[ad_1]
Redwood Materials ga en ettårig oppdatering om arbeidet med resirkulering av essensielle materialer fra end-of-life (EOL) batteripakker for å produsere nye høykvalitets battericellematerialer. Selskapet gjenvunnet ~95% av metallene fra EOL-batteripakker som kunne brukes til å produsere anoder og katoder for celleproduksjon.
Verdens første resirkuleringsprogram for elektriske kjøretøybatterier samlet inn omtrent 1268 batteripakker fra 19 elektriske batterikjøretøyer (BEV) og hybridmodeller i løpet av de siste 12 månedene. Redwood Materials jobbet med partnere på programmet, inkludert Toyota, Ford Motor Company, Volvo Cars og Volkswagen Group of America.
Batteriresirkuleringsselskapet jobbet også med demontører for å samle inn og resirkulere litiumion og nikkelmetallhydrid (NiMH) fra EOL-bilbatterier.
“Pakkene vi samlet var en blanding av eldre NiMH og nyere litiumionkjemi fra mer enn et dusin forskjellige bilprodusenter. Vi forventer at blandet kjemi vil fortsette ettersom eldre hybridbilmodeller som nå når slutten av levetiden fortsetter å trekke seg tilbake i større antall fra California-veier. Litium-ion representerte imidlertid flertallet av kjemitypene som ble samlet inn, og vi forventer at det vil fortsette å vokse ettersom det nå er den eneste typen kjøretøybatteri på markedet,» bemerket Redwood i sin rapport.
Offentlige retningslinjer for resirkulering av elbilbatterier
Selskapet bemerket at logistikk var den høyeste kostnaden ved innsamling av batteripakker. Den beregnet at å oppnå stordriftsfordeler ville redusere logistiske kostnader for EOL-batteripakker. Redwood rapporterte også at resirkuleringsprosessen for mindre batterier som finnes i forbrukerenheter og produksjonsskrot allerede er lønnsom. Selskapet spår at resirkulering av større elektriske kjøretøybatterier vil bli lønnsomt ettersom EOL-pakningsvolumene øker og logistikkkostnadene reduseres.
Redwood oppfordrer politikere til å senke transportkostnadene for å trygt samle inn og håndtere EOL-batteripakker fra elektriske kjøretøy.
“Eksisterende regelverk var ikke ment å adressere resirkuleringsveier for batteripakker for store elektriske kjøretøy. Dette er en stor mulighet til å oppdatere disse forskriftene for å adressere den moderne elbil-æraen, samtidig som man fortsetter å sikre sikker innsamling og resirkulering av disse pakkene, uten å legge til ekstra avgifter som utilsiktet kan øke kostnadene for elbiler,” bemerket selskapet.
Teslarati-teamet vil sette pris på å høre fra deg. Har du tips, kontakt meg på [email protected] eller via Twitter @Writer_01001101.
[ad_2]
Se Kilden