[ad_1]
Veiprøve: 2022 Chevrolet Bolt EUV
Et flott(ere) elektrisk kjøretøy
Da Chevrolet lanserte 2022 Bolt EUV i februar i år (dens første elektriske nyttekjøretøy), ble den anerkjent for sin indre størrelse, oppfrisket utseende over søsken Bolt EV og en lav pris. På mindre enn et halvt år siden den gang har Chevrolet introdusert to større helelektriske SUV-er, Blazer EV og Equinox EVsamt Silverado EV plukke opp. De to SUV-ene vil ikke være i forhandlere på en stund, noe som gjør Bolt EUV enda viktigere for Chevrolet.
Drivlinje
2022 Bolt EUV har et 65 kilowatt-timer (kWh) litium-ion-batteri som driver en enkelt 150 kW motor som produserer 200 hestekrefter og 266 pund-fot dreiemoment. En en-trinns automatisk girkasse driver forhjulene for den 247-mile helelektriske kjørerekkevidden som vil tilfredsstille de fleste eiers daglige kjørebehov.
Kjøreopplevelse: EV Moro
Bolt EUV glider rundt med stor moro, med 0-til-60 løp som tar omtrent 6,7 sekunder når du velger Sport-modus. På en åpen del av motorveien traff vi 80 miles i timen med letthet, og følte oss solide og trygge på cruise i motorveihastigheter. Hvis det er nytt for deg å kjøre en elbil, vil det øyeblikkelige dreiemomentet i enhver hastighet være en øyeåpner.
Batteriene plassert under gulvet falt tyngdepunktet og sørget for en sikker kjøreopplevelse som virkelig skinner i bymanøvrer og rundt trange svinger. Bolt EUV har respektabel håndtering med tanke på at den kommer med hele sesongen 215/50 Michelin Energy Saver 17-tommers dekk som er designet for lav rullemotstand og ikke ytelse. Den elektriske servostyringen var ikke for lett, og kroppsrulling, selv når den ble skjøvet over anbefalte hastighetsgrenser i hjørnet, var håndterlig.
Lading av batteriene under kjøring skjer gjennom regenerativ bremsing. Når den ruller eller stopper, omdannes kinetisk energi til elektrisk energi, og lagres deretter i batteriet. For enda mer effektivitet har Bolt EUV One Pedal Driving og Regen On Demand, hvor bilen bremses eller til og med stoppes av motoren. Selv om en pedalkjøring ikke eliminerer behovet for å bruke bremsene, spesielt i nødstilfeller, vil det bli din foretrukne måte å kjøre Bolt EUV på.
2022 Bolt EUV har Super Cruise som et alternativ på $2200, som er et håndfritt semi-autonomt førerassistentsystem (ADAS). Å bruke Super cruise, still inn den adaptive cruisekontrollen til ønsket hastighet. Etter at hastighetstallet på dash-måleren blir grønt, kan bilen midt mellom kjørefeltlinjene og Super Cruise aktiveres. Det er ikke fullt så enkelt som et kamera, plassert på toppen av rattstammen, følger sjåførens øyne for å bekrefte oppmerksom kjøring. Hvis sjåførens øyne vandrer fra å se rett frem, vises varsellamper, så høres et lydvarsel, etterfulgt av at systemet slår seg av og sjåføren må ta kontrollen.
Super Cruise gjør ikke Bolt EUV til et virkelig selvkjørende kjøretøy, men hjelper sjåføren med å bekjempe tretthet på lange motorveistrekninger. Jeg brukte Super Cruise i motorveihastigheter og fant ut at det fungerte som designet, men det er en tillitsfaktor og læringskurve. Akkurat som første gang du bruker automatisk nødbrems, kan det ta litt tid å venne seg til Super Cruise. For lange bilturer er fordelen åpenbar.
