[ad_1]
California skal slutte seg til en rekke andre byer og stater i USA som tilbyr rabatter og skattefradrag for elektriske sykler. Californias Electric Bicycle Incentives Project har vært over et år underveis, og vi har nylig sett nye oppdateringer til de planlagte rabattene.
Oppdateringene kommer etter et årssluttmøte i California Air Resource Board (CARB) for å diskutere parametrene til Electric Bicycle Incentives Project.
I følge California Bicycle Coalition, som delte en oppfølging etter møtet, inkluderte diskusjonen representanter fra e-sykkelindustrien, eiere av sykkelbutikker, ideelle organisasjoner som jobber med potensielle kupongmottakere, ledere av sykkelkoalisjonen og medlemmer av publikum interessert i programmet.
Programdetaljene var fortsatt under utforming på slutten av året, men møtet bidro til å kaste mer lys over aspektene ved programmet som allerede er vedtatt.
En av de nye oppdateringene er tilleggsfinansiering til programmet.
10 millioner dollar var allerede øremerket til programmet, men vi har nå fått vite at ytterligere 3 millioner dollar i finansiering vil bli lagt til totalen, sannsynligvis for å hjelpe til med programmet. Det ville tillate mer av de første 10 millioner dollarene å gå direkte til e-sykkelrabattene selv.
CARB bekreftet også at inntektsgrensen for å kvalifisere for e-sykkelkupongen vil bli senket. Vi har tidligere rapportert at for å kvalifisere for kupongen, må deltakernes husholdningsinntekt være under 400 % av den føderale fattigdomsgrensen (FPL), som utgjør 51 000 dollar for en enkelt person og 106 000 dollar for en familie på fire med nåværende tall. .
Nå har vi lært at inntektsgrensen vil bli senket til 300 % av FPL for å tilpasse kvalifikasjonskravene for e-sykkelprogrammet med kravene til andre CARB-program for rent kjøretøy. Det vil utgjøre omtrent $38.000 for en enkelt person eller $79.500 for en familie på fire.
Programmet oppførte opprinnelig bare klasse 1 og klasse 2 elektriske sykler (de som er begrenset til 20 mph) som kvalifisert for rabatter. Men på grunn av overveldende støtte for å la klasse 3 e-sykkelmodeller (som kan nå 28 mph med pedalassistanse) være kvalifisert for insentiver, vil CARB inkludere alle tre klassene med e-sykler i programmet. Imidlertid vil produsentene måtte søke om modellene deres for å være kvalifisert for kjøp med kupongene.
California Bicycle Coalition rapporterer at disse produsentene også må gi en 2-års garanti på sine e-sykler, sannsynligvis i et nikk til bekymringer om vedlikehold.
Det kan vise seg å være et problem siden mange av de største elsykkelprodusentene i USA bare tilbyr ett års garanti på hele e-sykkelen, selv om mange tilbyr lengre garantier på rammen eller motoren. Noen selskaper har begynt å tilby enda lengre garantier på 5 år eller mer, selv om dette fortsatt ikke er vanlig i bransjen.
Vi har ikke fått vite om noen endringer i den foreslåtte verdien av e-sykkelrabattene, som tidligere var forventet å bli satt til $750 for en standard elsykkel og $1500 for en elektrisk lastesykkel.
Fordi programmets detaljer fortsatt ikke er ferdigstilt og flere offentlige diskusjoner forventes å bli holdt, kan alle de ovennevnte tallene fortsatt endres før programmet når implementering. Det er fortsatt ingen fast dato for når programmet starter, selv om det forventes å bli aktivt i år.
Vi vil holde øret til bakken på dette viktige e-sykkelrabattprogrammet, og sørg for å oppdatere så snart vi har mer informasjon om Electric Bicycle Incentives Project.
Inntil da, la oss høre hva du synes om de aktuelle foreløpige detaljene for programmet. Lyd av i kommentarfeltet nedenfor!
via: Streetsblog
FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.
[ad_2]
Se Kilden