Lucid Air grensesnittforbedring, Rivian drivenheter, Nio EC7: Today’s Car News

Dec 30, 2022 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Rivian tar en titt på byggeklossene for sine kommende elektriske lastebiler med to motorer. Nio har kanskje den mest aerodynamiske SUV-en noensinne. Og vi ser på Lucids grensesnitt, og dets kontinuerlige forbedring, på nært hold. Dette og mer, her på Green Car Reports.

Lucid Air er fortsatt teknologilederen blant elbiler, med forbløffende rekkevidde, kraft og effektivitet. Og vi sjekket nettopp inn med Lucids brukergrensesnitt, som har fått en usynlig overhaling via programvare og over-the-air oppgraderinger – og fortsetter å forbedre seg, noen ganger for hver dag.

Rivian forhåndsviste denne uken drivmodulene for drivverket med to motorer den planlegger å utgjøre kjernen i utvalget for R1T elektrisk pickup og R1S elektrisk SUV. Med en slik drivenhet på hver aksel i disse lastebilene, vil Rivian-modeller med to motorer tilby en “standardversjon” eller en “forbedret versjon” med en programvareaktivert boost til 700 hk og 700 lb-ft dreiemoment. Og det vil være den eneste måten å få 180 kwh Max Pack-batteriet på.

Og Nio har avslørt EC7, en “SUV-coupé” med det Nio hevder å være den laveste luftmotstandskoeffisienten noensinne (0,23) for en produksjons-SUV – en egenskap som absolutt vil bidra til å maksimere rekkevidden. Men er det en SUV?

__________________________________

Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter

Green Car Reports nyhetsbrev

Registrer deg for å få de siste nyhetene om miljøbil og miljø, levert til innboksen din daglig!

Jeg godtar å motta e-poster fra Green Car Reports. Jeg forstår at jeg kan avslutte abonnementet når som helst. Personvernerklæring.



[ad_2]

Se Kilden