Sjekk ut dette kule bobil- og kjøkkensettet til VW ID.Buzz

Jun 3, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Vi dro til VWs nordamerikanske 3-rads ID.Buzz-avsløring denne uken i Sør-California, og selv om vi ikke så noe om VWs kommende bobil i California, så vi en kul bobil/kjøkkenkonvertering som allerede er tilgjengelig for de to europeiske -rad ID.Buzz, og vi håper å se noe lignende for 3-rads versjonen.

Siden Buzz med 3 rader og lang akselavstand er helt ny og først ble avduket denne uken, har ikke ettermarkedsdeler blitt annonsert eller designet ennå. Men på arrangementet hadde VW en to-rads, EU-spesifisert ID. Buzz lurte ut med diverse tilbehør for å gjøre den om til en ganske kul campingmaskin, og vi fikk ta et lite glimt inn i noen av fremtidens muligheter for dette kjøretøy.

Campingsettet vi så er fra et firma som heter Ququq, basert i Tyskland. Den lager sett som dette for forskjellige kjøretøy, men av spesiell interesse for oss her på Electrek er “BusBox-4”-settet for ID.Buzz.

Settet koster €3190 (~$3400), men det inkluderer 19% skatt i Tyskland. Med den får du en sammenleggbar madrass, en komfyr, og litt oppbevaringsplass/beholdere til kokeutstyr, noe som følger med i settet.

For å bruke sengen må setene på 2. rad legges ned, og madrassen slås ut i tre deler over toppen av de nedfelte setene. Dette etterlater ikke massevis av vertikal plass, så det er ikke tillatt å hoppe opp og ned på sengen.

Det hele passer ganske fint inn på baksiden av Buzz, eller slik det så ut da vi så det på arrangementet. Vi fikk ikke en sjanse til å teste sengens komfort eller funksjonen til kjøkkenet, men det så ut som det ville gjøre seg fint på et blunk.

Du mister riktignok mye lasterom bak, fordi komfyren og sammenleggbar seng tar opp mye høyde, men du har fortsatt nok plass til bagasje og slikt på toppen av den sammenleggbare sengen.

Et problem med ettermarkedskarakteren til dette tillegget er at komfyren går på gass i stedet for strøm. Sistnevnte ville fungere mye bedre siden den kunne utnytte den innebygde strømmen fra ID.Buzzs batteri, uten å måtte kjøpe gassbeholdere (eller bruke fossilt brensel til matlaging). En førstepartsløsning kan potensielt benytte seg av batteriet for en mer elegant løsning.

Men EU-spesifikasjonen Buzz har heller ikke et uttak, bare USB-porter, så det er ingenting å koble til for en ettermarkedsdel. US Buzz gjør ha ett 110v-uttak under passasjersetet, noe som potensielt kan gjøre det mulig for en enhet som dette å koble til og bruke batteristrøm.

VW utstyrte også kjøretøyet med noe annet tilbehør, som et stort takstativ og sidemarkise for å skape en uteplass ved siden av varebilen, begge fra Thule, og et utvalg av annet VW-tilbehør. Mens mange av disse er tredjepartsprodukter, utstyrte VW bussen på denne måten for å vise hva som allerede er mulig med ettermarkedsløsninger, uten å måtte gå til nivået med å gjøre en full konvertering.

Selv om dette er et relativt tidlig eksempel på hva som kan gjøres med ID.Buzz, er det ganske spennende å se at det allerede finnes noen nyttige campingvognløsninger der ute. Og vi er spesielt spente på å se hva som kan gjøres med de ekstra 10 tommerne med plass i versjonen med lang akselavstand som VW nettopp debuterte i går.

FTC: Vi bruker inntektstjenende auto affiliate-lenker. Mer.

[ad_2]

Se Kilden