[ad_1]
Tesla har en rekke viktige fordeler fremfor sine rivaler i elbilsektoren. Størrelsen og kostnadseffektiviteten til Tesla Superchargers er definitivt blant dem.
Som det fremgår av en rapport fra Bloomberg News, indikerte en nylig prisundersøkelse for elbillader at det koster så lavt som $238 og så høyt som $10 000 å ha 7-22 kilowatt AC-ladere installert. En større, raskere 150 kilowatt DC-lader, som raskt kan fylle opp rekkevidden til en elbil, kan koste mellom $16.335 og $135.000 per stall.
Dette tyder på at selskaper som ønsker å utvide kjøretøyenes respektive ladenettverk har en lang og utfordrende vei foran seg. Selskaper som ønsker å tilby dedikerte hurtigladetjenester må også være villige til å betale ut en betydelig mengde midler for å lette utbyggingen av et pålitelig ladenettverk.
Det er her Teslas fordel med Supercharger-nettverket kommer inn. I en av selskapets Texas-stipendsøknader som tilfeldigvis inneholdt prosjektkostnader, indikerte Tesla at deres Supercharger-boder koster så lite som $42 000 per kobling. På tvers av konkurrenter i USA og EU er de estimerte kostnadene per kobling $100.000 til $250.000, ifølge Bloomberg.
Det skal bemerkes at Tesla Superchargers er blant de beste i bransjen, med V3-stasjoner som kan gi opptil 250 kilowatt effekt til kompatible kjøretøy. Med tanke på typen hurtigladetjeneste de kan tilby, er installasjonskostnadene til Tesla Superchargers definitivt et steg opp sammenlignet med jevnaldrende.
Tesla har vært i stand til å oppnå disse bragdene på grunn av en rekke faktorer, som erfaring, produksjonssynergier og skala. Selskapet startet utbyggingen av Supercharger-nettverket sitt selv før det ga ut massemarkedsbiler som Model 3 og Model Y, så det har bygget sin erfaring med hurtigladerinstallasjoner i årevis.
Nettverkets utvidelse har også vært rask, med selskapet installerte 11 000 Superchargers i fjor, med et gjennomsnitt på 10 enheter per stasjon. Noen stasjoner har til og med mer enn 50 boder, noe som effektivt dverger konkurrenter.
Teslas tendens til aggressivt forenkle produktene sine er også tydelig i Superchargers. I motsetning til rivaler som Electrify America, har ikke Tesla Superchargers skjermer eller betalingsterminaler, så det er kostnadseffektivt og enkelt å produsere dem.
Tesla stopper heller ikke optimaliseringene sine, og selskapet har tidligere lagt ut en video av hvordan det installerte 12 Superchargers på et nettsted i Florida på åtte dager, takket være bruken av ladestasjoner som allerede er prefabrikkert i betong.
Teslarati-teamet vil sette pris på å høre fra deg. Har du tips, kontakt meg på [email protected] eller via Twitter @Writer_01001101.
[ad_2]
Se Kilden