Marshall-Tuflex hjelper til med å holde Stansted Tunnels belysningsoppgraderingsprosjekt på rett spor

Nov 26, 2022 | Diverse

Marshall-Tuflex hjelper til med å holde Stansted Tunnels belysningsoppgraderingsprosjekt på rett spor

Da belysningen og strømforsyningen i Stansted-tunnelen trengte oppgradering, var Marshall-Tufflex det eneste selskapet som kunne levere Network Rails spesifiserte klasse 1 GRP-kabelbakkesystem og overholde de stramme tidsfristene J Murphy & Sons har for å fullføre arbeidet.

Åpnet i 1991 og dekker rundt 1,8 km, betjener Stansted Tunnel det enkle, toveis sporet som gir den eneste jernbaneruten inn og ut av Stansted lufthavn. Et avgjørende element i tunnelen er lyssystemet som sørger for sikker evakuering av passasjerer i en nødssituasjon og gir lys til vedlikeholdsteam i tunnelen.

Det er utført ad hoc-reparasjoner og utskiftninger av belysningen, men etter 30 år med vanninntrengning og generell slitasje, var det klart at det ikke lenger var mulig å kostnadseffektivt opprettholde belysningen ved ganske enkelt å erstatte den degraderte eller levetiden utløpt. deler. Som et resultat ble J Murphy & Sons tildelt kontrakten for å erstatte hele belysningen, belysningsstøttesystemene og strømforsyningene til tunnelen.

Oppgraderingsprosjektet innebærer installasjon av et nytt GRP-rekkverk med integrert belysning langs tunnelveggen og stålgangen, nødbelysning og støttende elektriske forsyninger og Marshall-Tuflex sitt GRP-kabelhåndteringssystem. Tidspunkter er kritiske for oppgraderingen ettersom arbeidet utføres etter en streng tidsplan mellom januar 2022 og januar 2023, med stenging av linjer begrenset til fredag ​​og lørdag kveld.

“Vi hadde fire 50 timers besittelser i løpet av januar og mars 2022 som var en del av de muliggjørende arbeidene og hjalp oss med å sikre at prosjektet kunne fullføres innen regnskapsåret slutten av 2022/2023,” forklarer Craig Anger, Contracts Engineering Manager, hos J Murphy & Sønner. “Men da vi kom til å prise GRP-brettet i henhold til spesifikasjonen, fant vi ut at den nominerte leverandøren hadde lange leveringstider på produktene sine og ikke var i stand til å oppfylle våre tildelte besittelsesdatoer i januar 2022.”

J Murphy and Sons gikk tilbake til markedet og tok kontakt med en rekke andre produsenter for å skaffe et perforert GRP-brett, men de klarte ikke å overholde besittelsestidene mot den avskrevne produktspesifikasjonen for tunnelarbeidene. Kabelbrettene måtte oppfylle klasse 1 brannklassifisering for å opprettholde et visst nivå av brannmotstand, samtidig som integriteten til kablene opprettholdes. I tillegg til å være egnet for miljøet, måtte kabelstyringssystemene også ha en levetid på minimum 25 år.

Marshall-Tuflex var det eneste selskapet som kunne tilby GRP-kabelhåndteringsprodukter som oppfylte de spesifikke kravene og de stramme installasjonsfristene. Selskapets GRP kabelbakker er lette, langvarige og gir høye nivåer av brann- og korrosjonsbestandighet, noe som gjør dem ideelle for utfordrende jernbanemiljøer. Videre er Marshall-Tufflex registrert med RISQS Railway Industry Supplier Qualification-ordningen.

I løpet av besittelsene i januar 2022, fjernet og erstattet J Murphy and Sons 1800 m med rekkverk og installerte 1800 m av Marshall-Tuflex sine GRP-kabelbakker. Disse skuffene krever færre komponenter og har sammenlåsende og selvjusterende koblinger som gjorde dem raske og enkle å montere og installere. 45°-svinger har tatt høyde for endringer i nivå rundt utsparinger i tunnelveggen, noe som gjør at brettet kan løpe ned og under gangveien i stedet for rett over der det ville forårsake snublefare.

Craig forklarte videre: “Barry Roberts, Marshall-Tuflexs nasjonale spesifikasjonssjef ga oss alle databladene inkludert branntestdokumentasjon, noe som var en stor bonus da Network Rail kunne se at produktene har gjennomgått alle relevante tester. Teamet hos Marshall-Tuflex ga utmerket støtte og sørget for at alle produktene ble levert til stedet for å oppfylle vår strenge tidsplan. Dette har hjulpet oss med å holde på sporet for å fullføre den endelige kablingsinstallasjonen og igangkjøringen i løpet av januar 2023.»

Belysningsoppgraderingsprosjektet i Stansted-tunnelen skal ferdigstilles i januar 2023, da J Murphy and Sons vil ha installert 1800 m av Marshall-Tuflex sitt GRP-kabelhåndteringssystem for å huse kablingen til det nye rekkverket med integrert belysning, alt i løpet av begrenset helgebeholdning i januar 2022 og januar 2023.

For mer informasjon om Marshall-Tuflex, klikk her

Vi er din lokale elektriker i Agder når du trenger hjelp!

Med kontorer i Kristiansand og Agder er vi i stand til å betjene deg med alle elektriske behov du måtte ha. Vi kan hjelpe deg med elektriske problemer, smarthusløsninger, bytte av varmtvannsbeholder, med mer. Vi hjelper folk i Sogndalen, Søgne, Mandal, Arendal, Lillesand og Grimstad. Hvis du har spørsmål, ikke nøl med å kontakte oss.

Kilde

Er jacuzzi og boblebad det samme?

Er jacuzzi og boblebad det samme?

Er jacuzzi og boblebad det samme? Boblebad er badekar med utvidet funksjonalitet der vannet sirkulerer kontinuerlig, også kalt massasjebad eller jacuzzi. Men er disse begrepene helt like, eller er det noen forskjeller? La oss ta en nærmere titt. Hva er et boblebad? Et...

Hvor mye koster en elektriker i timen?

Hvor mye koster en elektriker i timen?

Hvor mye koster en elektriker i timen? Som regel tar elektrikeren betalt per time, men noen ganger kan de også tilby fastpris for enkelte tjenester. Timeprisen kan variere mellom elektrikerfirmaer, men det er vanlig å ta et sted mellom 700 og 1.100 kroner i timen....

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig

Rehabilitere strømanlegget i en enebolig Å rehabiliterere strømanlegget i en enebolig kan være en krevende, men viktig oppgave. Et gammelt og utdatert strømanlegg kan være farlig, og det å oppgradere det er essensielt for å sikre et trygt og pålitelig elektrisk system...