[ad_1]
Tesla har inngått en bindende uttaksavtale med Magnis Energy Technologies, et australsk selskap som vil forsyne selskapet med anodeaktivt materiale (AAM) i tre år.
Magnis kunngjorde tirsdag (via Sawyer Merritt) at de vil begynne å forsyne Tesla med minimum 17 500 tonn AAM per år i en minimumsperiode på tre år til en fast pris.
Magnis er glad for å kunngjøre en signert uttaksavtale med @Tesla til #grafitt Aktivt anodematerialehttps://t.co/iPVQ5iGmRA#magnis #c4v #im3_ny #litiumion #batterier #laget i Amerika #ren energi #gigafactory #hurtiglading #elektriske kjøretøy #EV $MNS $MNSEF pic.twitter.com/5tMKfPsN6O
— Magnis Energy Technologies (@magnisenergytec) 20. februar 2023
Avtalen er, ifølge Magnis, betinget av at selskapet sikrer en endelig plassering for sitt kommersielle AAM-anlegg innen 30. juni 2023. Et pilotanlegg må produsere AAM innen 31. mars 2024, og kommersiell produksjon må starte innen 1. februar , 2025.
Tesla har også muligheten til å doble mengden AAM som er beskrevet i avtalen, og potensielt kjøpe opptil 35 000 tonn per år.
Aktivt anodemateriale er definert som enten grafitt- eller litiumlegerte metaller og er egnet for bruk i elektriske kjøretøybatterier. Den har mange fordeler, inkludert holdbarhet, den er lett, lav pris og utmerket ledningsevne.
Magnis vil forsyne Tesla med AAM fra et amerikansk anlegg, som etter hvert skal bygges. Selskapet sa at det for øyeblikket er i ferd med å velge et sted for dette anlegget, men utvikler et pilotanlegg for både Nachu (Tanzania) grafittkonsentrat og AAM har allerede startet. Magnis har allerede begynt å igangsette utstyrsbestillinger og har ansatt ansatte til anlegget.
Magnis styreleder Frank Poullas kommenterte avtalen med Tesla:
“Vi er veldig glade for å bringe vår høyytende AAM til markedet som ikke krever kjemisk eller termisk rensing gjennom hele prosessen, noe som skiller dette bærekraftige materialet i markedet og gir stor verdi for alle parter.”
Tesla har signert forsyningsavtaler med BHP Group, Piedmont Lithium og andre som planlegger å sikre kritiske mineraler i kampen mot elektrifisering. Syrah Technologies, som Tesla også har en forsyningsavtale med, jobber med å utvikle et AAM-anlegg i Vidalia, Louisiana.
Hva tror du Tesla vil bringe til bordet for Model 3-redesignet? Hvis du har kommentarer, bekymringer eller spørsmål, vennligst send meg en e-post på [email protected]. Du kan også nå meg på Twitter @KlenderJoeyeller hvis du har nyhetstips, kan du sende oss en e-post på [email protected].
[ad_2]
Se Kilden