Hjelp meg med å få mer “boots on the Ground” CleanTech-dekning

Mar 25, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

I denne artikkelen skal jeg dele et viktig prosjekt jeg jobber med som kan bringe mer egenkapital og kvalitet til min cleantech-nyhetsdekning. Alle detaljene er nedenfor. Hvis du liker det du ser, kan du vurdere å donere for å støtte det her og dele det på sosiale medier!

Historiene som ikke blir fortalt

Hvis du følger arbeidet mitt her kl CleanTechnica, legger du sannsynligvis merke til en blanding av originale artikler og turlogger kombinert med historier som åpenbart kom fra internett et sted. Historier som kommer fra sosiale medier, gamle skole internettfora og pressemeldinger har ofte noe viktig å si, men du vil kanskje ønske at vi skulle komme mer ut og se mer av dette personlig, og prøve å bli mer original innhold som passer til den grunnleggende informasjonen.

Dessverre er det økonomiske grunner til at mange kule cleantech-historier faller gjennom sprekkene og ikke får den kjærligheten de sannsynligvis fortjener. Ofte er kostnadene for bensin, hoteller og å spise på restauranter i flere dager av gangen bare langt større enn hva vi vil få tilbake i inntekter og forfatterlønn (og raskere ting som flyreiser er enda lenger unna lønnsomhet). Det betyr at store selskaper som har råd til å betale journalistenes reiser og hotell for deres største historier og produktlanseringer, får dybdedekning. Alle andre historier som fortjener å bli fortalt, må ofte stole på ekstern kommunikasjon, som å sende selskapet en e-post, planlegge en samtale (noe som kan bli veldig tidkrevende), eller kanskje delta på et Zoom-møte.

Til tross for disse utfordringene prøver jeg å få originale, personlige historier så mye jeg realistisk kan. På en langtur i fjor anmeldte jeg en ny ladestasjon for elbiler, anmeldte en ladeadapter for elbiler, prøvde ut Electrify Americas nyeste maskinvare, testet et sett med dekk og lærte noe viktig som kunne redde liv. Dette var ikke en lønnsom tur engang å bo på Motel 6 og spise billig hurtigmat som irriterte magen min, men jeg synes fortsatt denne typen arbeid er for viktig til å aldri gjøre.

Pluss, selv om disse fantastiske historiene rettferdiggjorde reiseutgifter, er det ikke riktig for oss å gå inn for å gjøre rett ved miljøet og deretter gå rundt og kjøre bensindrevne biler eller fly på jetfly for å gjøre det. Vi må bruke de reneste alternativene som er tilgjengelige, så jeg tror å reise for å gjøre disse tingene i en elbil er den ansvarlige og ikke-hykleriske tingen å gjøre.

Når vi snakker om alternativer, får anmeldelser av ting som solenergigeneratorer, e-sykler og scootere heller ikke den kjærligheten de kan få. Vi vil gjerne ta hver e-sykkel ut til Moab, lade den med en solcellegenerator og gi den alle de beste testene, men som oftest blir disse tingene gjennomgått i gårdene våre og på lokale sykkelstier/stier. Vi må komme oss mer ut og hjelpe leserne til å virkelig se hva som er mulig.

Jeg har jobbet de siste par årene for å fikse dette problemet for godt, men jeg kommer til å trenge din hjelp for å komme over målstreken for å få dette til i 2023.

Hva vi har samlet så langt og hva vi fortsatt trenger

Dette er noe jeg har jobbet med i årevis, og du har kanskje sett noen store innsamlingsspørsmål i løpet av den tiden som (sannsynligvis med rette) ikke gikk noen vei. Planen har alltid vært å bruke en elbil og slepe enten en liten bobil eller en liten tilhenger lastet med “glamping” forsyninger for å tjene som hjemmebase når de dekker cleantech-nyheter i et område. Med andre ord, vi ser etter å bygge en mobil nyhetsrom!

Denne tilnærmingen har noen store forhåndskostnader (spesielt en elbil som kan taue), men sluttresultatet er en veldig ren mobil drift (helt elektrisk, med mye solenergi) som ikke koster meg mye mer enn å være hjemme fremover . Ved å gå til bobilparker, statlige parker og til og med camping gratis på offentlige områder, er nesten enhver viktig cleantech-historie eller fantastisk produktanmeldelse innen økonomisk rekkevidde.

Med litt hardt arbeid og nøye planlegging, i løpet av de siste par årene, har jeg klart å få dekket det meste av meg selv. Så langt har jeg allerede samlet opp:

  • EV-slepekjøretøyet (min Bolt “EAV”), festet montert og kollisjonsputene (for å minimere knebøy) klare til montering
  • En bærbar 1200-watts solkraftstasjon, sammen med flere mindre
  • En bærbar elektrisk varmeovn og klimaanlegg som kan kjøre på solenergi eller fra min Bolt
  • To Shiftpod Mini isolerte tilfluktsrom, flere senger og diverse annet campingutstyr
  • En shiftpod i standardstørrelse som fungerer som det mobile nyhetsrommet
  • Et kompakt dusj-/toaletttelt
  • Diverse presenninger
  • Et bærbart elektrisk kjøleskap som vi forsyner med solenergi er på vei.

Som dere ser har jeg samlet det meste av utstyret til dette, men da jeg skulle kjøpe de siste tingene fra årets selvangivelse hadde vi flere familieulykker på rad. Vi fikk en hund som plutselig ble veldig syk og måtte avlives. Vi hadde en stor vannlekkasje i huset som trengte en reparasjon som vi ikke kunne utsette. Til slutt fikk vi et utvidet familiemedlem til å gå inn på hospice. Som ansvarlige foreldre tok vi oss av alt dette, men dette utslettet ikke bare forretningspengene vi hadde satt av, men en god del av sparepengene våre.

Dette betyr at uten din hjelp er planene om aggressivt å dekke landlige cleantech-historier og lage fantastiske produktanmeldelser sannsynligvis på vent til neste sommer. Så jeg tenkte at jeg ville be lesere og fans om å hjelpe meg med å samle opp følgende ting for å få oss på veien:

Jeg bruker Indiegogo (en crowdfunding-plattform) for å samle inn midler til dette prosjektet (du finner det her).

Hvis vi ikke når målet, vil alle midler gå til i det minste noen av disse elementene. Jeg bruker kanskje billigere alternativer til noen av dem og klarer meg uten andre foreløpig, men jeg må nok bruke litt propan som jeg hadde håpet å unngå. Hvis vi overskrider målet, vil eventuelle overskytende midler bli brukt til ytterligere forbedringer av lastehengeren (innebygd solenergi er et godt eksempel) eller til reisekostnader (hurtigladingsavgifter, campingplassavgifter, måltider osv.).

Takk for at du tok deg tid til å lese alt dette! Hvis dette høres ut som et prosjekt du synes er verdt å støtte, kan du vurdere å donere det som er behagelig her, og sørg for å dele det på sosiale medier slik at andre får sjansen til å hjelpe.

Utvalgt bilde: My Bolt “EAV” ved en naturskjønn utsikt i New Mexico. Bilde av Jennifer Sensiba.


 


Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.

Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…


 




[ad_2]

Se Kilden