fjor, så før vi kommer til turen min, la oss ta igjen det grunnleggende.

«Begge tøffer [sic] og gasshjelp er Blaupunkt 20-tommers e-foldesykkel på høyeste nivå, sier selskapet. “Slitesterk, enkelt støpt sammenleggbar magnesiumramme gir en elegant design. Ingen stygge loddeskjøter her! Ultraportabel veier kun 21 kg (47 lb) og rekkevidde på opptil 70 km (44 miles) [depending on conditions].”

Det er bare til å begynne med. Jeg likte denne sykkelen før jeg i det hele tatt tok den ut på en tur. For de av dere som bestiller sykkel for levering og ikke vil betale noen for å sette den opp, er Blaupunkt el-sykkel en enkel sak.

Din første ledetråd er verktøysettet. Jeg har satt sammen noen e-sykler som kommer med et komplett sett med verktøy. Blaupunkt kom med en tynn liten sekskantnøkkel, også kjent som en unbrakonøkkel. Jeg kikket rundt i boksen for å se om jeg gikk glipp av noe. Jeg kom opp med noe som så ut som en verktøykoffert med mykt deksel, men det var faktisk en Blaupnkt-reiseveske som glider smart opp i sin egen veske.

Så jeg var litt i tvil. For å fordrive tiden brettet jeg ut sykkelen. Den ønsket ikke å utfolde seg med det første, men det var bare fordi en magnetisk lås hindrer den i å utfolde seg når du vil holde den sammenfoldet. Det er en smart touch, som eliminerer behovet for å mase med en strikksnor eller -belte. Et lite knetrykk frigjorde magneten.

Så presset jeg ut pedalene. Jeg har prøvd noen sykler som gjør det vanskelig, men Blaupunkt tenkte litt over den detaljen og de gled jevnt på plass.

Å låse rammen på plass var bare ett poeng sjenert for intuitivt, men jeg skjønte det. Samme for styrestolpen. Setepinnen kommer med markeringer slik at du ikke trenger å gjette hvor du skal plassere den neste gang.

Da jeg endelig kom meg rundt til monteringsstadiet, skjønte jeg at sekskantnøkkelen bare var nødvendig for å feste styret. Jeg har slitt med dette trinnet på andre sykler, fordi det kan være vanskelig å holde styret på plass mens du strammer klemmen. Ikke slik med Blaupunkt e-sykkel. Plassen til klemmen var tydelig merket med hashes, noe som også bidro til å forhindre at klemmen gled mens unbrakonøkkelen gikk på jobb. Jeg klarte det på første forsøk.

Ellers var det ikke annet å gjøre, med mindre jeg ville feste fenderne, noe jeg ikke gadd å gjøre. Sykkelen kommer sammenlagt, så du trenger ikke å feste forhjulet eller komplettere med noen elektriske tilkoblinger. Pedalene følger også med.

Hva annet likte jeg

Noen av elsyklene jeg har testet gjør det vanskelig å få batteriet inn og ut. Blaupunkt tok seg av den detaljen også. Et fleksibelt deksel beskytter toppen av batteriet mot vær og vind, og et utbrettbart håndtak gjør det enkelt å skyve det inn og ut.

Sykkelen besto også Hyundai Accent bagasjeromstesten, som har vært en snublestein for noen av de andre sammenleggbare syklene jeg har prøvd.

En annen fin detalj er minihjulet som stikker ut når sykkelen er slått sammen. Det gjør det enkelt å rulle sykkelen rundt i stedet for å bære den.

Når det gjelder vekt, hevder Blaupunkt 47 pund. Det føltes ikke som 47 pund. Jeg er en liten person, og jeg syntes det var ganske enkelt å dra sykkelen opp og ned en trapp. Den kompakte størrelsen og et hendig tyngdepunkt hjalp nok.

La oss ta en tur på Blaupunkt E-sykkel

Jeg hadde det så travelt med å hoppe på denne sykkelen at jeg ikke la merke til antall kraftmoduser (tre) og gir (seks) før jeg tok den til en parkeringsplass over gaten for å teste bremsene. Det fikk meg til å lure på om denne e-sykkelen kunne bestå Hill of Doom-testen, fordi min vanlige tur har fem kraftmoduser og syv gir.

The Hill of Doom er en gjennomfartsvei som starter ned blokken og starter rett opp på siden av et fjell. Det er et lite fjell, men det er fortsatt et fjell, og trafikken er stor så det er ingen muligheter for å krysse.

Disse tre strømmodusene ga meg all juicen jeg trengte, og litt til. Blaupunkt e-sykkel skjøt enkelt oppover Hill of Doom. Jeg likte en rask tur langs noen av de mer slake bakkene som går rundt toppen av fjellet, hovedsakelig med strømmodus av. Du kan få mye action ut av bare seks gir på den sykkelen.

Jeg var trist å sende sykkelen tilbake til Blaupunkt før jeg satte den gjennom hele spekteret av aktiviteter rundt her. Selskapet presenterer den som en stilig, sporty fritidssykkel, og det er slik. Den kan også fungere på den utilitaristiske siden, som pendlersykkel og for å løpe ærend rundt i byen. Canvassing på en elsykkel er en annen opplevelse som matcher (merk: her er flere e-sykkelturer fra meg, og her er CleanTechnicas fullstendig dekning).

Følg meg på Togvrak Twitter @TinaMCasey.

Finn meg på Spoutible: @TinaMCasey eller LinkedIn @TinaMCasey eller Mastodon @Casey eller Post: @tinamcasey

Foto av Tina Casey


Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Invester gjennomtenkt i EV & Cleantech Mineral Boom


Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!




[ad_2]

Se Kilden