[ad_1]
Tesla Cybertruck holder ikke mannen som har ansvaret for Ford oppe om natten.
Tirsdag satte Ford-sjef Jim Farley seg ned med CNBCs Jim Cramer og snakket om elbiler, Blue Ovals partnerskap med Tesla og Cybertruck.
Fords F-serie har vært det bestselgende kjøretøyet i Amerika i 41 år. Den inkluderer den elektriske varianten F-150 Lightning, Green Car Reports’ Best Car To Buy 2023. «Vi er markedsleder for elbiler og varebiler, og vi kjenner disse kundene bedre enn noen andre», sa Farley til Kramer.
Tesla Cybertruck betabygg oppdaget av Instagram-brukeren ftronz
Med henvisning til Tesla-sjef Elon Musk, sa Farley, “hvis han vil designe en Cybertruck for Silicon Valley-folk, greit.”
Farley utdypet emnet: “Det er som et kult high-end produkt parkert foran et hotell. Men jeg lager ikke slike lastebiler, jeg lager lastebiler for ekte mennesker som gjør skikkelig arbeid, og det er en annen type lastebil. .”
Farley fortalte Kramer at han ser på å gå til en ladestasjon som en sosial opplevelse som ligner på en bensinstasjon på 1920-tallet. “Folk går, å, det er en Ford. Jeg trodde alle måtte kjøpe en Tesla. Se på den Mach-E der borte.” Kramer relaterte konseptet til at Ford var en trojansk hest i denne situasjonen.
Tesla Supercharger
I mai kunngjorde Ford at de vil ta i bruk Teslas lade NACS-port på fremtidige elbiler. I tillegg vil nåværende Ford EV-er få Supercharger-tilgang i 2024, og legge til 12 000 ladestasjoner til FordPass-nettverket. Farley fortalte Kramer Musk var respektfull under forhandlingene om denne avtalen, men det var mer på grunn av Henry Ford enn Jim Farley.
Ford investerer i EV-fremtiden med en ny Blue Oval City vest i Tennessee og BlueOvalSK Battery Park i sentrale Kentucky. Begge kompleksene er for tiden under bygging og den samlede kostnaden vil være minst 11,4 milliarder dollar.
Ford Blue Oval City – gjengivelse av produksjonskompleks i Tennessee, september 2021
Blue Oval City-fabrikken og batterianlegget vil være hjemmet til en “radikalt forenklet” ny elektrisk lastebil og tre-rads SUV. I mars ertet Farley neste generasjons elektriske lastebil, og la merke til at den kommer i 2025 og hypet den til å bli Millennium Falcon av lastebiler. SUV-en vil ha 350 miles rekkevidde, men Ford ønsker ikke å konkurrere i rekkeviddespillet. Farley har bemerket at bilprodusenten ikke kommer til å gå med elbiler med en rekkevidde på 600 mil.
Til tross for at neste generasjons elbiler kommer i 2025, er kostnadsparitet fortsatt en vei ut. På en investorkonferanse tidligere i juni sa Farley at elbiler for de fleste bilprodusenter vil forbli dyrere å produsere enn forbrenningsbiler frem til slutten av tiåret. Lederen spådde at elbiler introdusert mellom 2030 og 2035 vil “dramatisk lavere arbeidsinnhold” med forenklede produksjonskrav og deler.
[ad_2]
Se Kilden