Veitest: 2023 Honda HR-V EX-L AWD

Feb 24, 2023 | Elbil og elbil ladere

[ad_1]

Veitest: 2023 Honda HR-V EX-L AWD

En komplett makeover for den minste Honda Crossover

2023 Honda HR-V begynner andre generasjon for den minste crossoveren i Honda-serien. Med et nytt design og bygget på en ny plattform, fortsetter 2023 Honda HR-V å være en god verdi med et romslig interiør og 30+ mpg. Den subkompakte crossover-kategorien er vanvittig konkurransedyktig med en modell fra omtrent alle produsenter, med Honda som sørger for at HR-V står på handlelisten din.

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Klar til å leke med de større guttene

En motor. Én overføring. AWD valgfritt.

Honda gjør det enkelt ettersom HR-V er tilgjengelig med én motor og én girkasse. Den 2,0 liters ikke-turboladede 4-sylindrede motoren er koblet til en kontinuerlig variabel girkasse (CVT). Et rop til Honda for ikke å sette unødvendige skovlskiftere på HR-V. Ytelsestallene er 158 hestekrefter og 138 pund-fot dreiemoment, og driver forhjulene med firehjulsdrift som alternativ.

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Det eneste valget

For firehjulsdrevet versjon, som Ren flåterapport hadde i en uke, er overføringen en del av Honda sanntids AWD med intelligent kontroll. Sanntid registrerer når kjøretøyet ditt mister veigrepet, og aktiverer automatisk den bakre differensialen for å drive bakhjulene. Når AWD ikke er nødvendig, går systemet tilbake til forhjulsdrift. Dette datamaskinstyrte systemet gjør automatisk og sømløst kraftoverføringer uten varsel til sjåføren.

Kjører på 87 oktan, den EPA vurderer HR-V AWD til 25 mpg city/30 highway/27 kombinert. Hvis du velger forhjulsdrevet HR-V, er tallene for drivstofføkonomi 26/32/28. På 323 miles kjøring for det meste på motorveier i Sør-California, var vi i gjennomsnitt 28,2 mpg. Drivstofføkonomi tall rapportert av Ren flåterapport er ikke-vitenskapelige, og representerer anmelderens kjøreopplevelse ved bruk av dash-målerens datamaskin. Tallene dine kan variere.

Ut på den åpne veien

2.0L i HR-V AWD presterte bra, men med null-til-60 ganger i underkant av 10 sekunder, kan sammenslåing til 70 mph motorveitrafikk være et eventyr. Med fire sjåførvalgbare kjøremoduser Normal, Eco, Snow og Sport, tar det bare én motorvei på rampen for å finne ut at Sport-modus er det beste valget. Den kartlegger gassrespons og girpunkter på nytt, og var stedet å være for maksimal akselerasjon. Bakkestartassistenten og bremsegrepet er standard sikkerhets- og bekvemmelighetsfunksjoner.

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Dekkstøyen var minimal

Vind- og veistøy (dekk) var lav, men til tider var motoren støyende under stress, for eksempel aggressiv akselerasjon eller klatring i en stigning. Når du kjører motorvei eller kjører i byen, var det stille og jevnt. SoCals betongmotorveier øker støyen inne i nesten enhver bil, men HR-V holdt sin egen minimere kabinstøy omtrent like god som noen av sine kompakte crossover-konkurrenter.

Den første generasjonen HR-V var basert på Honda Fit. Den helt nye 2023 HR-V deler komponenter med søsken Civic og CR-V. Egenvekten på 3333 pund ble godt administrert av AWD og 250/60 Hankook Kinergy GT helårsdekk montert på 17-tommers lettmetallfelger. Den nye fjæringen foran og en ny helt uavhengig bakfjæring førte til en komfortabel tur som absorberte humper godt og var jevn på motorveien. Med bare syv tommer bakkeklaring er HR-V AWD ikke beregnet for aggressiv terrengkjøring. Firehjulsdriftsfunksjonaliteten er der for å hjelpe ved glatt, våt eller sørpete gatekjøring – og kanskje litt lett skogskjøring på vei.

Håndteringen er ikke sporty, men Honda fremhever ikke HR-V som en sportscrossover, og den er heller ikke vurdert for tauing. Det du får er god veigrep, forutsigbare svinger, lite dekkglidning ved harde svinger, og kun mild kropp lener seg på de mest alvorlige svingene. Stopping var konsekvent fra de motorassisterte antilåsebremsene, elektronisk bremsefordeling, stabilitetsassistent og de ventilerte skivene foran og bak.

