[ad_1]
Rivian Tank Turn kommer ikke til å skje. Forhandlere bruker store penger på EV-infrastruktur når du legger alt sammen. Italias Aehra bygger batterireparerbarhet i sin EV. Afrika har sin første elbilprodusent med globale ambisjoner. Og den rimelige Kia EV6 Light kommer tilbake. Dette og mer, her på Green Car Reports.
Base 2023 Kia EV6 Light vender tilbake til den amerikanske serien – liksom. Til $43 925, og tilbyr en rekkevidde på 220 mil fra sin enkeltmotors bakdrevne layout og beskjedne 58-kwh batteripakke, kan 2023 EV6 Light være det mange budsjettorienterte EV-husholdninger fortsatt ønsker. Men ifølge Kia er det begrenset til 10 vestlige stater.
Oppstarten Atlas E-Mobility kunngjorde i forrige uke planer om å bygge den første elbilen designet og konstruert i Afrika. Målet er å begynne å lage elbiler i Marokko i 2026 for Afrika, Europa og Midtøsten, med en bredere utgivelse i 2027.
En annen EV-oppstart, Italias Aehra, har avslørt mer om kjøretøyarkitekturen, og den skiller seg ut i forhold til noen andre premium elektriske kjøretøyer. Det er snakk om utmerket dynamisk ytelse, men med vekt på effektivitet over all-out ytelse, pluss maksimal “bærekraft og batterireparerbarhet.” Den avslørte en SUV i oktober i fjor og planlegger å avsløre en sedan i juni.
Selv de som forstår at forhandlerfranchising har blitt en ryggrad i regionale og småbyøkonomier, kan finne det litt overraskende at forhandlere forventer å bruke 5,5 milliarder dollar på el-relatert infrastruktur.
Og i en Instagram Q&A-sesjon før langhelgen, forklarte Rivian-sjef RJ Scaringe hvorfor den kjedelige Tank Turn-modusen ikke skjer i produksjonslastebiler. Manøveren, som ville kjøre venstre og høyre motorer til Quad Motor-versjoner i motsatte retninger – med sofistikerte elektroniske kontroller, selvfølgelig – kommer ikke av en enkel grunn: Den tråkker ikke lett.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter
[ad_2]
Se Kilden