Veiprøve: 2022 Subaru Outback Wilderness

Jan 5, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Veiprøve: 2022 Subaru Outback Wilderness

Robust men sivil

Subaru sier at 2022 Outback Wilderness er den “mest dyktige Outback i historien.” Denne femseters stasjonsvognen/SUV-en har plass i den øvre enden av Subaru SUV-serien, som er minste til største: Crosstrek, Forester, Solterra, Outback og Ascent. Men Wilderness er ikke bare en utseendepakke. Langt ifra. Oppgraderinger fra Outback Base-, Premium- og Limited-modellene berører motor, girkasse, fjæring, slepekapasitet, bakkeklaring, dekk og til og med setetrekk.

2022 Subaru Outback Wilderness
Klar for å dra til villmarken

Fremdrift

2022 Subaru Outback Wilderness
En bokser med kraft

2022 Outback Wilderness har en turboladet 2,4-liters 4-sylindret boxermotor som yter 260 hestekrefter og 277 pund-fot med dreiemoment. De EPA har vurdert drivstofføkonomi til 22 mpg city/26 highway/24 kombinert.

Lineartronic kontinuerlig variabel girkasse (CVT) har kjøremodi som kan velges av føreren, og skiftere som lar den manuelt gå gjennom de åtte simulerte girene. Forholdene er lavere for Outback Wilderness. Det symmetriske firehjulsdriftssystemet inkluderer den avanserte X-modusen med to funksjoner som kan velges av føreren, som optimerer motorytelsen og CVT-girforholdet basert på behov for terrengkjøring. Mer om X-Mode nedenfor.

Kjøreerfaring: På veien

Subaru Outback Wilderness er en høy stasjonsvogn eller liten SUV som var bemerkelsesverdig komfortabel for motorveiskjøring, men uten kompromisser for offroad-funksjonalitet. Outback Wilderness er behagelig jevn og lett å kjøre på den åpne motorveien, med akseptabel vind- og veistøy. Fjæringen og Yokohama Geolander terrengdekk 225/65, montert på 17-tommers aluminiumsfelger, passet godt sammen, da det alltid er en frykt for at terrengdekk vil gi en høy eller røff tur, men det motsatte var sak. De høyere sideveggene muliggjorde ekstra demping ved å suge opp veifeil, noe som gjorde det til en behagelig tur.

2022 Subaru Outback Wilderness
Vår offroading var begrenset

Når du møter trangere svinger, bidro den aktive dreiemomentvektoren, kjøretøydynamikken og traction control til å sette nødvendig kraft til riktig hjul til riktig tid. På de raskeste svingene var kroppen knapt merkbar, så det var ingen problemer med å føle seg plantet, og Outback Wilderness på 3 929 pund føltes aldri tung eller ubalansert. Den hastighetsfølsomme elektriske servostyringen var for lett i lave hastigheter, men strammet seg til etter hvert som hastigheten økte. Når du er hos forhandleren, sørg for å sjekke ut den tette svingradiusen.

Outback Wilderness hadde automatisk hold, men denne ønskede funksjonen ble begravd tre sider dypt i midtskjermen, så aktivering av den var upraktisk og treg. En enkel bryter eller knapp på midtkonsollen ville vært en stor forbedring.

Stopp/start var det råeste vi har opplevd på lenge, med motoren som startet på nytt med minst en støt og et støt på det verste. Subaru bør kjøre noen av konkurrentenes biler og deretter omprogrammere systemet.

Kjøreerfaring: Off-Road

2022 Subaru Outback Wilderness
Dekkene var gode på vei og utenfor

Ren flåterapport var bare i stand til å ta Outback Wilderness på litt mindre enn utfordrende terrengkjøring, noe som var synd. For en sammenligning hadde vi muligheten til å kjøre 2022 Subaru Forester Wilderness (mindre og lettere enn Outback Wilderness) gjennom Oregon-fjellene på noen løse steiner og grus, vaskebrettveier og til og med dype hjulspor. Da vi valgte X-Mode-innstillingen, hadde vi tillit på alle underlag vi møtte, ved å bruke kjøreinnstillingene for Snow/Dirt og Deep Snow/Mud. Den ekstra tryggheten med engasjerende bakkekontroll gjorde det lett å slippe ned en bratt bakke.

