[ad_1]
Det er ingen form for transport på hjul, verken for rekreasjon eller bruk, som er trygg fra den omfattende bølgen av elektrifisering. Disse vedlikeholdsutsatte, dyre og kreftfremkallende forbrenningsmotorene er på vei ut i nesten alle bransjer, ikke minst inkludert plenpleie. Det eneste problemet er at de større og mer avanserte, nullsvingende elektriske gressklipperne vanligvis er ganske dyre når de blir elektriske, i hvert fall til nå.
Som det viser seg, trenger du bare å gå halvveis rundt i verden for å finne en halvpriset, null-sving elektrisk gressklipper.
Det stemmer, det omtalte kjøretøyet i denne ukens Awesomely Weird Alibaba Electric Vehicle of the Week er ingen ringere enn et kritisk stykke plenpleieutstyr for alle med et stykke torv i anstendig størrelse.
Jada, de fleste elbilene som er omtalt i denne spalten er på den sprø siden av ting, fra verdens minste elektriske lastebil til en oppblåsbar elektrisk jetski.
Men en gang i blant er det morsomt å ha en mer bruksfokusert tur, som den elektriske nullsvingende gressklipperen nedenfor.
Det er ingen Forest Gump Snapper (en gressklipper faren min hadde og som jeg har gode minner om sommerklipping), men det er et ganske glatt design likevel.
En topphastighet på 7 mph (11,2 km/t) kan ta det litt tid å navigere i en større eiendom, men inkluderingen av engelske måleenheter peker i det minste mot en viss eksportinteresse fra produsentens side.
Når det gjelder kraft, ser det ut til at klipperen har et par 1 kW-motorer og det andre paret med 1,5 kW-motorer, selv om jeg ikke helt forstår Mandarin-spesifikasjonsarket godt nok til å bestemme hvilke som er for drivhjulene og hvilke som er for knivene. Jeg mistenker at de kraftigere motorene er for bladene.
Det medfølgende 4,8 kWh LiFePO4-batteriet skal gi det ganske lang driftstid samtidig som det kan dempe all frykt for brannsikkerhet.
Og det ser til og med ut til å være ganske kraftig, i det minste basert på de tilsynelatende nakkeslengskadene etterfulgt av de sentrifugalinduserte vertigosymptomene modellen sikkert lider av i testvideoen nedenfor.
Hvor dyre er elektriske nullsvingklippere?
Selvfølgelig er det du lurer mest på prisen. Greit nok, her er hvordan det fungerer.
Alibaba-leverandøren har det oppført til US $3800, selv om de vennligst tilbyr å slå av $50 fra den prisen hvis du kjøper 30 eller flere klippere. Ah ja, det gamle “kjøp 75 og jeg gir deg den 76. gratis”-trikset.
Men i fullt alvor er det en ganske drøy pris. John Deere droppet nettopp en elektrisk nullsvingsklipper til nesten dobbelt så mye.
Og tro det eller ei, denne kinesiske zero-turn e-klipperen har faktisk en 50 % større batteripakke. Selvfølgelig vil kvaliteten sannsynligvis ikke sammenlignes med John Deere, men de vil i det minste ikke hindre deg i å reparere maskinen din.
I virkeligheten vil du sannsynligvis ikke være i stand til å slå JDs pris hvis du personlig importerer en av disse fra Kina.
Mellom alle fraktkostnader, tollavgifter, ankomstgebyrer og andre løsepenger som er involvert i import av store produkter fra Kina, vil du nesten helt sikkert ende opp med å betale godt over det dobbelte av klistremerkeprisen til slutt.
Jeg kjøpte en gang en elektrisk minilastebil for $2000 fra Kina og endte med en lettere bankkonto på $8000 da den sto i oppkjørselen min. Det er en fantastisk mini-lastebil som fortsatt fungerer utmerket nesten to år senere, men la det tjene som et sammenligningspunkt når det gjelder hvor mye mer det koster å få disse produktene fra staten.
Likevel er det flott å se hvor mye innovasjon som kommer ut av Kina, og kanskje det vil bidra til å tvinge prisene enda lavere her hvis selskaper noen gang begynner å importere disse tingene i bulk for vestlige markeder.
FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.
[ad_2]
Se Kilden