Plug-In Lading
I tillegg til det regenerative bremsesystemet, lades litium-ion-batteripakken, som består av 288 individuelle celler, av standard 11,5 kW innebygd lader som er tilgjengelig via en ladeledning med to nivåer. Omtrentlig ladetider er:
- 120V (Nivå 1) – 4 miles rekkevidde i timen
- 240V 32 ampere (nivå 2) – 25 miles rekkevidde per time (10 timer for full lading)
- 240V 48 ampere (nivå 2) – 37 miles rekkevidde per time (7 timer for full lading)
- 480V DC hurtiglading – 95 miles på 30 minutter (2,6 timer for full lading)
Chevrolet gjør også lading mer praktisk med en ny Ladeledning med to nivåer, noe som kan eliminere behovet for å kjøpe en separat hjemmelader. Ledningen har en utskiftbar plugg som lar eiere koble til en standard 120-volts trepolet stikkontakt for nivå 1-lading eller et 240-volts uttak for nivå 2-lading.
Chevrolet vil også dekke kostnadene ved standard installasjon av nivå 2 ladeuttak for kunder som kjøper eller leaser en 2022 Bolt EUV. Dette vil gi eiere tilgang til raskere lading hjemme, som er der de fleste Bolt EUV-eiere vil gjøre mesteparten av ladingen.
Nytt design
2022 Bolt EUV ser ut til å være identisk med sin søsken Bolt EV, men det er forskjeller for det skarpe øyet. Bolt EUV er seks tommer lengre og har en annen frontgrill og nedre fasade. Bolt EUV sitter høyt og gir eksepsjonell hode- og benplass for passasjerer foran og bak. Når den kommer nærmere å se ut som en crossover med et mer moderne design, vil den få positive kommentarer fra naboer når den parkeres i oppkjørselen din.
Utvendige funksjoner inkluderer LED-hodelykter og kjørelys, automatiske fjernlyssensorer, 17-tommers maskinbearbeidede hjul med sorte lommer, LED-bremse- og baklys, vindusviskere med regnføling og strømjusterbare og oppvarmede ytterspeil.
Interiør oppgradert
Chevrolets designere gjorde betydelige oppgraderinger av interiøret, inkludert en ny 8-tommers instrumentpanelskjerm, en 10,2-tommers fargeberøringsskjerm, nye setedesign og en merkbar oppgradering av materialene som finnes i hele kabinen. Helt nytt på Bolt EUV er et valgfritt panoramisk vipp- og skyvkraftsoltak som er en del av Sun & Sound-pakken på $2 495. I denne pakken er også Bose 7-høyttalers lydsystem og Infotainment 3 Plus.
Standard interiørfunksjoner på Bolt EUV Premier-modellen Ren flåterapport kjørte i en uke inkluderte et 8-veis oppvarmet og ventilert elektrisk førersete med korsrygg, et 6-veis oppvarmet og ventilert justerbart manuell passasjersete foran, oppvarmede ytre bakseter, LED-omgivelsesbelysning og et skinnkledd ratt med lyd, telefon , Bluetooth og cruisekontroller.
3 Plus infotainment-lydsystemet med det valgfrie Bose-lydsystemet har en 8-tommers høyoppløselig fargeberøringsskjerm som huset navigasjonen, AM/FM/SiriusXM, trådløs Apple CarPlay og Android Auto. Selv om vi skulle ønske det var en kontrollknapp for både volum og kanalvalg, er det veldig praktiske (og vårt favorittsted for dem) volum- og kanalvalgkontroller plassert på baksiden av rattet. Disse små ujevnhetene, plassert med perfekt fingertupptilgang, er så enkle å bruke at dette burde være oppsettet på alle biler.
Å aktivere det hendige og hjelpsomme OnStar-systemet er så enkelt som å trykke på en knapp. Dette forbinder deg med en vennlig General Motors-representant for å gjøre kjøreopplevelsen din tryggere og morsommere.
Bolt EUV Premier er velutstyrt med praktiske funksjoner, inkludert ekstern nøkkelfri adgang med fjernstart, elektriske dørlåser, strømporter, tilt- og teleskopisk rattstamme, oppvarmede utvendige speil, 60/40 delt sammenleggbart baksete, baklast under gulvet. , klimakontroll med to soner, dekktrykkmonitor og nøkkelfri trykkknapp av og på.
