[ad_1]
Flash Drive: 2023 Mitsubishi Outlander PHEV
Tre-rads kompakt SUV med plugg
Det er sannsynligvis ikke en viktigere modell for Mitsubishi enn den helt nye 2023 Outlander Plug-In Hybrid (PHEV). Hvorfor så viktig? Mitsubishi sier at Outlander PHEV samler deres beste uttrykk for design, kjøreegenskaper og innvendig plass sammen med ytelse og off-road-kapasitet. Ren flåterapport brukte en dag på å kjøre 2023 Outlander PHEV på et media-arrangement i Nashville, Tennessee, og opplevde motorveier, landeveier, bytrafikk og litt slurvete, gjørmete kjøring.
Se etter en fullstendig Road Test-anmeldelse snart, inntil da vil denne Flash Drive gi en introduksjon til 2023 Mitsubishi Outlander PHEV.
Fremdrift: Elektrisk, bensin og begge deler
2023 Mitsubishi Outlander PHEV drives av en 2,4-liters inline 4-sylindret motor som kombinert med to elektriske motorer produserer 248 hestekrefter og 332 pund-fot dreiemoment. Disse to elektriske motorene er viktige for drivstoffeffektivitet og ytelse. Drivstofføkonomien er vurdert til 68 MPGe, eller miles per gallon tilsvarende, når man kombinerer elektrisitet og bensin. MPGe er et mål på hvor langt en bil kan kjøre, elektrisk, på samme mengde energi som finnes i en gallon bensin.
Det som imidlertid er nyhetsverdig, er de 38 milene med helelektrisk kjøring Outlander PHEV leverer når det 20,0 kilowatt-timers litium-ion-batteriet er fulladet. Disse 38 milene med helelektrisk kjøring plasserer Outlander PHEV i topputvalget av plug-in hybrider av alle typer, men spesielt blant SUV-er.
Batteriet kan lades ved å koble til en av tre ladehastigheter.
- 120V: Nivå 1 – 12 timer
- 240V: Nivå 2 – 6,5 timer
- DC hurtiglading: 38 minutter for 80 % lading ved 105 ampere eller høyere (CHAdeMO-kontakt)
Valgene for energiforbruk er Hybrid, EV, Batterilading og Batterisparing. Kombiner disse med kjøremodusene og trekkraftmodusene og kjøring av Outlander PHEV kan tilpasses på en rekke måter.
Batteriet kan også lades av motoren. Når den står stille, vil det ta omtrent 94 minutter å oppnå 80 % lading. Outlander PHEV kan også lade batteriet når den er i bevegelse.
For enda mer bekvemmelighet har Outlander PHEV en 1500-watt, 100-volt AC-strømforsyning for å lade e-sykler, camping- og utendørsutstyr, drive kontoret mens du reiser eller til og med være en strømkilde under et strømbrudd.
Kjøreerfaring: On- og Off-Road
Det doble elektriske firehjulsmotorsystemet integrerer Mitsubishis S-AWC, eller Super All-Wheel Control, for elektronisk å optimalisere stabilitet, bremsing og giringskontroll, noe som resulterer i en jevn kjøring og jevn håndtering. De tre førervalgbare kjøremodusene Eco, Normal og Power ble ledsaget av fire trekkmoduser Tarmac, Gravel, Snow og Mud.
Vi bodde i Normal for det meste av motorveien og i byen, men da vi ble invitert til å ta noen varme runder rundt den 2,1 mil lange racerbanen ved Polecat treningssenter90 miles sør for Nashville, valgte vi Tarmac som stivnet styringen og produserte mest kraft. Da vi fikk sjansen til å skitne Outlander PHEV, gikk vi for Mud-innstillingen og hadde det litt moro.
Så hva lærte vi om håndtering og stabilitet? Ved å tippe vekten til 4244 pund og en vektfordeling foran til bak på 54%/46%, absorberte motorveituren ufullkommenheter på veiene godt, med sveipende svinger på 70 mph lett og uten kroppsvekt. På vei inn på landeveier gikk vi med Power drive-modus for maksimal ytelse. Igjen, S-AWD-systemet holdt Outlander lett innenfor linjene og tillot til og med å ta svinger over den angitte fartsgrensen. Styringen var rask og skarp. Dette er i tråd med det Mitsubishi sier er “sikker veiytelse som gir sjåførene selvtillit.”
