[ad_1]
Ride1Up gjorde et navn for seg selv å bygge stilige sykler med budsjettvennlige komponenter som gir en samlet e-sykkel av sammenlignbar byggekvalitet til de fleste vanlige e-sykler til en brøkdel av prisen. Tidligere i år introduserte selskapet Rift, en fetttank på en sykkel med et overdimensjonert 20Ah-batteri for å ta syklistene enda lenger.
The Rift bygger på den nylige lanseringen av Revv1 med fokus på større, mer lekne bygg som appellerer til et yngre publikum. Rift er en elektrisk ramme i fjellstil med fettdekk som er overdimensjonert på omtrent alle områder. De massive 26″ x 4″ Kenda Krusade-dekkene er tykke sammenlignet med standard 2-tommers terrengsykkeldekk, og hjelper den til å rulle over omtrent alle hindringer. Deres store størrelse legger vekt på hvert av hjulene, og resultatet er at det ekstra volumet de pakker gir en meningsfull forbedring av komforten til festen.
På en tradisjonell sykkel ville disse dekkene vært for tunge, men med en e-sykkel er det lett å kompensere for den ekstra vekten med litt ekstra motorkraft og batterikapasitet. Ride1Up sendte oss Rift i en gjennomgående ramme med en glatt satenggrønn farge. Det gir sykkelen et nesten militært preg og med sine overdimensjonerte funksjoner, får det til å føles som om du ruller rundt på en faktisk tank sammenlignet med de fleste e-sykler på markedet.
Med sin 750 watts motor som drikker ivrig fra det rammeintegrerte 20Ah-batteriet, er ikke Rift en som setter seg fast i et spor, men heller som ruller rett over den jævla greia. Med en vekt på svimlende 84,5 pund, er den en absolutt titan, som pakker 20 pund mer enn de fleste lignende bygde e-sykler. Den kraftige motoren og det overdimensjonerte batteriet kompenserer for dette, selv om forgaffelen rett og slett ikke er opp til oppgaven. Den klirrer jevnlig opp og ned når den bunner ut av den ekstra vekten på sykkelen og er egentlig bare godt egnet for lettere ryttere.
Rift er ikke bare en tungvekter å flytte rundt på, den har en del seriøs kapasitet på innsiden. Dens 750 watts baknavmotor er den maksimale mengden kraft du kan ha i en e-sykkel under de tre amerikanske e-sykkelklassifiseringene. 20 amp-timers-batteriet er også en tungvekter sammenlignet med de typiske 10 til 14 amp-timers batteriene som er inkludert på de fleste e-sykler på markedet. Det betyr flere mil med mer kraft og mer halekapasitet.
Det er riktig – halekapasitet. Med sin robuste ramme er Rift i stand til å bære imponerende 350 pund og kan bære opptil 150 pund av det på det medfølgende, integrerte bakre stativet. En valgfri passasjerpakke gjør det enkelt å klappe et annet menneske i full størrelse på bakre stativet, sittende på en pluss setepute, sideskjold for å forhindre at ting faller ned i bakhjulet, og et sett med fotpinner. Det er et veldig kult sett som tar nytten av Rift til neste nivå.
Som en spesiell bonus kan Rift låses opp for å brukes som en klasse 3 e-sykkel med en makshastighet på opptil 28 mph. Hvis du ikke ønsker å frakte flere mennesker rundt, er det også ganske enkelt å sette ut det bakre stativet med kofferter, en lasteplattform eller en lastebag for å frakte alle godsakene dine tilbake til gården din.
Når det er på tide å stoppe med alt utstyret du pakker, er Rifts bremser mer enn opp til oppgaven. De fire stempelkaliprene aktiveres av et sett med hydrauliske bremsespaker øverst som gir en fast, rask og passende bremserespons fra omtrent hvilken som helst hastighet. Vi testet dem på vei ned noen av de bratteste bakkene i byen med noen av de tyngste syklistene vi kunne finne, og fant ut at de var mer enn tilstrekkelige.
For de som ønsker å legge til mer halekapasitet til Rift, er den kompatibel med Ride1Ups Connect Plus tilbehørssystem. Dette inkluderer Ride1Ups Connect Plus-kurv som kan installeres foran eller bak, samt et frontstativ for Rift.
For mer informasjon om Ride1Up-riften eller for å kjøpe en til deg selv, gå til den offisielle Ride1Up Rift-nettsiden.
Spesifikasjoner
- Motor: 750 watt kontinuerlig, 48V Geared Hub m/AKM vinkelgir
- Batteri: 48V, 20Ah Reention Mammoth-batteri
- Kjemi: LG NMC-celler
- PAS-sensor: Integrert Sensitive Cadence Sensor
- Bremser: 180 mm 4-stempel hydrauliske skivebremser m/ avskjæringssensor
- Gaffel: Hydraulisk Lockout 120mm reisefjæring
- Dekk: Kenda Krusade Anti-punktering dekk 26″ x 4.0″
- Gasspedal: venstrehånds tommelgasspak
- Bakre giring: Shimano 11-32T
- Bakre stativ: 150 lbs nominell lastevekt med integrerte sidefester for kofferten
- Vekt kapasitet: 350 lb
- Vekt: 84,5 lb
Ansvarsfraskrivelse: Ride1Up ga riffet til forfatteren gratis i forbindelse med denne anmeldelsen.
Registrer deg for daglige nyhetsoppdateringer fra CleanTechnica på e-post. Eller følg oss på Google Nyheter!
Har du et tips til CleanTechnica, vil du annonsere eller foreslå en gjest til vår CleanTech Talk-podcast? Kontakt oss her.
Tidligere Tesla-batteriekspert leder Lyten inn i ny litium-svovelbatteri-æra — Podcast:
Jeg liker ikke betalingsmurer. Du liker ikke betalingsmurer. Hvem liker betalingsmurer? Her på CleanTechnica implementerte vi en begrenset betalingsmur en stund, men det føltes alltid feil – og det var alltid vanskelig å bestemme hva vi skulle legge bak der. I teorien ligger ditt mest eksklusive og beste innhold bak en betalingsmur. Men da er det færre som leser den! Vi liker bare ikke betalingsmurer, og derfor har vi bestemt oss for å droppe vår.
Dessverre er mediebransjen fortsatt en tøff, tøff virksomhet med små marginer. Det er en uendelig olympisk utfordring å holde seg over vann eller kanskje – gispe — vokse. Så…
Hvis du liker det vi gjør og ønsker å støtte oss, vennligst chip inn litt månedlig via PayPal eller Patreon for å hjelpe teamet vårt med å gjøre det vi gjør!
Takk skal du ha!
[ad_2]
Se Kilden