Oppfrisket eksteriør

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Nytt blikk kommer til deg

HR-V er den minste av Hondas fire SUV-er og crossovere. Gå opp på størrelseskartet er HR-V, CR-V, Passport og Pilot. Helt ny for 2023, HR-V er konservativ i sin design med et utseende som gir avkall på scoops, krom og skarpe kanter. Den mørklagte honeycomb-grillen er den mest karakteristiske designfunksjonen ettersom den setter av det brede LED-hodet og kjørelysene.

Tilgjengelig i syv farger, vår HR-V ble malt i Nordic Forest Pearl som hadde en premie på $395. Karosseriets fargetastede støtfangere, dørhåndtak, haifinneantenne, elektrisk oppvarmede ytterspeil og bakrutespoiler ble motvirket av svart front og bak fascia.

2023 HR-V er diskret, ikke prangende, med et generelt trygt design som er glatt og uten unødvendig kledning.

Komfortabelt interiør

2023 HR-Vs dimensjoner har vokst til ni tommer lengre og tre tommer bredere enn den utgående modellen, noe som har resultert i et større interiør. Ren flåterapport testet topputstyrsnivået HR-V AWD EX-L med grått interiør, med seter, girknapp og ratt trimmet i skinn. LX- og Sport-modellene får stoffseter med kontrastsøm.

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Førervennlige rammer

Fører- og passasjerseter er oppvarmet, med sjåføren får 8-veis kraftjusteringer, Mens passasjeren har manuelle justeringer. Korsryggjusteringer for sjåføren ville vært en velkommen funksjon. Lårstøttene var gode, med manuell tilt og teleskopisk rattstamme som hjalp sjåføren med å finne en komfortabel kjørestilling. One-touch vippe- og skyvkrafts-månetaket åpner kabinen til det store utendørs, og den generelle sikten utover var god.

Bakseterommet tar imot voksne mennesker, og holder to komfortabelt med godt polstret setebunn, men tre for korte turer. Det 60/40-delte baksetet kan foldes for et flatt lasterom på 55,1 kubikkfot, men har ikke et nedfellbart midtarmlen. Den lave terskelen som gikk over til kabinen og brede døråpninger ble verdsatt, mens bakseteområdet hadde god plass til ben, skulder og hode. Passasjerer bak får berøringsfølsomme takmonterte leselys, oppbevaring i dørlommen, men ingen USB-porter eller ventilasjonsåpninger.

2023 Honda HR-V EX-L AWD
Voksne velkommen

Cockpitdesignen er førervennlig, med en 7-tommers skjerm med runde hvite tall mot svarte bakgrunnsmålere som gjør det raskt og enkelt å finne kjøreinformasjon. Ved å bruke kontroller på rattet kan sjåføren bla gjennom ulike kjøretøyinnstillinger.

LX- og Sport-modellene får en 7-tommers infotainment-berøringsskjerm i farger. EX-L øker det til ni tommer for å huse navigasjonen og 180-watts lydsystem med åtte høyttalere. Det velklingende lydsystemet har et enkelt brukergrensesnitt med AM/FM/HD-radio, SiriusXM og trådløs Apple CarPlay og Android Auto. Det er en volumknapp og en vippeknapp for å velge radiokanaler, men to knapper ville vært mer brukervennlig. De opplyste USB-portene ble ledsaget av et 12-volts uttak.

Interiørkonstruksjonen og materialkvaliteten er på et nivå over gjennomsnittet for denne kategorien crossover, med myke overflater på dashbordet, dørpaneler og midtkonsoll, alt pyntet med toppsøm. Det lave dashbordet bidro til god sikt fremover og det attraktive lineære bikakemønsteret på dashbordet ga et utseende av lengde og utvidelse. Den praktisk plasserte to-sone automatiske klimakontrollen har store hjul for enkel betjening.

Sikkerhet og bekvemmelighet

Alle HR-V-modeller leveres som standard med aktive og passive sikkerhetsfunksjoner som front- og sidekollisjonsputer med veltesensorer, og Honda Sensing, deres avanserte førerassistentsystem (ADAS). Sikkerhetsteknologier inkluderer foroverkollisjon og demping av veiavvik, kjørefeltassistent, blindsoneovervåking og adaptiv cruisekontroll.

Den helt nye 2023 Honda HR-V
Mer plass til moro

Ytterligere sikkerhets- og bekvemmelighetsfunksjoner inkluderer fjernkontroll uten nøkkel, et sikkerhetssystem, start/stopp med trykknapp, gulvmatter, automatisk låsing, et dekktrykkovervåkingssystem, et automatisk dimmende bakspeil, Bluetooth og stemmegjenkjenning og en elektrisk parkeringsbrems .