De Nexen Roadian GTX 255/40/20 touring-dekk grep godt uten at de glir ved aggressive svinger. Stopp var gjennomsnittlig for det vi har testet i denne kategorien, uten falming fra firehjulsskiven, ABS-systemet, hjulpet av den elektroniske bremsekraftfordelingen, bremseassistanse og stabilitet og trekkraftkontroll. Outlander PHEV har regenerativ bremsing hvor kinetisk bremseenergi omdannes til elektrisitet ved nedbremsing eller frikjøring, og den elektrisiteten lagres deretter i batteriet. De rattmonterte padlene kontrollerer mengden av regenerering til et punkt hvor nesten all rutinekjøring kan gjøres uten å bruke bremsepedalen. Siden dette ikke er et ekte en-pedal kjøresystem, vil det være nødvendig å bruke bremsene for å stoppe. Vi var glade for å se Auto Hold-funksjonen som holder bilen stoppet uten å måtte holde nede bremsepedalen.
Den korte tiden vår i gjørma var å demonstrere hvordan 4WD S-AWC-systemet skiftet kraften til det hjulet som trengte mest trekkraft, noe det gjorde veldig bra, da vi trengte all den hjelpen vi kunne få når vi skvettet rundt i navets dype klissete.
Oppdatert Eksteriør & Interiør
2023 Mitsubishi Outlander er bygget på en kompakt crossover-plattform utviklet gjennom selskapets allianse med Renault og Nissan, med vekt på en kollisjonsenergiabsorberende design med høyspenningsstål rundt passasjerkabinen. Den dristige frontenden med Dynamic Shield-grillen, med LED-hode, tåke og kjørelys, setter designscenen. Sidene har tydelige karakterlinjer som går fra frontdørene til de bakre LED-baklysene som rammer inn heisporten. Det nesten flate taket har stativskinner, en haifinneantenne, doble glasstak og en spoiler over den bakre håndfrie løfteporten. Eksteriøret kan bestilles i åtte forskjellige farger med to av dem, White Diamond og Black Diamond, tilgjengelig med kontrasterende takfarger.
Interiøret har også blitt oppdatert med et horisontalt tema for dashbordet som stort sett er dekket av myk polstring med oversøm. Instrumentpanelet er enkelt og rent, med kontroller som er lette å finne i den 12,3-tommers digitale målerklyngen. Ren flåterapport er store fans av radioknapper for volum og kanalvalg, og Mitsubishi skuffet ikke. De doble automatiske klimakontrollhjulene hadde en annen størrelse enn radioens, og var plassert vekk fra radioen for å eliminere enhver forvirring. Dette virker kanskje ikke som en stor ting, men det er når du strekker deg etter disse svært forskjellige kontrollene i mørket – uavhengig av din kjennskap til dashbordet.
Midtkonsollen har en girvelger i joystick-stil med trekkmodushjulet like ved, og et polstret armlen som åpnes for å avsløre et dypt oppbevaringsområde. Forsetene er dekket av svart stoff (for bunnen ES) eller semianilinskinn med quilting. De varmes opp med strømjusteringer som inkluderer massasje. En komfortabel kjørestilling var mulig ved å justere det skinnkledde, tilt- og teleskopiske rattet som hadde lyd, telefon og cruisekontroller.
Outlander har komfortabel plass til fem, med en tredje rad som kan håndtere to, for nødbruk, med det lille settet. Den tredje raden vil mest sannsynlig legges flatt for lagring som øker kraftig til 80,31 tommer med den andre raden foldet flatt.
Enkelheten i dashbordet gjorde det lett å lese målerne, med svarte ansikter og hvite tall. Lydsystemet ble støttet av en 9-tommers berøringsskjerm som ble trimmet i glanset svart med sølvaksenter. Systemet har HD AM/FM med USB-porter, Bluetooth streaming lyd og håndfri telefon. SiriusXM, Apple Car Play og Android Auto fullførte pakken. Et valgfritt Bose-system har ni høyttalere og en subwoofer.
