[ad_1]
Newport Beach, California-baserte Electric Bike Company har nettopp annonsert et stort oppgraderingsalternativ til to av sine glatte cruiser e-sykkelmodeller. Model A og Model X kommer nå begge med mulighet for en dreiemomentsensor for pedalassistansedrift.
Hvis du ikke er kjent med en dreiemomentsensor eller hvordan den påvirker e-sykler, forbered deg på å få tankene dine blåst.
De fleste verdiorienterte elektriske sykler (dvs. i kategorien under $2000-ish) bruker det som er kjent som en tråkkfrekvenssensor for å aktivere pedalassistent. Tråkkfrekvenssensoren er en mindre raffinert komponent som i utgangspunktet måler hvor raskt brukeren snurrer pedalene og bruker pedalhjelpekraft fra den elektriske motoren.
Resultatet er effektivt til å starte opp motoren når brukeren tråkker, men det har flere begrensninger. Det er en iboende forsinkelse mens sensorene venter på å måle pedalhastigheten, noe som betyr at det kan ta et sekund eller to før motoren starter. Kadenssensorer har også mindre oppløsning, noe som betyr at de ikke er like presise når det gjelder å måle pedalinngang. Og de har en grunnleggende ulempe ved kun å måle pedaling hastighetsom ofte ikke korrelerer direkte med pedaling innsats (f.eks. bakker, tung last, girskifte osv.).
En dreiemomentsensor måler derimot hvor hardt en rytter trykker på pedalene. Den tillater nesten øyeblikkelig tilbakemelding og tilbyr en mye mer presis måte å bruke en nøyaktig mengde kraft basert på hvor hardt rytteren jobber. Jo hardere rytteren prøver å tråkke, jo mer motorkraft kan brukes. Det hjelper den intuitivt å lese brukerens input og får det til å føles mer som om motoren bare er en forlengelse av rytterens egne muskler, i stedet for en forsinket på/av-bryter for motoren.
Riktignok har ingeniører for e-sykkelkontroller kommet langt med tråkkfrekvensbasert pedalassistentsensorprogrammering, og vi har sett store forbedringer gjennom årene som har forbedret tråkkfrekvenssensorytelsen. Men det er rett og slett ingen sammenligning med en ekte dreiemomentbasert sensor for naturlig følelse av pedalassistanse.
Normalt koster e-sykler med dreiemomentsensorer betydelig mer enn tråkkfrekvenssensorbaserte e-sykler, men Electric Bike Company har nå annonsert et dreiemomentsensoralternativ på sine Model A og Model X e-sykler for bare $99.
Begge er elektriske cruiser-sykler, med Model A som står for “Affordable”. Fra bare $1 499 tilbyr Model A en topphastighet på 45 km/t, selv om den leveres i klasse 2-modus med en grense på 32 km/t. En maksimal rekkevidde på 50 mil (80 km) er mulig med pedalassistanse på en enkelt lading av sykkelens batteri, som kommer med 5 års garanti. Rammen og motoren har lengre 10 års garanti.
Hydrauliske skivebremser, stativ bak, LED-belysning og LCD-fargeskjerm er alle inkludert som standardutstyr. Alle selskapets sykler bruker rustfritt stål for overlegen rustmotstand – noe som har vist seg viktig for et strandbybasert selskap som bygger sykler som ofte brukes langs saltsprøytekysten.
Alle Electric Bike Companys e-sykler er håndmontert på selskapets flere anlegg i hjertet av Newport Beach, California. Vi har hatt sjansen til å besøke og se de e-syklene bygges fra bare rammer og videre gjennom trinnene med hjulbygging, maling, komponentmontering, montering av batteripakke, testing og forsendelse. Faktisk utvidet selskapet nylig malingsverkstedet og tilbyr de mest tilpassbare e-syklene i landet – og sannsynligvis verden – med tusenvis på tusenvis av tilpassede fargekombinasjoner på tvers av alle komponentene. De tilbyr til og med sine egne spesialmalte hjelmer nå for å matche syklene deres, komplett med inkludert foran og bak LED-belysning innebygd rett inn i hjelmen.
Du kan se hvordan selskapet bygger sine egne e-sykler i videoen min nedenfor.
FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.
[ad_2]
Se Kilden