Sikkerhet og priser
2022 Bolt EUV har passive og aktive sikkerhetssystemer som en del av standarden Chevy sikkerhetsassistent teknologi. ADAS inkluderer filskifte og blindsonevarsling, parkeringsassistent bak med krysstrafikkvarsel, kollisjonsvarsling fremover, automatisk nødbremsing og fotgjengerbremsing foran. Ytterligere sikkerhetsfunksjoner inkluderer high-definition surround vision-kameraer, ryggeskjerm, dekkfyllvarsel og polstret skyvevisir for fører og passasjer.
Det er to 2022 Bolt EUV-modeller, med disse basisprisene, inkludert den obligatoriske destinasjonsavgiften på $995.
- Bolt EUV – $34.495
- Bolt EUV Premier – $38 995
Bolt EUV kvalifiserer ikke lenger for føderale skattefradrag, men vil kvalifisere for kreditter i noen stater og vil sannsynligvis være kvalifisert under det nye skattekredittsystemet. Begge modellene kan være kvalifisert for HOV-klistremerker.
Observasjoner: 2022 Chevrolet Bolt EUV
Først introdusert som en 2017-modell, har mer enn 100 000 Bolt EV-er blitt solgt over hele verden. Den helt nye 2022 Bolt EUV gir Chevrolet enda en EV-inngang i den hete små SUV-kategorien, og forsterker Chevrolet som sier at det å eie en Bolt er “alle grunner til å kjøre elektrisk.”
2022 Chevrolet Bolt EUV er et komfortabelt elektrisk kjøretøy med lang rekkevidde med plass til fem. Til attraktive inngangspriser, Ren flåterapport føler Chevrolet har nådd målet om å tilby et elektrisk kjøretøy for alle.
Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.
Historie og bilder av John Faulkner.
«Affordable EV»-mengden:
Veiprøve: 2022 Chevrolet Bolt EV
Biltur: 2020 Nissan Leaf
Nyheter: 2024 Fiat 500e
Veiprøve: 2020 Mini SE Electric
Minnepenn: 2023 Volkswagen ID4
Veiprøve: 2020 Hyundai Kona Electric
Veiprøve: 2022 Kia Niro EV
Veiprøve: 2022 Mazda MX-30 EV
Veiprøve: 2022 Ford Lightning EV
Veiprøve: 2022 Kia EV6
Veiprøve: 2022 Hyundai Ioniq 5
Biltur: 2021 Ford Mustang Mach-E
Formidling:
Ren flåterapport lånes gratis testkjøretøy fra bilprodusenter for å evaluere, vanligvis for en uke av gangen. Våre veiprøver er basert på denne én ukes kjøreturen av et nytt kjøretøy. På grunn av dette tar vi ikke opp problemer som langsiktig pålitelighet eller totale eierkostnader. I tillegg blir vi ofte invitert til produsentarrangementer som fremhever nye kjøretøy eller teknologi. Som en del av disse arrangementene kan vi bli tilbudt gratis transport, losji eller måltider. Vi gjør vårt beste for å presentere våre unyanserte evalueringer av kjøretøy og nyheter uavhengig av disse induseringene.
Vårt fokus er på kjøretøy som tilbyr den beste drivstofføkonomien i sin klasse, noe som fører til at vi vektlegger elbiler, plug-in hybrider, hybrider og dieseler. Vi har også de effektive gassdrevne kjøretøyene som er blant de beste mpg-kjøretøyene i sin klasse. I tillegg har vi som mål å tilby anmeldelser og nyheter om avansert teknologi og markedet for alternativt drivstoff. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra kjøretøyeiere og er dedikert til å tilby et forum for alternative synspunkter. Gi oss beskjed om dine synspunkter på [email protected].
[ad_2]
Se Kilden