Andre nyttige interiørfunksjoner er andre-rads nedfellbare armlener med koppholdere, gulvkanaler bak varmeovn, automatisk klimakontroll med mikronfilter, elektriske vinduer og dørlåser, oppvarmede og elektriske utvendige speil, lastfestekroker, automatisk dimmende bakvisning speil og 12-volts tilbehørsuttak.
Sikkerhet og bekvemmelighet
Mitsubishi Outlander PHEV kommer med en fullfarge 10,8-tommers head-up-skjerm, kollisjonsputer og en komplett serie med ADAS (avanserte førerassistentsystemer). Noen av ADAS-ene inkluderer filskiftevarsling, foroverkollisjonsdemping med fotgjengerdeteksjon, blindsonevarsling med filskifteassistent og varsel om kryssende trafikk bak. Ytterligere teknologier er parkeringsassistentsensorer bak, ekstern og passiv nøkkelfri adgang, et dekktrykkovervåkingssystem, bakkestartassistent, ekstern motorstart, en tyverisikringsalarm og tyverisikring. Ytterligere funksjoner inkluderer et multi-view kamerasystem, bakdør pull-up skjermer, trådløs telefonlader og tilhenger stabilitetsassistent.
Outlander PHEV har også MI-pilot førerassistanse. Når den navigasjonskoblede adaptive cruisekontrollen, lane keep assist og filskiftevarsling er aktivert, kan førerens hender fjernes fra rattet i ca. 15 sekunder.
Priser og garantier
2023 Mitsubishi Outlander PHEV kommer i fire modeller med disse basisprisene, inkludert den obligatoriske destinasjonen på $1 345 og ekspedisjonsgebyr.
- ES $41 190
- SEK 43 490
- SELG $46.790
- 40-års jubileumsutgave $51 340
2023 Outlander PHEV kommer i salg i desember 2022 med disse garantiene.
- Drivlinje – 10 år/100 000 miles
- PHEV-komponenter – 10 år/100 000 miles
- Batteri – 10 år/100 000 miles
- Nytt kjøretøy – Fem år/60 000 miles
- Anti-korrosjon – syv år/100 000 miles
- Veihjelp – Fem år/Ubegrensede mil
Observasjoner: 2023 Outlander PHEV
Betydningen for Mitsubishi av 2023 Outlander PHEV kan ikke undervurderes. På verdensbasis er det solgt mer enn 300 000 Outlander PHEV-er, noe som gjør den til den bestselgende plug-in hybrid SUV. De har garantert ingen interesse i å tape kravet.
I løpet av vår korte tid i Outlander PHEV ble vi imponert over byggekvaliteten, interiørkomforten, ytelsen og, selvfølgelig, den helelektriske rekkevidden på 58 miles. Ren flåterapport vil skrive en utdypende anmeldelse etter at vi har kjørt Outlander PHEV i en hel uke, hvor vi skal teste drivstofføkonomi, kjøreegenskaper og kjøretur.
Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.
Historie av John Faulkner. Bilder av John Faulkner og Mitsubishi.
Formidling:
Ren flåterapport lånes gratis testkjøretøy fra bilprodusenter for å evaluere, vanligvis for en uke av gangen. Våre veiprøver er basert på denne én ukes kjøreturen av et nytt kjøretøy. På grunn av dette tar vi ikke opp problemer som langsiktig pålitelighet eller totale eierkostnader. I tillegg blir vi ofte invitert til produsentarrangementer som fremhever nye kjøretøy eller teknologi. Som en del av disse arrangementene kan vi bli tilbudt gratis transport, losji eller måltider. Vi gjør vårt beste for å presentere våre unyanserte evalueringer av kjøretøy og nyheter uavhengig av disse induseringene.
Vårt fokus er på kjøretøy som tilbyr den beste drivstofføkonomien i sin klasse, noe som fører til at vi vektlegger elbiler, plug-in hybrider, hybrider og dieseler. Vi har også de effektive gassdrevne kjøretøyene som er blant de beste mpg-kjøretøyene i sin klasse. I tillegg har vi som mål å tilby anmeldelser og nyheter om avansert teknologi og markedet for alternativt drivstoff. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra kjøretøyeiere og er dedikert til å tilby et forum for alternative synspunkter. Gi oss beskjed om dine synspunkter på [email protected].
[ad_2]
Se Kilden