[ad_1]
GM og Ford ser på bruk av elbiler som virtuelle kraftverk. Celle-til-chassis-teknologi nærmer seg produksjon i en elbil fra Kina. Og vi ser på hvordan den induktive laderoboten som Ram ertet kan fungere i den virkelige verden. Dette og mer, her på Green Car Reports.
Den induktive laderoboten Ram EV som ble vist forrige uke på CES med introduksjonen av det elektriske lastebilkonseptet er faktisk produksjonsbundet – og vi tok en nærmere titt på hvordan denne enheten fungerer og hvordan den kan gjøre ting enklere for eiere med flere elbiler i garasje.
GM og Ford er blant selskapene som har signert et pilotprosjekt som tar sikte på å bruke store pooler av elbiler for å hjelpe til med å jevne ut nettet som virtuelle kraftverk, og redusere behovet for bruk av såkalte “peaker”-kraftverk som ofte dramatisk legge til forurensningsproblemer.
Og det kinesiske oppstartsselskapet Neta Auto har annonsert en avtale med batterileverandøren CATL som kan føre til verdens første bruk av celle-til-chassis-teknologi i en EV – noe Tesla ertet på sin Battery Day, men ennå ikke har levert.
__________________________________
Følg Green Car Reports på Facebook og Twitter
Green Car Reports nyhetsbrev
Registrer deg for å få de siste nyhetene om miljøbil og miljø, levert til innboksen din daglig!
Jeg godtar å motta e-poster fra Green Car Reports. Jeg forstår at jeg kan avslutte abonnementet når som helst. Personvernerklæring.
[ad_2]
Se Kilden