[ad_1]
Husk linjen fra “Titanic” når Rose er en gammel kvinne og hun spør: “Det har gått 84 år?” Med debuten til den amerikanske Volkswagen ID.Buzz føles det øyeblikket merkelig kjent.
Hvorfor tok det så lang tid før VW-bussen kom tilbake til tross for konsepter som har ertet oss siden 2001? Hvorfor startet produksjonen av torads ID.Buzz i Europa for et år siden, og treradsversjonen av ID.Buzz ble nettopp avduket fredag? Hvorfor kommer ikke tre-rads ID.Buzz til USA i enda et år?
Vi stilte Volkswagen-ledere akkurat disse spørsmålene. Kort sagt, timing er alt og mye venting måtte til for å få ting riktig, både for emballasje og Amerika. Men til et visst nivå, hvis du er skuffet over mangelen på en enklere, mindre ID.Buzz, kan du skylde på fokusgrupper.
2025 Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz emballasje
President og administrerende direktør i Volkswagen Group of America Pablo Di Si fortalte Green Car Reports at selskapet ønsket å bringe bussen tilbake i lang tid, men det unike designet tvang mange behov. De korte overhengene og nødvendig emballasje for å få disse til å skje gjorde at bussen ikke kunne komme tilbake som en gassdrevet varebil, snarere måtte den være elektrisk. Bilprodusenten har ventet på at øyeblikket skulle være rett.
Fokusgrupper i Amerika fortalte VW at de ikke er interessert i den kortere to-rads modellen resten av verden har hatt i et år, ifølge Di Si. Den lange akselavstanden med tre rader er det. Teamet trengte tid til å strekke akselavstanden nesten 10 tommer, legge til en tredje rad og få plass til en større 91-kWh batteripakke (mot to-rads 82-kwh-pakke). Modeller med tre rader får også en kraftigere bakmotor med 282 hk og modeller med to motorer vil ha ca 330 hk.
De regulatoriske markedsforskjellene tok også tid. Belysningen på den amerikanske treradsmodellen er annerledes, og det er nå åtte USB-C-porter inne i ID.Buzz (for Amerika), bemerket Kai Grunitz, leder for FoU for VW-personbilmerket.
2025 Volkswagen ID.Buzz
Volkswagen ID.Buzz elektrisk arkitektur
Men VW trengte ikke hele to år for å gjøre ID.Buzz lengre og legge til en tredje rad. Å revidere belysning tar heller ikke så lang tid. Tilbakemeldinger fra forbrukere om ID.4 endte opp med å diktere hva VW måtte gjøre før ID.Buzz til og med ankom.
Di Si fortalte GCR at den største kritikken av ID.4 crossover-SUV-en fra kunder er infotainmentsystemet.
Selv om ID.Buzz overfører MEB-plattformen sin fra ID.4, om enn med forskjellige dimensjoner, har den mer minne og nye CPUer som driver grensesnittet sammenlignet med ID.4. Grensesnittet er nytt, stemmeassistenten er omprogrammert, og infotainmentsystemet kjører på noe ny maskinvare kontra den nåværende Euro-spec modellens system. Grunitz sa at det vil ta sekunder fra oppstart til start av navigering i ID.Buzz.
Grunitz bemerket at når ID.Buzz lanseres, må systemet være perfekt. Det er ingen volumknapp, men de berøringsbaserte volum- og klimakontrollbryterne er nå bakgrunnsbelyst for ID.Buzz i motsetning til ID.4.
Disse funksjonene, sammen med utvidede over-the-air oppdateringsmuligheter, gjør alle sin debut i ID.7 kombi foran ID.Buzz.
2025 Volkswagen ID.Buzz
Di Si innrømmet at det ble gjort noen feil med ID.4. Mens bilprodusenten jobber med å korrigere disse gjennom oppdateringer, er de ikke ute etter å gjøre de samme fomlene med ID.7, og spesielt ikke med ID.Buzz. ID.7 vil fungere som lanseringspunktet for å sikre at eventuelle problemer er fullstendig løst med den nye programvaren og maskinvaren før ID.Buzz kommer i tredje kvartal 2024.
[ad_2]
Se Kilden