[ad_1]
Tesla i India begynner å bli seriøs, nok en gang, etter at regjeringen angivelig har diskutert en veikartrapport fra elbilprodusenten, da forhandlinger om selskapets ankomst til landet virker noe nært forestående.
Indiske myndighetspersoner har allerede spurt Tesla om det er seriøst med å sette opp et produksjonsanlegg i landet, det er villig til å “tilby importkonsesjoner på komponentene som kreves for det samme,” Financial Express rapportert.
Tesla vil til slutt måtte produsere komponentene lokalt, da de favoriserer innenlandsk produksjon og ikke nødvendigvis vil kunne importere kjøretøykomponenter fra Kina eller andre land.
“Regjeringen er villig til å gi tid til å sette opp en innenlandsk leverandørbase, men Tesla vil måtte angi en periode når avgiftskonsesjonene på komponenter som er gitt til den vil opphøre,” sa tjenestemenn angivelig til publikasjonen.
India gjorde det samme for Apple, og det ser ut til at Tesla endelig får litt bevegelse på vilkårene den la ut for en indisk fabrikk.
De to partene har jobbet med en avtale i årevis, men nå ser det ut til at kyllingleken for å se hvem som rykker først nærmer seg slutten.
India har lenge favorisert innenlandsk produksjon som en del av sin “Make in India”-kampanje, som har vært rettet mot å øke landets økonomi. Tesla, på den annen side, har presset på for å teste etterspørselen ved å importere kjøretøy fra Kina, en strategi som ikke stemmer overens med “Make in India”, og myndighetspersoner har ikke vært opptatt av å støtte.
Men vilkårene beveger seg utvilsomt fremover, spesielt ettersom den siste utviklingen har vist at Tesla ser etter å gå videre og er angivelig “seriøs” med å bygge et produksjonsanlegg i India, ifølge Rajeev Chandrasekhar, Indias statsminister for ferdighetsutvikling og entreprenørskap.
Tesla ‘seriøs’ om India-fabrikken, men hva som har endret seg er fortsatt uklart
Tjenestemenn sa at en fast tidslinje for lokalisering allerede er satt, og når Tesla godtar å bygge et anlegg, kan myndighetene komme ut med en modifisert produksjonskoblet insentivordning (PLI).
Tesla presser heller ikke lenger på for lavere importavgifter, så begge sider går fremover for å få til en avtale.
Administrerende direktør Elon Musk bemerket i mai at selskapet sannsynligvis vil kunngjøre en ny Gigafactory-plassering innen utgangen av året, og India er absolutt appellerende til det potensielle nettstedet.
Jeg vil gjerne høre fra deg! Hvis du har kommentarer, bekymringer eller spørsmål, vennligst send meg en e-post på [email protected]. Du kan også nå meg på Twitter @KlenderJoeyeller hvis du har nyhetstips, kan du sende oss en e-post på [email protected].
[ad_2]
Se Kilden