Hvis du bor i et område hvor snø dekker veiene dine, eller du er den mer eventyrlystne typen som drar inn i den virkelige utmarken, vil Outback Wilderness håndtere de fleste av dine tøffe kjørebehov. For å hjelpe til med kjøring utenfor fortauet, kommer Outback Wilderness med en rullevinkelindikator som viser kjøretøyets stigning, og en 180-graders frontvisningsskjerm som gir en vid visning av veibanen, steiner og andre hindringer.

Outback Wilderness har en slepevurdering på 3500 pund som kommer med en girkjøler og tilhengerstabilitetsassistent. Som et ekte terrengkjøretøy kommer Outback Wilderness med et reservedekk i full størrelse.

Kjøreerfaring: Eksteriør

Med 9,5 tommer bakkeklaring, en tilnærmingsvinkel på 20,0 grader, en avgangsvinkel på 23,6 grader og en rampebrytervinkel på 21,2 tommer, ser Outback Wilderness ut som off-road-klar bare å stå stille. Subaru er seriøs med å holde lakken fri for riper med over-wheel-børstebeskytteren, som også finnes langs underkroppen. Beskyttelse på undersiden er gitt av en glideplate for motoren, og den robuste grillen og støtfangerne foran og bak er viktig for å kjøre offroad.

2022 Subaru Outback Wilderness
Et tak som kan bli en campingplass

LED-hodet, kjøre- og tåkelys på dagtid, anodisert kobberaksenter, en antirefleks matt-svart hetteinnsats, svarte vinduslister, kraftige takrails, oppvarmede og elektriske utvendige speil, mangel på krom og skreddersydde merker setter stilen for Outback villmark.

Takskinnene har blitt flyttet utover for å få plass til et tre-personers takmontert telt som kan holde opptil 700 pund når parkert, 220 pund når det er i bevegelse. Enten camping, kajakkpadling, ski, SUP eller bare backroad-eventyr, er Outback Wilderness designet for å komme deg dit. Et godt øye vil oppdage Outback Wilderness Easter Eggs.

Kjøreerfaring: Interiør

Tynne A-stolper og høye vinduer gir utmerket sikt forover og fra siden. Men når de var plassert akkurat riktig, skapte seteryggen, hodestøtten og B-stolpen en stor visuell barriere på høyre side. Bra at Outback Wilderness kommer med et utvalg av kameravinkler foran, på siden og bak.

2022 Subaru Outback Wilderness
The Outback kan også frakte folk

Den fullt valgfrie Outback Wilderness har et eksklusivt interiørdesign med StarTex trimmet møbeltrekk, som avviser vann. Sammen med den bakre lastematten av gummi vil det være enkelt å rydde opp etter en skitten tur til fjells eller stranden.

Interiørdesignet er ikke det mest moderne, men detaljer som pedaldeksler i aluminiumslegering, metallisk finish i gunmetall og interiøraksenter i eloksert kobber, kobbersøm på dashbordet, dørpanelarmlener, konsoll og simulert girspaksko i skinn gir den et godt utseende. Den pregede Outback Wilderness-logoen på allværsgulvmattene er en fin touch.

De kraftjusterbare og oppvarmede forsetene (med Subaru Wilderness-logoen preget i hodestøttene) får en tommel opp for å gi velkommen støtte for lange bilturer eller når du skal ut på terreng. Sitteområdet bak er komfortabelt for to voksne – tre i en klemme – og kan enkelt romme barneseter. Det elektriske moonroof var et kjærkomment alternativ, og det samme var den avtakbare gummimatten i det bakre lasterommet. Vi mistenker at mange eiere vil droppe de 60/40 andre radens oppvarmede bakseter for å øke lasterommet, slik at lagring av alt utstyret deres vil være mulig for to eventyrere.

Underholdning og sikkerhet

Den 11,6-tommers fargeberøringsskjermen var hjemmet til det 6-høyttalers lydsystemet som huser StarLink teknologi i kjøretøy med stemmeaktivert Tom Tom-navigasjon og multimediasystemer av SiriusXM/AM/FM HD-radio/CD, med Apple CarPlay og Android Auto. USB-porter og 12V-uttak foran og bak fullfører tilkoblingsmulighetene. Mange av funksjonene på Outback Wilderness er kun tilgjengelig via berøringsskjermen, som til tider kan være treg. Ved neste redesign vil det å legge til knapper, brytere og knotter belønne den trofaste Subaru-kunden for deres lojalitet.

