Hva ville skje hvis Biden anerkjente Tesla? −

Sep 26, 2022 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Hva ville skje hvis president Biden faktisk anerkjente Teslas EV-ledelse? Jeg tror det ville være en god ting ikke bare for Tesla, men for alle andre bilprodusenter. For meg handler det om tillit og integritet. Men noen er kanskje ikke enige med meg, og det er greit. Jeg så et innlegg i Reddit i dag som delte perspektivet fra en Tesla-investor som jeg følte trengte å bli hørt og respektert adressert. Det er alltid godt å høre alle sider av en historie eller debatt.

Reddit-bruker KarmaKill23 delte et interessant perspektiv og tenkte på hvorfor de ikke vil at president Biden skal anerkjenne Tesla. Det faktum at president Biden fullstendig har ignorert Teslas fremgang mens han pumpet opp General Motors, har ikke gått ubemerket hen av mange av Teslas tilhengere på nettet, og til og med av mainstream media.

Jeg har skrevet om det og har vært veldig vokal i Teslas støtte akkurat her CleanTechnicaog selv om jeg ikke er helt enig i plakatens holdning om at det er en dårlig idé, er det noen punkter jeg er enig i – ikke bare i det opprinnelige innlegget, men også i kommentarene.

Reddit-innlegget lyder:

“Så ukens hete TSLA-nyheter er en bølge av følelser om at administrasjonen bør anerkjenne TSLAs ledelse i EV Space. Se her og her.

«Som tittelen sier, synes jeg dette er en dårlig idé. Fra et investorstandpunkt og et filosofisk standpunkt.

“Filosofisk standpunkt
Det er ingen verden der TSLA blir trukket inn i søkelyset er bra. Det beste scenarioet er at de får anerkjennelsen folk leter etter, og deretter brukes den til å skylde dem til å bli en gren av regjeringen. Garanterer deg hvis denne administrasjonen anerkjenner TSLA, vil den talen ende med “og det er TSLAs plikt å dele og hjelpe våre fagforeningsbilarbeidere inn i fremtiden bla bla bla”. Det er det beste tilfellet.

“Det verre tilfellet, og mer sannsynlig imo, er at dette presset vil føre til at denne administrasjonen dobler ned på anti-TSLA-sentimentet, kanskje til og med tar mer direkte tiltak for å motvirke TSLAs vekst.

«Og bare for å bringe dette hjem. Se for deg en verden hvor administrasjonen anerkjenner TSLAs ledelse for alvor, Build Back Better er justert for å gi TSLA-fordeler for allerede å være helelektrisk, og TSLA eksploderer rett og slett til 2k fordi alle bare aksepterer status quo. Ja, jeg ser helvete fryse også.

“Investors standpunkt
Dette er enkelt. TSLA vil få et bedre rally hvis alt dette dramaet blir stille. La suckers fortsette å tro at GM og Ford tar igjen. La denne administrasjonen fortsette å late som. En aksje flyr når den overrasker folk, så jo lenger vi holder stille og lar de som ikke sier bo i lalaland, jo hardere blir det når brødet kommer ut av ovnen.

“Kort sagt, jeg tror ikke denne bølgen av press for å sette TSLA i et politisk søkelys er en god idé. La TSLA fortsette å gjøre det den gjør. La arbeidet tale for seg selv.»

Jeg tror det alltid er bra å lytte til alle sider av tanker eller tema så lenge de er sivile og respektfulle. Når det er sagt, har KarmaKill23 noen ganske solide poeng. Hva om administrasjonen kunne doble Tesla til det punktet at det faktisk motvirker selskapets vekst? Vi ser allerede det med National Highway Transportation Safety Administrations smålighet over å navngi over-the-air-oppdateringer som minner. Jeg har sagt dette før, men hvis det er en tilbakekalling for hver OTA-oppdatering til slutt, vil NHTSA se det som den gråtende ulven, og en faktisk tilbakekalling av sikkerhet kan bli ignorert av forbrukere som tror at det er en enkel løsning. Jeg avviker.

I en artikkel av Jalopnik Forfatteren dekker begjæringen om at president Biden skal anerkjenne Teslas EV-ledelse, og hevder at Tesla-fans er «virkelig dypt inne i følelsene sine» og at det ikke er nok å ha en «lås på hele markedet for elektriske kjøretøy med over 60 % markedsandel». Artikkelen fortsetter med å si at dette er behovet for offisiell anerkjennelse er selve grunnlaget for begjæringen når det ikke er det. Oppropet, som nå har over 50 000 underskrifter, sier tydelig:

«Det hvite hus og Biden-administrasjonen har med vilje forsøkt å ignorere Teslas harde arbeid mens de støtter GM og andre som «EV-ledere». De har avvist Tesla på vegne av UAW med henvisning til at EV-arrangementene var for UAW.»

Så det handler ikke om offisiell anerkjennelse, men mer om å ikke lyve for offentligheten – i det minste er det slik jeg leser det. Og det er derfor jeg føler at Tesla fortjener anerkjennelse. Imidlertid påpekte et svar på KarmaKill23s innlegg av Grape_Fluids:

«Som deg liker Cathie Wood å si «til slutt vinner alltid sannheten». Jeg må si meg enig.

“Det faktum at presidenten ikke anerkjenner Tesla som den sanne lederen i elbilområdet betyr ærlig talt ikke mye for oss Tesla-investorer på lang sikt. Wall Street bryr seg om inntekter og fortjeneste, ikke presidentens vokabular.

“Selv om Biden erkjenner Tesla kunne ha gitt oss en liten støt på kort sikt, hvem av oss bryr seg egentlig om på kort sikt?

«I tillegg sier Biden som ikke anerkjenner Tesla mindre om Tesla, men mer om seg selv og politikere som helhet. Det er så trist at ekte innovasjon ikke blir applaudert i dette landet, for det er ikke alltid et politisk insentiv til å gjøre det. Politikk er et så svikefullt spill, det er derfor flertallet av amerikanere er lei av det.»

Sannheten har alltid sin måte å komme frem på. Jeg synes både KarmaKill23 og Grape_Fluids kommer med gyldige poeng, og jeg synes også at Tesla bør anerkjennes rett og slett fordi det er sannheten. Teslas del i å akselerere overgangen til bærekraft bør ikke ignoreres av landets ledere.

Personlig bryr jeg meg ikke om Biden liker Tesla eller foretrekker Ford eller GM fremfor en Tesla. Alle har rett til sine egne preferanser. Men vi kan ikke være sinte på Trump for å promotere Goya i Det hvite hus, men vær kul med Biden som hevder at GM er lederen og gir GM æren for arbeidet Tesla har gjort.

Reddit-innlegget og tråden er en god lesning for de som er interessert i å høre mange sider. De fleste kommentarene, fra det jeg så, gikk inn for at president Biden skulle være sannferdig om Teslas bidrag til elbiler og bærekraft.




[ad_2]

Se Kilden