[ad_1]
Teslas nordamerikanske ladekontakt (NACS) blir gjort obligatorisk for statlig finansiering i noen regioner, ettersom det blir åpenbart at flere områder er interessert i å ta i bruk bilprodusentens lader for å gjøre EV-lading mer tilgjengelig.
Washington ble den andre amerikanske staten som bemerket at Teslas NACS-kontakt vil være obligatorisk for selskaper å bruke hvis de ønsker å kvalifisere seg for statlig finansiering som vil bidra til å utvide ladenettverk. Den første var Texas.
Etter at Ford, General Motors og Rivian ble de tre mainstream-bilprodusentene som tok i bruk NACS, begynte ladeselskaper over hele USA å legge ut uttalelser om at de også ville bruke kontakten for fremtidige lokasjoner.
General Motors slutter seg til Ford for å ta i bruk Tesla Supercharger Network and Connector
Selv om NACS ennå ikke er en standard som Combined Charging System (CCS), er bilprodusentene innstilt på å bruke Teslas ladenettverk på grunn av dets antall lokasjoner, som har svulmet over 45 000 ladere globalt tidligere i år.
Den første adopsjonen av NACS av bilprodusenter har oppmuntret Tonia Buell, Alternative Fuels Program Manager for Washingtons Department of Transportation:
“Jeg er faktisk veldig glad for NACS og hvordan bilprodusentene endelig gir seg mot én standard. Vi ønsker å gi tilgang til så mange merker og modeller som mulig. Den har ikke nødvendigvis blitt testet og sertifisert for andre bilprodusenter, så vi vil forsikre oss om at den kommer til å fungere, men vi planlegger å kreve NACS på våre statlige og føderalt finansierte steder i fremtiden.»
Staten planlegger å starte forslagsprosessen til høsten, ifølge Reuters.
Washington er fortsatt klar over Biden-administrasjonens overbevisning om å bruke CCS-koblingene, og statlige tjenestemenn prøver å fastslå den riktige spredningen av NACS-koblinger til CCS. Føderale regler sier at skattebetalerstøttede nettsteder må ha fire CCS-koblinger, og staten kan kreve at minst to av dem jobber med NACS.
NACS jobber fortsatt mot å bli en standard, ettersom CharIN jobber med å la koblingen jobbe gjennom prosessen med due diligence for å bli en.
Jeg vil gjerne høre fra deg! Hvis du har kommentarer, bekymringer eller spørsmål, vennligst send meg en e-post på [email protected]. Du kan også nå meg på Twitter @KlenderJoeyeller hvis du har nyhetstips, kan du sende oss en e-post på [email protected].
[ad_2]
Se Kilden