Prøver å finne en ladning på en off-grid-messe −

Sep 15, 2022 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Hva gjør du når du har mye å reise og begrenset tilgang til strøm? Du ber kameratene dine om en hånd. I den australske tradisjonen med styrmannskip rakte jeg hånden og ble tilbudt en påfylling, men det fungerte ikke.

Tess deltok på Goomeri Off Grid Expo, og for å spare penger bodde jeg hos venner 100 km unna. Det er greittror du – lad opp, kjør dit, kjør tilbake, hun er eplerdet er bare 200 km. Ikke så enkelt som det. Vi kjørte i kaldt vær inn i regnet i motorveihastigheter, så vi ankom Goomeri med 180 km rekkevidde. Greitsier du, og spisser blyanten – hvis bilen bruker like mye lading for å få tilbake, er det fortsatt greit. Du vil ha en buffer på 50 km. Jeg forventet imidlertid å gi folk tilgang til bilen, og det koster penger. Siden jeg var litt engstelig, søkte jeg en kompis.

Paul kjører en BYD T3 med kjøretøy-til-last-teknologi, så vi manøvrerte de to kjøretøyene tett sammen og koblet dem sammen. For en flott ting å kunne vise landets folk. Disse bilene kan dele kraft! Dessverre fungerte det ikke. Ingen påfyll fra T3. Tess ville ikke godta siktelsen. Men stå på, vi er på en off-grid-messe. Det finnes sikkert generatorer.

Geoff fra Westinghouse tilbød seg veldig vennlig å ta over en generator og lade meg opp. Det ville vært en flott fotooperasjon for trollene, tenkte jeg, mens jeg ladet en Tesla fra en bensingenerator. Vi fikk i gang jenta og koblet til bilen. Nok en gang fungerte det ikke. Da vi ble litt frustrerte, søkte vi hjelp fra Tesla Owners Clubs kollektive hive-sinn på Facebook.

Lader Teslaen fra en bensingenerator. Foto med tillatelse av Majella Waterworth.

Senere samme dag kom svaret tilbake: generatoren må jordes! Jeg delte denne informasjonen med Geoff, og han sa ikke noe problem, enkel løsning. Bortsett fra at han ikke hadde verktøy og deler med seg. Så ingen påfyll fra Westinghouse-generatoren. Vi hadde en backup-plan – en av lokalbefolkningen sa at vi kunne lade fra huset deres på en 10-amps stikkontakt – men det ville ha betydd å tilbringe kvelden i Goomeri og kjøre tilbake i mørket.

Våt og bløt dag på Goomeri. Foto med tillatelse av Majella Waterworth.

Historien har en lykkelig slutt. Tess sitter ikke fortsatt i gjørma på Goomeri campingplass. På grunn av det dårlige været holdt vi bilen stengt og brukte derfor ingen energi i løpet av dagen. Med det rolig kom vi hjem med en liten buffer og Tess fikk en god mating fra en 15-amps stikkontakt hjemme hos vennen min mens vi slappet av med øl.




[ad_2]

Se Kilden