G-Force S10 elektrisk scooter for voksne

Jun 11, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Det er tid for gjennomgang av scooter! Folkene fra G-Force sendte meg sin S10 e-scooter for å prøve ut på gatene og stiene i San Francisco. Vi elsker mikromobilitet, og denne elektriske scooteren for voksne er veldig morsom.

For å starte, her er en rask videoomvisning av denne G-FORCE elektriske scooteren:

Unboxing / Montering

På beste måte er det ikke mye å rapportere her. Svært lite montering kreves. Videoen var tydelig og enkel å følge. Jeg hadde alt ut av esken og klar til å sykle på mindre enn 15 minutter. Men sørg for å lade opp batteriet, selv om det ser ut som det er helt ladet på skjermen. Displayet er ikke veldig tydelig når sykkelen er fulladet, selv om selve ladeenheten har et rødt lys som lyser grønt når ladingen er fullført. En pro av S10 er at den er veldig tilgjengelig og lett å komme i gang for en som ikke er hendig/teknisk. Vi elsker elektrisk mobilitet med lav inngangsbarriere!

“Elektrisk scooter for voksne”

Før vi kommer til selve sykkelen, er det verdt å merke seg at “elektrisk sparkesykkel for voksne” tilsynelatende er et populært nok søkeord til at det kom opp i flere samtaler om G-Force. Og det gir mening. For mange mennesker føles sparkescootere – selv elektriske – som “barnesaker”. Så hvis du prøvde en lime eller en fugl og ønsket å få en av dine egne for å komme deg rundt i byen, på tvers av universitetsområdet ditt, eller bare ha det gøy, virker det som et godt nok sted å starte.

Hva med meg? Jeg ønsket å ha det gøy på denne elektriske scooteren, og bestemte meg for at Golden Gate Park ville være et flott sted for meg å prøve G-Force S10 i forskjellige terreng. Denne e-scooteren taklet det hele med ynde – jeg ble imponert! Asfalt, grusvei, gress, fartshumper – gjennom det hele var S10 stabil, robust og håndtert godt. Selv om turen ikke er super jevn, så når du er på en humpete sti, kommer du til å føle det i beinene.

Bilde med tillatelse av Danielle Garland / CleanTechnica

En ting jeg elsker med denne scooteren er at den føles heftig og solid. Noen av modellene der ute er litt spinkle og føles som om de krever mye kjernestyrke for å holde seg oppreist. Selv om S10 føles veldig stabil selv i skarpere svinger og fartshumper. Denne scooteren har slangeløse dekk som er super gripende, noe som gir god håndtering av S10. En ulempe med massen er at den er tung, så selv å plukke den opp over en fortauskant eller noe sånt er vanskelig. Ett-trinns foldefunksjonen er flott og superenkel å bruke når du vil oppbevare sykkelen.

Bilde med tillatelse av Danielle Garland / CleanTechnica

Effektnivåer 1 og 2 kommer ikke til å bringe deg noen vei fort, så kraftnivå på nivå 3 er veien å gå, med mindre du er ute etter en rolig spark. Men ikke overraskende betyr mer kraft at du spiser raskere gjennom batterilevetiden. G-FORCE Electric Scooter er utstyrt med en spesialbygd, børsteløs, giret navmotor, som pumper ut 800W toppeffekt og 65 Nm dreiemoment, slik at du enkelt kan knuse bakker med stigninger opp til 20 grader. Generelt, gjennom testturene, gikk jeg rundt 15-20 miles per time, inkludert opp bakker, så denne tingen har definitivt litt kraft. Det er definitivt en morsom, bekymringsløs tur.

Bilde med tillatelse av Danielle Garland / CleanTechnica

Den elektriske scooteren S10 har utmerket pickup, selv om den ikke er rykkete, så akselerasjonen er ganske jevn. Dette skiller seg ut fra andre scootere jeg har prøvd som virkelig rykker deg rundt hver gang du akselererer. Bremsene er derimot på den rykksomme siden. G-Force S10 er utstyrt med doble skivebremser, som definitivt fungerer, selv om de er følsomme og overgangen mellom jevn akselerasjon og slingrende bremser er ikke så stor. Det krever bare litt tilvenning.

Scooteren har et 48V 12Ah li-ion-batteri som kan gå opptil 30 miles på en enkelt lading. G-Force sier at batteriets intelligente strømstyringssystem gir seks typer sikkerhetstiltak: kortslutningsbeskyttelse, motstand mot høy temperatur, overladingsbeskyttelse, overstrømsbeskyttelse, underspenningsbeskyttelse og overutladingsbeskyttelse. Hovedlyset har dagslys og ekstra lysmodus for å sikre at du blir sett på veien. Sikkerhet først!

En ulempe med lys: det er blinklys bak på scooteren, noe som er kjempebra, men det er ingen måte å si på skjermen om signalet ditt er på eller ikke. Så du trykker på knappen for blinklyset, og du gjetter liksom om den er på eller av, siden den ikke vises på displayet. Generelt sett lar skjermen litt tilbake å ønske for S10. Selv om det er nyttig for å vise deg batterilevetiden og hastigheten, er den rudimentær og har ikke en ekte moderne, høyteknologisk følelse. Batterilevetidsikonet har heller ikke en prosentandel, noe som ville være nyttig for å tyde omtrent hvor mye lading du har igjen.

Bilde med tillatelse av Danielle Garland / CleanTechnica

Siste tanker

For de som leter etter en enkel, elektrisk pendler eller tohjuling som ikke krever noen fysisk anstrengelse, er denne scooteren et utmerket alternativ. Den er rask, solid, kraftig, allsidig og kan håndtere en lang rekke veier/terreng. Ulemper: den er tung, skjermen er ikke fantastisk, og den er ikke superbehendig å slepe rundt på, selv når den er brettet. Selv om den tyngden også er et pluss ved at den gir en robust, stabil tur. For øyeblikket er denne modellen $ 200 rabatt, så for $ 699, er det en god verdi. I det minste er det en supermorsom tur som pakker litt kraft.

Offisielle spesifikasjoner

  • Batteri: 48V 12Ah litiumbatteri
  • Lader: amerikansk standard 2,0A smartlader
  • Maks rekkevidde: 30 mil
  • Vekt: 33 pund
  • Navmotor: 500W børsteløs girmotor
  • Total nyttelastkapasitet: 250 lbs
  • Skjermkapasitet: LCD-skjerm i full farge
  • Anbefalte rytterhøyder: 5’1″ – 6’4″
  • Dekk: 10″ x 2,5″ slangeløst dekk
  • Ramme: 6061 aluminium
  • Maks hastighet: 20 km/t

G-force elektrisk sparkesykkel for voksne

Denne artikkelen er sponset av G-Force.


Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!


Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.


Tidligere Tesla-batteriekspert leder Lyten inn i ny litium-svovelbatteri-æra — Podcast:



Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…

Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!

Takk skal du ha!


Annonse





[ad_2]

Se Kilden