CleanTechnica testet: Rad Power Bikes RadRunner 3 Plus

May 5, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

RadRunner er en ekstremt allsidig sykkel som har bygd opp en stor tilhengerskare over hele landet. Rad Power Bikes er tydelig begeistret over suksessen og har bygget opp en oppgradert versjon av sykkelen med ny ramme og enda mer kapasitet og døpt den RadRunner 3 Plus.

Oppgradert

Den nye konstruksjonen introduserer en fullstendig redesignet ramme med et mer kantete utseende og en sterkere geometri som oversetter til en høyere halekapasitet på 350 pund. Ved å bygge på den forbedrede kapasiteten introduserte Rad Power Bikes et stort nytt utvalg av tilbehør, kofferter, låsebokser med harde skall og til og med et slep bak RadTrailer som virkelig lot eiere sette sykkelens kapasitet til å fungere.

Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Med introduksjonen av RadRunner for flere år siden, introduserte Rad Power Bikes en midtkonsoll som monteres mellom nedrøret og seterøret, og gir litt låsbar lagring til sykkelen uten å øke fotavtrykket drastisk. Det ikoniske skapet lever videre i den nåværende generasjonen og kan få selskap av et sett med låsbare, harde skallvesker som forvandler utseendet til den nye RadRunner 3 Plus til å se ut som en turmotorsykkel. Faktisk, med det avtakbare semi-frame-integrerte batteriet, er det ikke vanskelig å forestille seg at dette oppsettet blir brukt av bikepackers for å gå videre.

Kjørestillingen til den nye RadRunner 3 Plus er fin og oppreist. En oppreist kjørestilling er, etter vår erfaring, den mest naturlige og gjør det mulig å tråkke i timevis uten ubehag. BMX-stilstengene foran svinger forover og bakover over en bred bue, noe som gjør det enkelt å justere front- og bakposisjonen til styret med en veldig enkel justering av stammeboltene. Flytt dem fremover for en mer aggressiv holdning eller len dem bakover for en mer komfortabel kjørestilling, og sett stengene nærmere setet.

Det justerbare styret i BMX-stil gjør det enkelt å stille inn sykkelen til din kjørestil. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

RadRunner 3 Plus kommer utstyrt med Rad Power Bikes oppgraderte kontrollsystem med dobbel skjerm som grensesnitt med deres oppgraderte 750 watts baknavmotor. Dette er Rad Power Bikes’ toppmotorsystem og gir bedre bakkeklatreytelse og bedre tuning.

Resultatet er hjelpenivåer som føles mer intuitive enn en standard 750 watt motor og kontroller. Den bruker fortsatt en tråkkfrekvenssensor på 12 magneter for å oppdage sveivrotasjoner som en proxy for sykepleierens innsatsutgifter, men den forbedrede justeringen gir den responsen til en dreiemomentsensor som oppdager faktisk kraft som blir satt ut. Ta en titt på vår fullstendige oppskrift av RadRunner 3 Plus fra den første lanseringskunngjøringen for massevis av flere detaljer om denne sykkelen.

De slanke linjene til den nye RadRunner 3 Plus-rammen muliggjør dens imponerende halekapasitet på 350 pund. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Den første oppgraderingen mange eiere sannsynligvis vil gjøre på RadRunner 3 Plus er en ny sal. Dette gjelder uansett om eiere leter etter en komfortabel cruisingsykkel eller en hardcore lastesykkel som de planla å tråkke mye på. Det pinlig formede, nesten trapesformede setet på RadRunner 3 Plus er litt av et mysterium ettersom det ikke ser ut til å møte behovene til noen spesifikk kategori ryttere.

Montert

Rad Power Bikes er OG i e-sykkelspillet direkte til forbruker og har perfeksjonert kunsten å designe sykler for montering hjemme. RadRunner 3 Plus bærer denne etosen videre inn i neste generasjon med en konstruksjon som er ekstremt enkel å ta fra boks til fullbygget.

Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Med 75,5 pund med batteriet installert er RadRunner 3 Plus litt av en tank som kan gjøre det utfordrende å komme seg ut av esken. Vi anbefaler å kutte de to fremre hjørnene av esken vertikalt for å eliminere behovet for å løfte den ut av esken. Dette gir også en praktisk arbeidsflate for diverse deler og verktøy som kreves.

