[ad_1]
Vi prøver å forstå Mazda MX-30 EV. Ford ser på varmepaneler, ikke luft, for EV-effektivitet. Og Nissan holdt linjen på EV-projeksjoner for USA, men den leverer noen av sine nye Ariya EV-er med elektrisk semi. Dette og mer, her på Green Car Reports.
Nissan kunngjorde mandag at det akselererer skiftet mot elektrifiserte og helelektriske modeller for Europa og Japan, men det holder seg til tidligere mål for USA. Det kunngjorde også på fredag planer om å bruke batterielektriske semiserier fra Kenworth og Nikola for å levere sine Ariya EV-er fra havn til forhandleren i Sør-California. Bruken av elektriske lastebiler til å transportere elbiler lar Nissan praktisere det den forkynner – og det antyder at det kan utvide programmet.
I en anmeldelse av Mazda MX-30 EV fant vi denne modellen som et forvirrende forslag. Den gir seg ut som en eksotisk, men savner rekkevidden, ytelsen og ladingen som elbilkunder vil se etter – samtidig som den ikke tilbyr mye praktisk.
Og en studie fra Ford og involverer EU-kommisjonen fant at, i det minste for elektriske leveringskjøretøyer, kan oppvarming av kabinpaneler bidra til å øke rekkevidden og hjelpe effektiviteten. Hvis du klarer deg uten varmluften, altså.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter
Green Car Reports nyhetsbrev
Registrer deg for å få de siste nyhetene om miljøbil og miljø, levert til innboksen din daglig!
Jeg godtar å motta e-poster fra Green Car Reports. Jeg forstår at jeg kan avslutte abonnementet når som helst. Personvernerklæring.
[ad_2]
Se Kilden