CleanTechnica-anmeldelse: HOVSCO HovBeta sammenleggbar e-sykkel (så bra at noen “stjal” den)

Apr 12, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

For noen uker siden sendte HOVSCO, en e-sykkelprodusent, oss en ganske kul e-sykkel til vurdering. I denne artikkelen skal jeg gå gjennom de grunnleggende spesifikasjonene, hva jeg elsker med den, og hvordan den kjører. Jeg kom egentlig ikke unna med noe å klage på med denne sykkelen, men den er heller ikke billig (men ikke overpriset heller).

Grunnleggende spesifikasjoner

HOVSCO HovBeta sammenleggbar 20″ Fat Tire Electric Bike er en kraftig elektrisk sykkel designet for komfort og ytelse. Utstyrt med en 750W motor og et 48V Samsung/LG avtakbart litiumbatteri, kan sykkelen nå hastigheter på opptil 20 mph (28 mph med programvareopplåsing) og har en rekkevidde på opptil 60 miles på én lading. Sykkelen har 4-tommers brede fettdekk for ekstra stabilitet, fjæring foran, justerbar stamme og styre, og en justerbar setepinne, og det hele foldes sammen til en ganske kompakt pakke for oppbevaring og transport.

Det som fanget øynene mine med denne sykkelen med en gang var at den kommer i kule farger. I en tid da det å kjøre en hvit, svart eller grå crossover er normen (kanskje sølv hvis noen føler seg eventyrlystne), var det litt forfriskende å ha en skvett lilla. Sykkelen kommer også i en strålende rød farge, for deg som ikke vil se jentete ut.

Den flerfargede “mørkmodus”-skjermen gir et mye mer stilig utseende enn de fleste sykler i denne prisklassen.

Den kommer med en bedre skjerm enn mange e-sykler i denne prisklassen, og med svart bakgrunn og lyse tall/bokstaver ser den ganske stilig ut. Den har også noen tilkoblede funksjoner, noe som er litt uhørt i denne prisklassen ($1499 når dette skrives, $1799 “normal” pris).

Dette er en step-thru-sykkel, men i motsetning til mange andre billigere step-thrus har den batteripakken integrert i linjene på rammen. Mens mange billigere e-sykler har et batteri som stikker ut som en sår tommel, har denne rene linjer og skriker ikke: “Jeg er en e-sykkel!” med et batteri montert på rammen eller bak setepinnen.

Hvordan den rir

Når det kommer til kraft og akselerasjon, er den ganske lik alle andre 750-watts el-sykler der ute. Jeg tror den beveget seg litt raskere enn gjennomsnittet, men den lette vekten på rammen kan være en faktor her. Så jeg vil klassifisere denne sykkelen som ganske gjennomsnittlig. Men, 750 watt er grensen for det meste av USA, i alle fall hvis du vil at sykkelen skal behandles av loven som en sykkel og ikke en motorsykkel, så jeg klager ikke!

Som andre fettdekk 20-tommers sykler er den ganske stabil. Den ekstra vekten på hjulene og fete dekk/slanger gir en ganske stabil tur til tross for hjulets mindre størrelse. Med frontfjæring er den til og med bra for litt løypeplikt, til tross for sin lille størrelse. Sand og skitt, og kanskje snø, burde ikke være noe problem for denne sykkelen med all eiendommen den har på dekkene, forutsatt at du lufter den ned litt.

Klassisk skjerm og tilkobling

En ting som skiller den fra de fleste andre e-sykler i prisklassen er at den har en bedre kjørecomputer. De fleste har en enkel LCD-skjerm som minner om Gameboy fra 1990-tallet mange av oss spilte Tetris for første gang på (Super Mario Land var imidlertid min favoritt). Denne sykkelen har en mye finere svart-bakgrunnsskjerm, som “mørk modus” på nettsteder og apper, så hvis du liker det, er det sykkelen for deg i denne prisklassen.

Det som sannsynligvis gjør den enda kulere er at den kan kobles til telefonen din. Når du har paret den (bare følg instruksjonene), kan du bruke telefonen som en skjerm med et passende feste, slik at du kan få full farge (og være en av de kule Game Gear-barna). Den kan også synkronisere informasjon om turen for gjennomgang senere. Men, kanskje viktigst, kan du bytte sykkel mellom klasse 2 og klasse 3-modus, og øke fartsgrensen opp til 28 MPH.

Mellom de rene linjene i rammen, den integrerte batterimonteringen, den stilige skjermen og tilkoblingen, er HovBeta slående over prispunktet og konkurrerer med sykler som er $800+ dyrere.

Så bra at svigerinnen min stjal det

Jeg anmelder mange sykler her på CleanTechnica, og de sender vanligvis sykkelen til oppbevaring. Ikke bare lar dette oss gjøre langsiktige vurderinger, men det er sannsynligvis en god måte å komme på vår gode side og få en bedre anmeldelse. Jeg prøver å forbli objektiv, og jeg har vært ganske tøff på et par av disse syklene som ikke imponerte meg. Men denne gangen trenger du ikke ta mitt ord for det.

Hvorfor? Fordi svigerinnen min stjal den.

Du skjønner, jeg har bare så mye plass i boden min for sykler, og jeg liker å la familien hjelpe oss med langsiktige anmeldelser. Så jeg spurte broren min om han ville ta den og dra ut på noen turer. Han likte sykkelen veldig godt, men kona bestemte seg for å prøvekjøre den. Da hun kom tilbake fikk han beskjed om at sykkelen nå var hennes. Mellom de fine linjene, den lilla fargen og den stilige skjermen bestemte hun seg for at hun virkelig likte den.

Som du ser, bytter vi sakte ut forbrenningsmotorene i min brors garasje med elektriske motorer.

Ikke føl deg dårlig for broren min. Han har siden fått en 26-tommers e-sykkel med fettdekk å sykle, noe han egentlig ønsket seg hele tiden. Hele familien har sykler, så nå kan hele mannskapet dra ut på turer.

Jeg vil si at dette “tyveriet” beviser at en uavhengig tredjepart likte det!

Siste tanker

Hvis du vil ha en stilig el-sykkel, ikke har mye plass til å oppbevare den, og/eller ikke vil bære den på sykkelstativ, er nok HovBeta et godt kjøp. Du kan finne billigere sammenleggbare 20-tommers fettsykler med lignende kraft, men du kommer ikke til å finne en med det stilige utseendet og tilkoblingsmulighetene denne har uten å bruke en god del mer.

Av denne grunn, og gitt den uavhengige tommelen opp den fikk fra min svigerinne, vil jeg si at vi har en vinner på hånden.


Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Designing the Future hos Italdesign


Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!




[ad_2]

Se Kilden