USPS har som mål å kun kjøpe elektriske leveringsbiler fra 2026 og fremover

Dec 21, 2022 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

United States Postal Service (USPS) sa tirsdag at de kun ville kjøpe elektriske leveringskjøretøyer fra 2026 og fremover, en omvending fra byråets opprinnelige plan om å fortsette med forbrenningsmotorer for det meste av neste generasjons flåte.

USPS planlegger å anskaffe 106 000 kjøretøyer mellom nå og 2028, hvorav minst 66 000 biler vil være batterielektriske, sa byrået i en pressemelding. Planen, som tar sikte på å erstatte en aldrende leveringsflåte som i dag teller 220 000 kjøretøyer, vil koste 9,6 milliarder dollar, med 3 milliarder dollar fra Inflation Reduction Act (IRA).

I henhold til gjeldende plan vil minst 45 000 av USPS’ Next Generation Delivery Vehicle (NGDV) postbiler, designet spesielt for USPS og bygget av forsvarsentreprenøren Oshkosh, være batterielektriske, og representerer 75 % av den planlagte 60 000 kjøretøysflåten . USPS planlegger også å anskaffe 21 000 elbiler basert på hylledesign.

USPS Motiv Power e450 lastebil for Fresno, California

USPS Motiv Power e450 lastebil for Fresno, California

“Postvesenet forventer også å inkludere forbrenningskjøretøyer som er nødvendige for å møte umiddelbare behov for utskifting av kjøretøy,” het det i utgivelsen. Gjennomførbarheten av en 100 % elektrisk USPS-flåte “vil fortsette å bli utforsket,” ifølge byrået.

De første NGDV-postbilene skal etter planen settes i drift i slutten av 2023 som erstatning for de passende navngitte Long Life Vehicle (LLV)-lastebilene som har kjørt postruter i flere tiår. USPS hadde opprinnelig et mye mer konservativt elektrifiseringsmål – noe som viste seg å være kontroversielt.

USPS i februar 2021 avslørte planer for neste generasjons lastebiler, med bare 10 % elektriske – etter at president Biden hadde gitt en executive order som vektlegger elbiler i føderale kjøretøykjøp. Det førte til søksmål fra stater og miljøgrupper.

USPS neste generasjons leveringskjøretøy - Oshkosh Defense

USPS neste generasjons leveringskjøretøy – Oshkosh Defense

Den siste sommeren ga USPS press, og økte planen for elbiler til halvparten av den fremtidige flåten. En titt på noen av den originale USPS-analysen bak de elektriske postbilene ble utgitt omtrent på samme tid, og fant at den var “betydelig mangelfull” – spesielt i livssyklusvurderingen, som gjorde en merkelig antagelse om at nettet ikke ville bli noe renere enn det var nå.

Som vi rapporterte tidligere denne måneden, er det for tiden ikke mange elbiler tilgjengelige for føderale byråer. Ford F-150 Lightning var den første elektriske pickupen som var offisielt tilgjengelig, men Fords lukking av bestillinger rykket den ut av listen foreløpig. NGDV-postbilene bygges spesielt for USPS etter et skreddersydd design, så byrået har hatt en mulighet til å bestille opp forholdet mellom hver kjøretøytype den trenger.

[ad_2]

Se Kilden