EV-flåter vil forandre ansiktet til lastebiltransport for alltid

Dec 27, 2022 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

EV-flåter vil forandre ansiktet til lastebiltransport for alltid

Mening: Her er veikartet for kommersielle elbiler

I over 100 år nå har lastebiler brølt nedover USAs mange motorveier, og etterlatt seg skyer av støv og eksos i kjølvannet. De er en del av landets historie og vil fortsette å være det i flere tiår fremover. Behovet for godstransport vil ikke endre seg med det første – men måten vi transporterer ting på vil endre seg.

En stor utvikling er satt til å endre ansiktet til lastebiltransport for alltid. Bransjen vil aldri bli den samme når EV-flåter er tatt i bruk. Her er hvorfor.

Kostnadsreduksjon

Elektriske lastebiler lover å spare store penger

Selv om det kan virke som om de er blant landets største forurensere, har lastebilselskaper en grunn til å redusere drivstofforbruket og har utviklet innovative måter å spare gass på i flere tiår. For eksempel reduserer aerodynamiske forbedringer luftmotstanden og øker drivstoffeffektiviteten. Hver 2 % reduksjon i luftmotstand resulterer i en forbedring på 1 % i drivstofføkonomi.

Lastebilselskaper må inkludere drivstoff i kostnaden per mil – den tur totalt delt på milene kjørt. Bedrifter må beregne dette tallet for å anslå minimumsprisen de bør ta for når de planlegger reiser.

Bytte til elektriske kjøretøy vil redusere kostnadene per mil dramatisk. Selv hybridmodeller med et reservesystem for gassmotor vil bruke mindre på gass for hver tur, og benytter reserven bare når det er nødvendig. Industrien kan deretter overføre disse besparelsene til forbrukerne for øyeblikket begravd under skyhøy inflasjon som stadig blir verre.

Nye merkenavn

Forbrukerne vil garantert se noen nye navn på veien. Imidlertid kan lastebilselskaper være trygge på at kjente favoritter også vil fortsette å utvikle seg.

For eksempel begynte Mack serie produksjon av sin elektriske LR-modell i Lehigh Valley Operations Center i Macungie, Pennsylvania, i 2021. International har sitt Next Zero linje med nullutslippskjøretøyer som bruker elektriske batterier og hydrogenbrenselcelleteknologier. Volvo Trucks og Freightliner produserer begge elektrisk klasse 8 for å møte kundeordrer.

Bransjeinnsidere vil imidlertid ha noen nye navn å velge mellom. For eksempel, selskaper som Lordstown MotorsTesla, Rivianog Nikola har avduket elektriske lastebilkonsepter og leverer lastebiler til kunder. Selv om sjåfører ikke trenger en CDL for kjøretøyer i lavere vektklasse, kan disse modellene likevel fylle viktige roller i komplekse flåter som håndterer en kombinasjon av store og små leveringstjenester.

Nikola batteri elektrisk lastebil
Nikola elbiler kommer allerede til å fungere

Lyden av stillhet

Eiere av nyttekjøretøy har lenge måttet bekymre seg for å beskytte ørene fra skade. Konvensjonelle lastebiler som kjører på fossilt brensel produserer omtrent 100 desibel støy. Støy over 70 desibel over en lengre periode kan påvirke hørselen.

Elektriske lastebiler vil imidlertid redusere dette problemet. De er mye mer stillegående enn andre modeller. Selv om det finnes lite forskning på de store riggene, standard elbiler kjører mellom 43 og 64 desibelsom er godt innenfor det sikre området.

Lukt den friske luften

Den kanskje største fordelen med elektriske flåter er færre utslipp. Det gjennomsnittlige kjøretøyet med fossilt brensel spyr ut over 200 000 kilo karbon inn i atmosfæren hvert år. Elektriske lastebiler produserer ingen, og lar utallige mennesker puste mer komfortabelt. Det er den samme historien for dieselpartikler og smog-forløperoksider av nitrogen (NOx).

EV-flåter vil endre trucking for alltid

Elektriske lastebilflåter vil snart kjøre USAs motorveier, noe som gir betydelige fordeler. Denne nye teknologien vil føre til nødvendige forbedringer i transportbransjen. Kort sagt, EV-flåter vil endre lastebilkjøring for alltid.

[ad_2]

Se Kilden