Priser og garantier

2023 Honda HR-V kommer i tre trimnivåer av LX, Sport og EX-L, og enten FWD eller AWD for hver trim. Grunnprisene er $25.045, $27.145 og $29.145. Alle priser inkluderer den obligatoriske destinasjonen på 1245 USD og håndteringsgebyr.

2023 HR-V kommer med disse garantiene.

  • Drivlinje – Fem år/60 000 mil
  • Basic – Tre år/36 000 mil
  • Korrosjonsperforering – Fem år/Ubegrensede mil
  • Veihjelp – Tre år/36 000 miles

Observasjoner: 2023 Honda HR-V EX-L AWD

Den helt nye 2023 Honda HR-V er en kompakt crossover på startnivå som er lett å leve med. Redesignet er mer tidsriktig, og med ekstra lengde og bredde er interiøret romsligere enn den utgående modellen. HR-V tilbyr komfort for fire, fem i en klem, har AWD-alternativ for slurvete veiforhold, har en komplett serie med avanserte sikkerhetssystemer og har Honda-DNA-kvalitet.

Den helt nye 2023 Honda HR-V
Fra verden til deg

Den kompakte Crossover-kategorien for HR-V er heftig. Med ikke mindre enn fjorten konkurrenter, er Honda avhengig av det nye designet for å beholde nåværende HR-V-eiere i familien, og tiltrekke seg de forbrukerne som flytter ut av en sedan på jakt etter litt mer plass.

HR-V er en ekte internasjonal crossover. Motoren kommer fra USA, ulike deler er hentet fra Canada og Mexico, med det endelige samlingspunktet i Celaya, Guanajuato, Mexico. Hva dette betyr for deg som kjøper er at HR-V beviser sin verdi som en ekte verdensbil.

Sørg for å melde deg på Ren flåterapport nyhetsbrev (øverst til høyre på siden) for å bli varslet om alle nye historier og anmeldelser av kjøretøy.

Historie og bilder av John Faulkner.

Det vanvittige konkurransedyktige små SUV-markedet:

Nyheter: Toyota Corolla Cross

Veiprøve: 2018 Mazda CX-3

Veiprøve: 2021 Mazda CX-30

Veiprøve: 2021 Kia Seltos

Veiprøve: 2021 Chevrolet Trailblazer

Veiprøve: 2020 Hyundai Kona EV

Veiprøve: 2021 Hyundai Venue

Veiprøve: 2020 Kia Soul

Nyheter: 2018 Nissan Kicks

Veiprøve: 2021 Subaru Crosstrek

Minnepenn: 2022 Volkswagen Taos

Veiprøve: 2020 Mitsubishi Outlander Sport

Veiprøve: 2020 Toyota C-HR

Veiprøve: 2017 Jeep Renegade

Biltur: 2018 Ford Ecosport

Veiprøve: 2015 Chevrolet Trax

Veiprøve: 2020 Fiat 500X

Veiprøve: 2020 Buick Encore

Formidling:

Ren flåterapport lånes gratis testkjøretøy fra bilprodusenter for å evaluere, vanligvis for en uke av gangen. Våre veiprøver er basert på denne én ukes kjøreturen av et nytt kjøretøy. På grunn av dette tar vi ikke opp problemer som langsiktig pålitelighet eller totale eierkostnader. I tillegg blir vi ofte invitert til produsentarrangementer som fremhever nye kjøretøy eller teknologi. Som en del av disse arrangementene kan vi bli tilbudt gratis transport, losji eller måltider. Vi gjør vårt beste for å presentere våre unyanserte evalueringer av kjøretøy og nyheter uavhengig av disse induseringene.

Vårt fokus er på kjøretøy som tilbyr den beste drivstofføkonomien i sin klasse, noe som fører til at vi vektlegger elbiler, plug-in hybrider, hybrider og dieseler. Vi har også de effektive gassdrevne kjøretøyene som er blant de beste mpg-kjøretøyene i sin klasse. I tillegg har vi som mål å tilby anmeldelser og nyheter om avansert teknologi og markedet for alternativt drivstoff. Vi tar gjerne imot tilbakemeldinger fra kjøretøyeiere og er dedikert til å tilby et forum for alternative synspunkter. Gi oss beskjed om dine synspunkter på [email protected].

[ad_2]

Se Kilden