2022 Subaru Outback Wilderness
Ingen teknologi etterlatt seg

2022 Subaru Outback Wilderness kommer med front-, setemonterte og full sidekollisjonsputer, sammen med kollisjonsgardinkollisjonsputer med veltesensor og en knekollisjonspute på førersiden. De EyeSight førerassistent systemet er en del av de avanserte førerassistansesystemene (ADAS) som inkluderer avansert adaptiv cruisekontroll med kjørefeltsentrering, automatisk bremsing før kollisjon og gassregulering, forebygging av filskifte, automatisk revers, blindsoneregistrering og krysstrafikkvarsling bak.

Ytterligere sikkerhets- og bekvemmelighetsfunksjoner inkluderer automatisk klimakontroll, kamera foran og bak, start/stopp med trykknapp, elektriske vinduer, fjernkontroll uten nøkkel, skinnkledd ratt med kontrollbrytere for lyd og Bluetooth, et dekktrykkovervåkingssystem og 4-hjul. blokkeringsfrie skiver.

2022 Subaru Outback Wilderness
Med baksetet nede er Outbacks plass klar til å ta opp store belastninger

Priser og garantier

2022 Outback Wilderness har en grunnpris på $38.120, inkludert $1.125 destinasjon og leveringsgebyr.

Alle 2022 Outbacks kommer med disse garantiene.

  • Grunnleggende – Tre år/36 000 miles
  • Drivlinje – Fem år/60 000 miles
  • Rustperforering – Fem år/Ubegrensede mil
  • Veihjelp – Tre år/36 000 miles

Observasjoner: 2022 Subaru Outback Wilderness

Wilderness-pakken er nå tilgjengelig på Outback og Forester, og gir eventyrere to forskjellige størrelser av terrengegenskaper. Det unike utseendet gir en følelse av selvtillit, enten det er på- eller terrengkjøring.

2022 Subaru Outback Wilderness
Klar til å gå offroad – eller ikke

Single eller et ektepar, det spiller ingen rolle, kanskje til og med med små barn, Outback Wilderness tar deg dit du vil når du forlater komforten til asfalterte veier. Subaru har en lang historie med rally, så de vet hvordan man lager robuste kjøretøy.

De fleste forhandlere vil ikke tillate at prøvekjøringen din inkluderer terrengkjøring, men med mindre du planlegger å drive med seriøs steincrawling, bør du ikke bli skuffet over 2022 Subaru Outback Wilderness.

Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.

Historie av John Faulkner. Bilder av John Faulkner og Subaru.

Alternativene på og utenfor veien:

Minnepenn: 2019 Jeep Cherokee

Veiprøve: 2018 Toyota RAV4 Adventure

Veiprøve: 2017 Toyota 4Runner TRD

Veiprøve: 2021 Ford Bronco Sport Outer Banks

Veiprøve: 2021 Nissan Rogue

Veiprøve: 2021 Kia Sorento Hybrid

Veiprøve: 2022 Hyundai Tucson Hybrid

Minnepenn: 2023 Mazda CX-50

Veiprøve: 2020 Honda CR-V Hybrid

Nyheter: 2024 Chevrolet Equinox EV

Formidling:

Ren flåterapport lånes gratis testkjøretøy fra bilprodusenter for å evaluere, vanligvis for en uke av gangen. Våre veiprøver er basert på denne én ukes kjøreturen av et nytt kjøretøy. På grunn av dette tar vi ikke opp problemer som langsiktig pålitelighet eller totale eierkostnader. I tillegg blir vi ofte invitert til produsentarrangementer som fremhever nye kjøretøy eller teknologi. Som en del av disse arrangementene kan vi bli tilbudt gratis transport, losji eller måltider. Vi gjør vårt beste for å presentere våre unyanserte evalueringer av kjøretøy og nyheter uavhengig av disse induseringene.

Vårt fokus er på kjøretøy som tilbyr den beste drivstofføkonomien i sin klasse, noe som fører til at vi vektlegger elbiler, plug-in hybrider, hybrider og dieseler. Vi har også de effektive gassdrevne kjøretøyene som er blant de beste mpg-kjøretøyene i sin klasse. I tillegg har vi som mål å tilby anmeldelser og nyheter om avansert teknologi og markedet for alternativt drivstoff. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra kjøretøyeiere og er dedikert til å tilby et forum for alternative synspunkter. Gi oss beskjed om dine synspunkter på [email protected].

[ad_2]

Se Kilden