Hyundai underbyr Tesla med Ioniq 5, Ioniq 6 leiepriser

May 26, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Med nye leiepriser på plass i forkant av Memorial Day, er det for tiden billigere å lease en Hyundai Ioniq 5 eller Ioniq 6 enn en Tesla Model 3, melder CarsDirect.

I følge en nasjonal Hyundai-forhandlerbulletin sitert av CarsDirect, er 2023 Hyundai Ioniq 5 SE nå tilgjengelig for leasing for $429 i måneden i 36 måneder med $3,999 som skal betales ved signering. Det er basert på en MSRP på $46 835, som gjelder langdistanseversjonen av Ioniq 5 SE som er EPA-vurdert til 303 miles, med 10 000 miles tillatt per år. Det er et kutt på $70 fra forrige månedlige betaling, ifølge CarsDirect.

2023 Hyundai Ioniq 6 SE får samme leievilkår som Ioniq 5, som også representerer en reduksjon på $70 i den månedlige betalingen. Begge de reduserte leieprisene skyldes et insentiv på $7500 som Hyundai tilbyr på leieavtaler for disse modellene. Det er sannsynligvis et forsøk fra bilprodusenten på å utnytte smutthullet for kommersiell ren kjøretøykreditt, som lar bilprodusenter med fangefinansieringsselskaper kreve en skattefradrag på $7 500 og overføre besparelsene til kundene – selv når kjøretøyer ikke ville kvalifisere for den føderale EV-skattefradraget ellers.

2023 Hyundai Ioniq 5

2023 Hyundai Ioniq 5

Så mens Ioniq 5 og Ioniq 6 ikke er kvalifisert for den faktiske føderale EV-skattefradraget i henhold til nye regler innført under Inflation Reduction Act (IRA), lar dette insentivet leietakere spare samme beløp. Og selv om den effektive kostnaden for disse leieavtalene fortsatt er ganske høye – 540 dollar i måneden, anslår CarsDirect – underbyr den fortsatt Model 3.

På publiseringstidspunktet viste Teslas nettsted den billigste Model 3-leieavtalen til $399 i måneden i 36 måneder med $5594 forfall ved signering. Det utgjør $554 i måneden, eller $14 mer enn de to Hyundai-modellene. De var tidligere $56 dyrere per måned enn denne Model 3-leasen, bemerket CarsDirect.

2023 Tesla Model 3

2023 Tesla Model 3

Andre uventede leasingavtaler har resultert fra smutthullet i skattekreditt-leasing, for eksempel hvordan Toyota Prius Prime og dens høyere klistremerkepris kan koste mindre enn Prius-hybriden å lease.

Leieavtalene fra perioden før stans av koronaviruset og før etterspørselsboblen for elbiler, som så elbiler så lave som $79 i måneden, kommer ganske enkelt ikke tilbake – selv om det har vært noen få unntak, som da Chevy Bolt EV ble gitt et priskutt, og det fungerte som en måte å fjerne 2021-modeller på.

[ad_2]

Se Kilden