Ridd

Å kjøre RadRunner 3 Plus er en trygg opplevelse. De store 20″ x 3,3″ Kenda K-Shield-dekkene gir en solid base og gjør at sykkelen føles plantet og solid uansett terreng. De har en glatt rullende overflate på utsiden med et rutemønster som tjener til å gi et solid grep på grusstier. De overdimensjonerte dekkene gir også en merkbar mengde pute mellom rytteren og veien. Dette er fantastisk for hverdagskjøring rundt i byen, og selv om det ikke holder til et fullt fjæringssystem på stier, er det en merkbar forbedring i forhold til en hardtail-ramme med standard dekk.

20″ x 3,3″ Kenda K-Shield-dekkene er like hjemme på asfalten og stien. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Etter mange timers kjøring på RadRunner 3 Plus er styret i oppreist sittestilling kanskje den viktigste funksjonen da det holder rytterens rygg fin og rett samtidig som det gir bedre sikt til gatene rundt. Stivheten fra den forbedrede rammegeometrien betyr strammere styring og mer kontroll over sykkelen.

Når det er nødvendig, gir gasshåndtaket en fin måte å få litt ekstra stemning på når du sliper opp bakker, samt en enklere måte å komme i gang når du frakter en passasjer eller ekstra last. Hvis vi skal være ærlige, er det også bare massevis av moro å rippe rundt i byen ved å bruke gassen til å sprenge av linjen ved stopplys.

Med RadRunner 3 og RadTrailer på slep kan du endelig ta med deg den pelskledde vennen din på eventyret ditt. Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Vi lastet RadRunner 3 Plus med last og den nye RadTrailer og ble overrasket over hvor lik turen var. Motoren er i stand til å kompensere for den ekstra innsatsen som kreves for å trekke ekstra vekt, noe som bringer bilopplevelsen inn i en verden av e-sykler. Bilen din kjører det samme enten du har dagligvarer bak eller ikke. Enten du kjører alene eller med en full last med barn på slep. Det bryr seg ikke, og det gjør heller ikke RadRunner 3 Plus, noe som gjør den til den ideelle kjøretøyerstatningen, bare uten alle de ekle utslippene.

Alt i alt

Når du vurderer om RadRunner 3 Plus er et lastemonster eller en cruiser rundt i byen, kan det beste svaret ganske enkelt være ja. Du kan kaste et barn på ryggen eller din beste venn mens du river ned til kjøpesenteret. Du kan laste den opp med lasteposer og ta med en ukes dagligvarer tilbake fra byen. Du kan sette den ut for strandturer med den lille valpen i en kurv foran, eller du kan hekte tilhengeren på baksiden og laste opp forsyninger for et helgeprosjekt i den lokale oppussingsbutikken.

Bildekreditt: Kyle Field, CleanTechnica

Bilerstatninger er enkle å snakke om, men svært vanskelige å gjennomføre. Med RadRunner 3 Plus har Rad Power Bikes bygget en ekstremt dyktig plattform som kan tilpasses for å løse et bredt spekter av virkelige brukstilfeller. Det er virkelig en bilerstatning, og det er like sant for 16-åringer som vurderer å ta førerkortet som det er for 35 år gamle pendlere med barn. Den kan bite tennene sammen og komme seg på jobb, eller den kan slappe av og hjelpe deg å slappe av på en tur på stranden.

RadRunner 3 Plus kanskje er definitivt en av de mest allsidige plattformene for å bygge ut den riktige løsningen for livet i alle dens smaker. Jeg vil si at den lar deg smake regnbuen, men den vil egentlig bare få deg ut i verden for å puste inn alle de forskjellige typene frisk luft du har savnet i så mange år, innelåst i en overdimensjonert SUV på pendle til jobb.

For mer informasjon om RadRunner 3 Plus eller for å kjøpe en selv, gå til den offisielle nettsiden på Rad Power Bikes-siden.

Ansvarsfraskrivelse: Rad Power Bikes leverte sykkelen og tilhengeren til forfatteren i forbindelse med denne anmeldelsen.


Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Solar PV & Farming — Trender i Agrivoltaics


Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!


Annonse





[ad_2]

Se Kilden